skip to Main Content
Kafe a marketing s Davidem Procházkou

Jak pomocí crowdfundingu vybrat 150 mil. na svůj projekt

Inovativní způsob financování, který jednotlivcům, podnikatelům i neziskovým organizacím pomáhá, aby získali potřebné finanční prostředky od široké veřejnosti. Řeč je o crowdfundingu.

Crowdfunding: Financování pro každého

Jde o specifický způsob financování, kterého se neúčastní banky nebo velcí investoři, ale široká veřejnost. Možná vás jako první věc napadne Zonky, ale tam se jedná o tzv. peer-to-peer crowdfunding, kdy lidé financují spotřebitelské půjčky.

Existují i další, výhodnější druhy crowdfundingu:

  • dárcovský: lidé peníze darují a nečekají nic nazpět, jde o dobročinnou sbírku;
  • odměnový: za příspěvek dostanou lidé odměnu (například produkt zdarma, slevu na služby, drobný dárek apod.),
  • podílový nebo také investiční: přispěvatelé se stanou investory, získají podíl v dané firmě.

Crowdfunding nabízí jedinečnou příležitost lidem s nápady a vizí, kteří potřebují podporu. Ať už patříte mezi:

  • startupy,
  • neziskové organizace,
  • inovátory, 
  • začínající umělce, 
  • politické strany,
  • lidi, kterým štěstí příliš nepřálo,

jsou tady pro vás různé crowdfundingové platformy.

Kdo uspěl díky crowdfundingu?

Jméno Petr Procházka vám možná nic neřekne, ale co ponožkoboty Skinners? První pár ušil Petr za své, na další mu přispěli lidé zhruba 1,6 mil. korun.

Hra Výbušná koťátka spatřila světlo světa díky 220 tisícům přispěvatelů z různých zemí. 

Chytré hodinky Fitbit se dříve jmenovaly Pebble a jejich původní výrobce je vypustil do oběhu právě díky crowdfundingu.

Jednoduše, rychle a hlavně férově

To jsou principy, kterými se řídí nejúspěšnější česká crowdfundingová platforma Donio. Už čtyři roky mění lidem životy – kulturní projekty, podnikatelské plány, vydání nových knih, ale i nákladné zdravotní léčby, s tím vším Donio pomáhá. 

Za dobu svého působení vybrali 1,2 miliardy českých korun a tím změnili život deseti tisícům lidí. Z vybraných peněz odvádí 100% část lidem, kterým byly peníze určeny. V tom se liší od podobných platforem, které si často účtují poplatky a provize.

Donio pomáhá v každé situaci

Představte si, že napíšete píseň. Víte, že jste do toho dali maximum. Máte kladné ohlasy a potřebujete své dílo podpořit i vizuálně. Jako začínající umělec nemáte na natočení videoklipu dostatek finančních prostředků, a tak zkusíte Donio. Založíte projekt, představíte svou vizi a dáte lidem šanci, aby vás podpořili. A věřte, že milovníci hudby vás podpoří.

Nebo sníte o kamenné restauraci s těmi nejlepšími burgery, které připravujete ve vlastním řeznictví. Bankovní úvěr vám nepokryje vše, abyste svůj projekt dotáhli k dokonalosti hned na startu. Pomohou labužníci, toužící po vašich skvělých burgerech, oslovení crowdfundingovou kampaní.

Existují i životní situace, které si nemáme možnost zvolit. Občas musíme čelit překážkám, které jsou pro nás velmi náročné. Zjištění vážné choroby našeho nejbližšího nebo onemocnění domácího mazlíčka může být finančně velmi nákladné. I v takových případech Donio pomáhá.

Odměnový crowdfunding je výhodný pro obě strany

Donio funguje na principu dobročinných sbírek a odměnového crowdfundingu.

Z odměnového crowdfundingu vyplývají výhody pro všechny zúčastněné. Nejenže vám přispěvatelé pomohou dotáhnout váš plán do konce, ale díky nim zjistíte, jestli je váš nápad dobrý. Budete vědět, zda má projekt šanci uspět ještě předtím, než do něho investujete spoustu peněz a času. Crowdfundingová kampaň je navíc skvělým marketingovým nástrojem, díky němuž o sobě dáte vědět a získáte hned v začátku své fanoušky. 

Přispěvatelé jsou za svou pomoc odměněni formou služeb, produktů nebo dárkových předmětů. Zde se fantazii meze nekladou. 

 Jednotlivé kroky vypadají jednoduše:

  1. Představíte svůj projekt. 
  2. Určíte potřebnou částku k dosažení vytyčených cílů. 
  3. Spustíte kampaň. 
  4. Se vším vám pomůže tým Donio. 

Je to ale opravdu tak snadné? Čekají na vás jako zakladatele sbírky nějaká úskalí? To a mnoho dalšího nám na na listopadovém Kafi a marketingu vysvětlí zakladatel a ředitel Donio David Procházka.

Přijďte si poslechnout, jak pomocí crowdfundingu nastartovat svůj projekt

Seznamte se s prací Davida Procházky a poslechněte si jeho rady a zkušenosti z praxe. Dozvíte se například:

  • Jak složité je připravit crowdfundingovou sbírku.
  • Jak se propagoval finančně nejúspěšnější projekt.
  • Jak zapojit influencery a veřejně známé osobnosti.
  • Jaké odměny přispěvatele nejvíce lákají.
  • V čem se liší komerční projekt od sbírky.
  • Jak David a jeho tým rozpoznají snahu o podvod.

Zjistěte, jestli je crowdfunding pro vás a co všechno byste měli vědět, než se do vlastní crowdfundingové kampaně pustíte.

Přijdete na listopadové Kafe a marketing?

Sejdeme se ve čtvrtek 30. 11. v 19:00 v kavárně Coffee&Crepes v Praze. Kapacita je omezená, proto si své místo včas rezervujte. Těšíme se na vás!

Sdílejte:

Míša se věnuje především copywritingu a SEO. Historicky se do týmu dostala díky stáži a prošla si tak všemi oblastmi marketingu.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top