Chcete tvořit kvalitní obsah, který zviditelní vaši značku a přivede vám nové zákazníky? Pokud se dobře připravíte, můžete to úspěšně zvládnout i v rámci vlastního týmu. Zjistěte, jak na to, a dělejte obsahový marketing efektivně i s vynaložením minimálních nákladů.
Kdo jiný vašemu oboru a značce rozumí lépe než vy sami? Díky jedinečným znalostem a zkušenostem máte informace, které nejsou jen tak běžně k nalezení. Jste skutečnými odborníky a obsahu tak můžete dát velkou přidanou hodnotu.
Možná si říkáte, že přece nevyzradíte své vlastní know-how, které jste získali dlouhými léty praxe. Ty nejdůležitější informace si samozřejmě nechte pro sebe, právě vzdělávání a předávání hodnotných informací ostatním z vás ale udělají skutečné odborníky i v očích veřejnosti.
Vy sami také nejlépe znáte své zákazníky. Víte, na co se nejčastěji ptají a jaké řeší problémy. To vám pomůže zaměřit se na témata, která vaši cílovou skupinu nejvíce zajímají. A to je pro úspěch obsahového marketingu zásadní.
U obsahového marketingu je zásadní pravidelnost. Pokud se pustíte do tvorby obsahu po hlavě, ale po pár měsících vám dojde dech, ztratíte veškerý kredit, který jste za tu dobu vybudovali. Dopředu proto zhodnoťte, jakou má váš tým kapacitu a jestli dokáže udržet frekvenci publikování nového obsahu.
Další otázkou je, jestli členové vašeho týmu tuto tvůrčí práci zvládnou. Kdo bude vymýšlet stále nová témata? Kdo o nich bude psát? Má vám kdo udělat korekturu textu? Zvládnete alespoň jednoduchou grafiku? Ani samotnou publikací obsahu práce nekončí. Abyste své vynaložené úsilí co nejlépe zúročili, měli byste ty nejhodnotnější kusy obsahu také vhodně propagovat.
Abyste zjistili, jestli budete na neustálou tvorbu nového obsahu v týmu stačit, definujte typy obsahu, které chcete tvořit, a cíle, kterých chcete dosáhnout. Díky tomu si ujasníte, jaké tvůrčí činnosti si musíte v týmu rozdělit a kolik času jim musíte věnovat, abyste stanovených cílů dosáhli.
Pokud chcete do obsahového marketingu opravdu šlápnout, psát každý týden nový článek, natáčet videa nebo tvořit bonusové obsahy pro získávání kontaktů, ale zároveň víte, že na to nebudete sami stačit, je vhodné zvážit outsourcing. I ten může přinést velmi kvalitní obsah, pokud víte, jak jeho tvorbu externím specialistům správně zadávat. To se můžete naučit v našem kurzu outsourcingu obsahu.
Tvůrčími činnostmi obsahový marketing nekončí. Aby vše běželo bez problému a zvládli jste v pracovním shonu udržet frekvenci tvorby obsahu, rozdělte si v rámci týmu jasné role. Těmi by měly být minimálně:
Jestli má někdo v týmu kapacitu na to zastat 2–3 role, není to určitě problém. Pokud ale není marketing jeho specializací, bude možná vhodnější zaměřit se na jednu činnost, kterou zvládne na 100 %, bude mít prostor se v ní vzdělávat a sledovat trendy. Dejte tedy pozor, abyste toho dotyčnému nedali na bedra až příliš, a spíše činnosti rovnoměrně rozdělte celému týmu.
Pokud už víte, jaký obsah budete ze začátku tvořit, stanovili jste si základní cíle a rozdělili role v rámci týmu, máte dobrý základ úspěchu. Jestli si ale chcete výsledky obsahového marketingu ještě lépe pojistit, potřebujete propracovanou obsahovou strategii. Ta vám pomůže tvořit obsah efektivněji a vytěžit z něj co nejvíce.
Žádný komentář k zobrazení