skip to Main Content

Který vyhledávač používají vaši potenciální zákazníci?

Internetové vyhledávače hrají hlavní roli v tom, k jakým informacím se uživatel dostane. Každý vyhledávač má vlastní algoritmus a každý uživatel má svůj oblíbený vyhledávač. Naši klienti se tak často ptají, pozice kterého vyhledávače jsou pro ně důležitější, respektive který vyhledávač budou používat právě jejich návštěvníci. Pojďme se podívat, jestli existuje jednoznačná odpověď.

Souboj Seznamu a Googlu

Jednoznačně nejpoužívanějšími vyhledávači v ČR jsou Google a Seznam. Český Seznam vznikl o dva roky dříve a i po nástupu Googlu na českou scénu se mu historicky dlouhodobě dařilo držet s americkým konkurentem krok. Dobře je to vidět na globální statistice služby toplist.cz z roku 2011:

Tabulka používanosti vyhledávačů dle tématu stránky:

Pak se ale poměr začal měnit ve prospěch Googlu. Přispěl k tomu zejména rozmach používání mobilních zařízení, na který se Google připravil a nabídl výrobcům telefonů vlastní mobilní operační systém Android, který k vyhledávání na internetu používá pochopitelně Google. Skóre Googlu se však začalo lepšit i u vyhledávání na desktopu.

Podle analýzy nástroje Marketing Miner vypadalo srovnání v roce 2019 takto:

  • Na Googlu Češi vygenerovali 800 mil. až 1 miliardu dotazů každý měsíc.
  • Na Seznamu byl celkový objem vyhledávání 210 až 300 mil. dotazů měsíčně.

Poměr Googlu a Seznamu byl v roce 2019 tedy průměrně 76 : 24.

Jiný pohled, ale s podobnými výsledky, nabízejí globální statistiky TOPlistu za období 7. 3. – 13. 3. 2022, které ukazují, že v kategorii E-shop si ve vyhledávání opět největší kus ukrojil Google.

V tomto období a kategorii se mezi dva hlavní konkurenty protlačil také Microsoft Bing (2,77 %), nicméně dle jiného průzkumu dosáhl Bing v roce 2020 tří procent dohromady s vyhledávači Yahoo a Yandex. Podle našich dat vypadají podíly v současné době takto:

Google jako světová jednička

Google je bez debat nejpopulárnější vyhledávač na světě. První místo si drží s ohromujícím rozdílem od druhého a dalších míst, a to ve všech zemích světa a na kterémkoliv zařízení. Přesvědčit se můžete na statitstice celosvětového podílu vyhledávačů v období březen 2023 – březen 2024 i na přehledu od ledna 2015 do ledna 2024.

Dominance Googlu na trhu znamená, že velká část vašich potenciálních zákazníků používá právě tento vyhledávač. Proto byste i vy měli zaměřit SEO tímto směrem. Nicméně Seznam je v ČR stále důležitým hráčem – zahrňte ho do analýzy klíčových slov také.

Buďte vidět ve výsledcích vyhledávání

Připravíme vám analýzu klíčových slov a frází pro Google i Seznam, roztřídíme je do kategorií a přiřadíme ke struktuře webu. Díky analýze budete vědět, které podstránky optimalizovat na která spojení, aby se zobrazily ve výsledcích vyhledávání. 

Sdílejte:

Katka ve Včelišti působí jako obsahový stratég a copywriter. Každou větu převrátí naruby a zase zpátky, než s ní je spokojená.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top