
Je nesporným faktem, že na sociálních sítích a na Facebooku obzvlášť hrají prim obrázky a nejrůznější vizuální efekty, které lidský mozek zpracovává rychleji a snáz než psaný text. Právě proto by si každý, kdo na sociálních sítích využívá placené propagace, měl promyslet, jaký vizuální prvek jeho potenciální klienty zaujme a přivede je až ke konverzi na jeho webu či v jeho e-shopu.
Vytvořit takové prvky mnohdy není snadné – obrázky musí zaujmout široké spektrum lidí, kteří mohou jakkoli vyhovovat vašim cílovým personám, ale také musí vypovídat o vás a měly by alespoň z větší části ladit k vašemu firemnímu stylu, například užitými barvami či fontem. Nakonec ještě zůstává otázka, kdo se o tvorbu postará – pokud totiž nejste zručnými grafiky, pravděpodobně nebude váš vizuální prvek dobrý a odrazí se to na efektivitě reklamy. Lidé totiž obvykle neklikají na to, co se jim nelíbí.
Kromě skvěle propracované grafiky by neměl chybět text s výzvou k akci nebo zmínka o konkurenční výhodě. Aby tento text příjemce nepustil ze zřetele, zakomponujte ho do samotného obrázku – jen tak budete mít jistotu, že výzva k akci, to nejdůležitější sdělení nebo konkurenční výhoda s největší pravděpodobností padne na úrodnou půdu.
Zároveň však musíte myslet na to, že nemůžete všechen text vložit do grafiky – Facebook totiž množství textu v ní omezuje. Vložit tedy nesmíte více textu, než je 20 % z plochy grafiky.
Skvěle mohou posloužit i filtry z nejrůznějších grafických programů. I zde ale platí zásada, že k úpravám musíme přistupovat s citem. A protože každý umíme něco, někdo zkrátka tímto citem nedisponuje. V takovém případě je nejlepším řešením oslovit profesionálního grafického designéra, který vám ušetří čas i starosti.
Podle našich (a nejen našich) zkušeností na příjemce reklamního sdělení intenzivně působí grafika, na níž jsou vyobrazení lidé. Potenciální zákazník za nimi totiž vidí příběh, který může prožít on sám – když si objedná vaše služby nebo váš produkt.
Facebook nabízí také možnost reklam skládajících se z více obrázků. Díky nim máte větší šanci zaujmout své publikum. Když pozornost neupoutá jeden z obrázků, možná to dovede druhý nebo třetí. Neplatí však striktně to, že by reklamy s více obrázky byly úspěšnější než ty klasické.
Ať už tvoříme jakoukoli reklamu, musíme se řídit pravidlem, že v jednoduchosti je krása a síla. Lidé nechtějí na sociálních sítích řešit hlavolamy a luštit hádanky, tedy alespoň v reklamách ne. Vaše reklama musí jasně a stručně říct, co nabízíte a proč by si měl příjemce vybrat právě vás.
Ne každý si s grafikou, která má být přístupná široké veřejnosti, poradí sám. A ne všichni na to také mají čas. O všechno, co potřebujete a co se grafiky týče, se proto může od začátku do konce postarat náš grafický designér, který vytvoří vizuální prvky na míru, přesně podle vašich představ, a to do tří dnů od zadání. Tvořit grafiku pro úspěšné reklamy na Facebooku ještě nebylo jednodušší!



Žádný komentář k zobrazení