skip to Main Content

Navrhujte reklamy na Facebook, které přinesou opravdové výsledky

Je nesporným faktem, že na sociálních sítích a na Facebooku obzvlášť hrají prim obrázky a nejrůznější vizuální efekty, které lidský mozek zpracovává rychleji a snáz než psaný text. Právě proto by si každý, kdo na sociálních sítích využívá placené propagace, měl promyslet, jaký vizuální prvek jeho potenciální klienty zaujme a přivede je až ke konverzi na jeho webu či v jeho e-shopu.

Vytvořit takové prvky mnohdy není snadné – obrázky musí zaujmout široké spektrum lidí, kteří mohou jakkoli vyhovovat vašim cílovým personám, ale také musí vypovídat o vás a měly by alespoň z větší části ladit k vašemu firemnímu stylu, například užitými barvami či fontem. Nakonec ještě zůstává otázka, kdo se o tvorbu postará – pokud totiž nejste zručnými grafiky, pravděpodobně nebude váš vizuální prvek dobrý a odrazí se to na efektivitě reklamy. Lidé totiž obvykle neklikají na to, co se jim nelíbí.

Zaujmout a přesvědčit možné zákazníky? Jedině promyšlenou reklamou

Kromě skvěle propracované grafiky by neměl chybět text s výzvou k akci nebo zmínka o konkurenční výhodě. Aby tento text příjemce nepustil ze zřetele, zakomponujte ho do samotného obrázku – jen tak budete mít jistotu, že výzva k akci, to nejdůležitější sdělení nebo konkurenční výhoda s největší pravděpodobností padne na úrodnou půdu.

Zároveň však musíte myslet na to, že nemůžete všechen text vložit do grafiky – Facebook totiž množství textu v ní omezuje. Vložit tedy nesmíte více textu, než je 20 % z plochy grafiky.

Používejte dostupné filtry

Skvěle mohou posloužit i filtry z nejrůznějších grafických programů. I zde ale platí zásada, že k úpravám musíme přistupovat s citem. A protože každý umíme něco, někdo zkrátka tímto citem nedisponuje. V takovém případě je nejlepším řešením oslovit profesionálního grafického designérakterý vám ušetří čas i starosti.

Pozornost lidí přitahují lidé

Podle našich (a nejen našich) zkušeností na příjemce reklamního sdělení intenzivně působí grafika, na níž jsou vyobrazení lidé. Potenciální zákazník za nimi totiž vidí příběh, který může prožít on sám – když si objedná vaše služby nebo váš produkt.

Čím víc, tím lépe. Ale všechno s mírou

Facebook nabízí také možnost reklam skládajících se z více obrázků. Díky nim máte větší šanci zaujmout své publikum. Když pozornost neupoutá jeden z obrázků, možná to dovede druhý nebo třetí. Neplatí však striktně to, že by reklamy s více obrázky byly úspěšnější než ty klasické.

Ať už tvoříme jakoukoli reklamu, musíme se řídit pravidlem, že v jednoduchosti je krása a síla. Lidé nechtějí na sociálních sítích řešit hlavolamy a luštit hádanky, tedy alespoň v reklamách ne. Vaše reklama musí jasně a stručně říct, co nabízíte a proč by si měl příjemce vybrat právě vás.

Nevíte, jak na to? My ano!

Ne každý si s grafikou, která má být přístupná široké veřejnosti, poradí sám. A ne všichni na to také mají čas. O všechno, co potřebujete a co se grafiky týče, se proto může od začátku do konce postarat náš grafický designér, který vytvoří vizuální prvky na míru, přesně podle vašich představ, a to do tří dnů od zadání. Tvořit grafiku pro úspěšné reklamy na Facebooku ještě nebylo jednodušší!

Sdílejte:

Copywriterka a správkyně sociálních sítí Včeliště.cz, absolventka dvou oborů Technické univerzity v Liberci, básnířka. Vášnivá lyžařka, milovnice psů a času stráveného za volantem i za klávesnicí.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top