Rychlost načítání webových stránek hraje stále důležitější roli v oblasti optimalizace pro vyhledávače (SEO) i…
Novinky ze světa SEO: leden 2022
Nový rok, nová pravidla hry zvané optimalizace pro vyhledávače? Do jisté míry ano. SEO se totiž neustále vyvíjí a každý měsíc přináší zajímavé novinky, které by vám neměly uniknout. Tady jsou ty lednové.
V článku najdete:
Novinky u Googlu
Zvažujete, jestli se v rámci SEO zaměřit i na featured snippets (krátké úryvky textu)? Možná vám v rozhodnutí pomůže nová statistika od vedoucího SEO oddělení Shopify, který měl data z nástroje RankRanger a během 3 let zkoumal na vzorku více než 100 000 klíčových slov, kolikrát se na stránce výsledků vyhledávání objeví nějaký snippet.
Analýza SERP – snippet Lidé také hledají se zobrazuje 10krát častěji než featured snippets
Ze studie vyplývá, že snippet PPA (People also asked, v češtině Lidé také hledají) se zobrazil v 65 % případů, zatímco featured snippet pouze u 6 % klíčových slov. Pravděpodobně se ale jednalo jen o data z USA, a proto u nás to může být trošku odlišné, nicméně trend je jasný.
Zdroj: SearchEngineLand
Mobilní vyhledávání má nový doplněk – People Search Next
Google spustil v rámci mobilního vyhledávání nový doplněk, který by měl lidem na základě toho, co hledají, doporučit další relevantní a navazující fráze k následnému hledání. Tento feature nenahrazuje už existující doplňky typu People also asked, ale funguje samostatně.
A takto vypadá v praxi, když hledáte nejbližšího zubaře.
Google přepisuje více než 61 % titulků
Nová studie, která zkoumala přes 80 000 tagů title z 2370 různých stránek, přišla se zajímavým zjištěním, že Google nějakým způsobem upravil 61,6 % titulků. Data ukazují, že nejčastěji to bylo kvůli příliš krátkému nebo dlouhému titulku, ale v mnoha případech Google přepsal titulky, kde byly závorky, dvojtečky, tečky, pomlčky a spojovníky.
Zdroj: SearchEngineLand
Ovlivňuje Latent Semantic Indexing řazení výsledků vyhledávání?
Portál Search Engine Journal se snažil zjistit, jestli LSI (Latent Semantic Indexing – metoda získávání informací, která má vyhledávačům pomoci identifikovat správný kontext slova) ovlivňuje řazení vyhledávání. Nenašli však žádný důkaz o tom, že by tomu tak bylo.
Zdroj: SearchEngineJournal
Google Search Console vyhodnocuje uživatelský prožitek stránky na desktopu
Google v únoru plánuje velký update funkce page experience, už teď si však můžete v nástroji Google Search Console zjistit, nakolik jsou vaše stránky uživatelsky přívětivé na desktopu.
Miniatura obrázku ve výsledcích vyhledávání
V Collabimu při jedné SEO konzultaci narazili na novou funkcionalitu, která pomalu přichází i k nám. Jde o zobrazování obrázku vedle URL adresy.
Yoast SEO nabízí možnost sledování pozice klíčových slov
Yoast SEO uzavřelo partnerství se společností Wincher, díky čemuž už máte možnost sledovat SEO skóre a jeho vývoj u jednotlivých klíčových slov přímo v administraci WordPressu. Tam to po aktivaci Wincheru může vypadat takto:
IndexNow umožňuje sdílení dat mezi více vyhledávači
Microsoft Bing a Yandex už v říjnu oznámily novou iniciativu s názvem IndexNow, která umožňuje po zakomponování protokolu IndexNow okamžité indexování mezi více vyhledávači. Zatím mezi sebou takto okamžitě sdílejí data jen Bing a Yandex, ale vzhledem k tomu, že jde o open source, lze předpokládat, že se dříve nebo později připojí i některé další.
Zdroj: SearchEngineJournal
Microsoft představil plugin IndexNow pro WordPress
Tato novinka přímo navazuje na tu předchozí, protože Microsoft vydal plugin, díky nemuž můžete snadno na stránky přidat protokol IndexNow přímo z administrace WordPressu.
Zdroj: SearchEngineLand
Interní odkazy nepotřebují nofollow nebo sponsored, vedou-li na stránku obsahující affiliate odkazy
Na Twitteru se objevila otázka na to, zda je potřeba nastavit rel=”sponsored”, případně další relevantní hodnoty, interním odkazům v případě, že tyto odkazy vedou na stránky s affiliate odkazy.
Pro interní odkazy toto není potřeba nastavovat, jak v odpovědi uvedl John Mueller.
Zdroj: Seroundtable
Novinky u Seznamu
Vyhledávání Seznamu uvádí Featured snippets
Český vyhledávač už bude stejně jako jeho kolega ze Silicon Valley na stránce výsledků vyhledávání zobrazovat i krátký úryvek textu, který by měl poskytnout přímou odpověď na hledaný dotaz. Předpokladem Featured snippetu je, že obsahuje tu nejlepší odpověď na hledaný dotaz, která se na stránkách v rámci SERPu v danou chvíli dá najít. Může mít formu odstavce, tabulky, ale i číslovaného či nečíslovaného seznamu.
Analýza vyhledávání v roce 2021 – rok od roku více výkonu
Objem návštěvnosti z Skliku ve vyhledávání se neustále zvyšuje. Potvrzují to i data za rok 2021, kdy došlo k 2,1% nárůstu počtu prokliků v Skliku z vyhledávání. Stoupl i podíl prokliků na Produktové inzeráty vůči textové reklamě, a to konkrétně o 7,6 %.
Zdroj: Seznam
Loni Češi nejvíce vyhledávali letní olympiádu, Plekancovu svatbu a kokotici
Ze statistik vyhledávání za rok 2021 vyplývá, že Češi si už na všudypřítomnou pandemii zvykli a už se chtějí především bavit. Dokládá to zvýšený zájem o sportovní dění a novinek ze života celebrit. Mezi hlavní skokany roku, čímž se označuje osobnost, událost nebo produkt, kterému se v porovnání s minulým rokem výrazně zvýšila hlednost, patří kokotice žlutavá.
Do té doby téměř neznámou rostlinu si začali lidé ve velkém prohlížet po veřejném prohlášení, že tato vzácná bylina, dosud pokládána za vyhynulou, byla znovu objevena na území ČR.
Pokračují práce na vylepšení obrázkové relevance ve Vyhledávání
Seznam se během roku 2021 intenzivně věnoval zlepšování kvality obrázkového vyhledávání. Postupně se mu ho podařilo vylepšit o několik procentních bodů. Kromě vylepšování relevance se zaměřili i na nové funkce. Jednou z nich jsou tzv. Produktové obrázky. Díky označení v SERPu je nyní snadné rozlišit, které obrázky pochází z e-shopů. V současné době pak pracují na zvýšení pokrytí s využitím výběru obrázků z indexu pomocí vektorové podobnosti a na rychlejší aktualizaci indexu.
Začal vycházet seriál o tom, jak funguje řazení různorodých výsledků
Nejen Devadesátky. Leden přinesl i další zajímavý seriál. Seznam začal přibližovat uspořádávání výsledků. První díl byl o vkládání tzv. upoutávek. Ty se liší od ostatních výsledků liší vizuální stránkou a zpravidla nereprezentují pouze jednu webovou stránku, jako je tomu u klasických organických výsledků. Existuje několik druhů upoutávek.
Například pro dotazy, u nichž chceme především vidět vizuální podobu hledaného objektu, se může zobrazit obrázková upoutávka.
Mechanismus umísťování upoutávek ale funguje jinak než u ostatních výsledků. Říká se mu Alpaka a jeho detailní popis najdete v článku, z něhož čerpáme.
Zdroj: Seznam
Novinky u Marketing Mineru
V sekci Keyword Profileru nově naleznete konkurenčnost klíčových slov a SERP rozšíření, která se pro ně zobrazují
Novinka z Marketing Mineru jistě potěší každého, kdo využívá obsahový marketing. Nyní už budou znát konkrétní konkurenčnost klíčových slov i to, jak se na stránce výsledků vyhledávání zobrazují, díky čemuž budou moci ještě přesněji zacílit svou obsahovou strategii.
Novinky u Collabimu
Recenze SEO kurzu pro začátečníky od Včeliště
Začátkem roku jsme v rámci Akademie Včeliště spustili SEO kurz pro začátečníky, což Collabimu nemohlo ujít. A protože vítají každou snahu o SEO osvětu, rozhodli se naše bezplatné školení zpropagovat a zároveň ho i zhodnotit. Dle jejich názoru jde o velmi kvalitní a rychlý vstup do SEO problematiky.
Zdroj: Collabim Akademie
Řazení štítků ve filtraci podle abecedy
Až dosud se štítky řadily na základě počtu klíčových slov, ale nyní už jsou seřazeny abecedně.
Tak zase příště
Budete se těšit se na shledanou při dalším souhrnném článku o novinkách z oblasti optimalizace pro vyhledávače.
Kam dál? No přece na náš SEO kurz zdarma
Chcete si zkrátit čekání na další článek užitečným způsobem? Absolvujte náš SEO kurz pro začátečníky.
0 komentářů k zobrazení