Logo Včeliště
DomůBlogObsahový marketingZjistěte, jak na kvalitní obsahový marketing ve finančním sektoru
Ondřej Karanský na konferenci Kafe & Marketing o obsahovém marketingu ve finančním sektoru.

Zjistěte, jak na kvalitní obsahový marketing ve finančním sektoru

Marketing má své nezastupitelné místo v každé podnikové strategii, ale protože finanční instituce nabízejí služby a produkty se specifickými vlastnostmi, musí být jejich marketing trochu „o něčem jiném“. 

Češi, finance a Portu

Přístup Čechů k financím je spíše konzervativní, do investování se zatím příliš nepouštějí. Zatímco u Němců tvoří investice do akcií, dluhopisů a fondů třetinu jejich finančních aktiv, u nás to není ani pětina. Tento trend je dlouhodobý, situaci ještě zhoršila nejprve pandemie a poté válka, které zapříčinily propad a znehodnocení investic. 

  • I přesto má investiční platforma Portu více než 200 000 uživatelů. 
  • I přesto jim spravuje prostředky v hodnotě vyšší než 18 miliard korun. 
  • I přesto si v roce 2022 založilo účet na portu.cz o 80 % více lidí než v roce předchozím. 

Čím Portu bourá obavy (nejen) Čechů z investování? Prozradíme vám to rovnou: strategickým obsahovým marketingem.

Nehmotná povaha finančních produktů a služeb a také jejich pro leckoho složitější fungování vede k potřebě větší informovanosti. Proto mnoho finančních institucí zavedlo pozici osobního poradce (bankéře, konzultanta…). Portu, protože jde o automatizovanou platformu, na to jde jinak. Informovanost lidí zvyšuje pomocí obsahu.

Index finanční gramotnosti se Čechům zalíbil

Portu začalo s edukační kampaní Investice nejsou jen pro milionáře, která měla za úkol vyvrátit mýty a mylné představy Čechů o investování. Pro kampaň byl ve spolupráci s investičními analytiky, včetně zástupce Burzy cenných papírů Praha, vytvořen projekt Index finanční gramotnosti, kde člověk vyplněním dotazníku nejen zjistí, jak si v této oblasti vede, ale dočte se i správné odpovědi, z nichž může při případném investování čerpat. 

Kampaň měla velký úspěch. Po dobu kampaně vyplnilo dotazník 7 647 lidí. Portu přivedla nové investory a také absolutní vítězství17. ročníku soutěže Lemur (Česká cena za PR). 

Zvyšování finanční gramotnosti jako klíč k úspěchu

Finanční gramotnost by v současné době měla být součástí klíčových znalostí každého občana a v zájmu subjektů nabízejících finanční služby nebo produkty by mělo být její zvyšování. Pouze finančně gramotný člověk se dokáže orientovat v problematice peněz, cen a ve správě finančních aktiv. Jenom takový člověk se pustí do investování.

Právě proto má Portu svůj magazín, kde publikuje edukační články, videa i podcasty. Proto do marketingového mixu zapojují e-mailing i sociální sítě včetně influence spoluprací. Marketing pravidelně a promyšleně vyhodnocují a dle výsledků optimalizují. 

A evidentně to dělají dobře, protože loni se jim dařilo i v zahraničí. Na Slovensku se počet uživatelů zvýšil o 300 %, přibývá jich i v Polsku, kde platforma začala působit ve třetím čtvrtletí 2022.

Přijďte si poslechnout, jak konkrétně v Portu dělají obsahový marketing

Od Portu se mají hodně co naučit nejen marketéři finančních institucí, ale také konzultanti a poradci v této oblasti. A my jim teď tu možnost přinášíme. Na zářijové Kafe a marketing jsme pozvali marketingového ředitele Portu Ondřeje Karanského, který se podělí o mnoho zákulisních informací.

Co například se od Ondřeje dozvíte?

  • Jaký obsah a témata jsou na magazínu Portu nejoblíbenější
  • Jak vypadá tým, který magazín tvoří
  • Jak připravují publikační plán a vyhodnocují výsledky magazínu
  • Jaké jsou výsledky a dopady projektu Index finanční gramotnosti
  • Jak vypadají newslettery a automatizace Portu
  • Jak měří a vyhodnocují e-mailový marketing
  • Jak na obsah tvořený influencery

Chybět nebudou ani reálné ukázky a příklady z praxe. Nenechte si to ujít.

Zajímá vás oblast marketingu finančních institucí?

Poslechněte si záznam povídání s hostem.

Katka miluje hru se slovy, ať už jako autor, nebo konzument. Když právě nepíše marketingové texty, čte nemarketingové knihy. Obě činnosti provádí zásadně s dobrou kávou po ruce – nebo rovnou v ruce.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Žádný komentář k zobrazení