Logo Včeliště
DomůBlogObsahový marketingZjistěte, jak na kvalitní obsahový marketing ve finančním sektoru

Zjistěte, jak na kvalitní obsahový marketing ve finančním sektoru

Marketing má své nezastupitelné místo v každé podnikové strategii, ale protože finanční instituce nabízejí služby a produkty se specifickými vlastnostmi, musí být jejich marketing trochu „o něčem jiném“. 

Češi, finance a Portu

Přístup Čechů k financím je spíše konzervativní, do investování se zatím příliš nepouštějí. Zatímco u Němců tvoří investice do akcií, dluhopisů a fondů třetinu jejich finančních aktiv, u nás to není ani pětina. Tento trend je dlouhodobý, situaci ještě zhoršila nejprve pandemie a poté válka, které zapříčinily propad a znehodnocení investic. 

  • I přesto má investiční platforma Portu více než 200 000 uživatelů. 
  • I přesto jim spravuje prostředky v hodnotě vyšší než 18 miliard korun. 
  • I přesto si v roce 2022 založilo účet na portu.cz o 80 % více lidí než v roce předchozím. 

Čím Portu bourá obavy (nejen) Čechů z investování? Prozradíme vám to rovnou: strategickým obsahovým marketingem.

Nehmotná povaha finančních produktů a služeb a také jejich pro leckoho složitější fungování vede k potřebě větší informovanosti. Proto mnoho finančních institucí zavedlo pozici osobního poradce (bankéře, konzultanta…). Portu, protože jde o automatizovanou platformu, na to jde jinak. Informovanost lidí zvyšuje pomocí obsahu.

Index finanční gramotnosti se Čechům zalíbil

Portu začalo s edukační kampaní Investice nejsou jen pro milionáře, která měla za úkol vyvrátit mýty a mylné představy Čechů o investování. Pro kampaň byl ve spolupráci s investičními analytiky, včetně zástupce Burzy cenných papírů Praha, vytvořen projekt Index finanční gramotnosti, kde člověk vyplněním dotazníku nejen zjistí, jak si v této oblasti vede, ale dočte se i správné odpovědi, z nichž může při případném investování čerpat. 

Kampaň měla velký úspěch. Po dobu kampaně vyplnilo dotazník 7 647 lidí. Portu přivedla nové investory a také absolutní vítězství17. ročníku soutěže Lemur (Česká cena za PR). 

Zvyšování finanční gramotnosti jako klíč k úspěchu

Finanční gramotnost by v současné době měla být součástí klíčových znalostí každého občana a v zájmu subjektů nabízejících finanční služby nebo produkty by mělo být její zvyšování. Pouze finančně gramotný člověk se dokáže orientovat v problematice peněz, cen a ve správě finančních aktiv. Jenom takový člověk se pustí do investování.

Právě proto má Portu svůj magazín, kde publikuje edukační články, videa i podcasty. Proto do marketingového mixu zapojují e-mailing i sociální sítě včetně influence spoluprací. Marketing pravidelně a promyšleně vyhodnocují a dle výsledků optimalizují. 

A evidentně to dělají dobře, protože loni se jim dařilo i v zahraničí. Na Slovensku se počet uživatelů zvýšil o 300 %, přibývá jich i v Polsku, kde platforma začala působit ve třetím čtvrtletí 2022.

Přijďte si poslechnout, jak konkrétně v Portu dělají obsahový marketing

Od Portu se mají hodně co naučit nejen marketéři finančních institucí, ale také konzultanti a poradci v této oblasti. A my jim teď tu možnost přinášíme. Na zářijové Kafe a marketing jsme pozvali marketingového ředitele Portu Ondřeje Karanského, který se podělí o mnoho zákulisních informací.

Co například se od Ondřeje dozvíte?

  • Jaký obsah a témata jsou na magazínu Portu nejoblíbenější
  • Jak vypadá tým, který magazín tvoří
  • Jak připravují publikační plán a vyhodnocují výsledky magazínu
  • Jaké jsou výsledky a dopady projektu Index finanční gramotnosti
  • Jak vypadají newslettery a automatizace Portu
  • Jak měří a vyhodnocují e-mailový marketing
  • Jak na obsah tvořený influencery

Chybět nebudou ani reálné ukázky a příklady z praxe. Nenechte si to ujít.

Máme vám držet židli?

Uvidíme se v úterý 26. září v Crepes&Coffee. Vstupenka stojí 400 Kč, v ceně máte kromě získání spousty užitečných informací také vynikající kafe dle vlastního výběru.

Katka miluje hru se slovy, ať už jako autor, nebo konzument. Když právě nepíše marketingové texty, čte nemarketingové knihy. Obě činnosti provádí zásadně s dobrou kávou po ruce – nebo rovnou v ruce.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Jedním ze způsobů, jak se svými fanoušky na Facebooku komunikovat a nabídnout jim něco […]
Přečíst článek
Dělat na sociálních sítích Meta reklamy, které vedou na web, není bez Meta […]
Přečíst článek
Aktualizovaná databáze kontaktů by měla být naprostá samozřejmost. Seznam čítající tisíce kontaktů sice […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Žádný komentář k zobrazení