skip to Main Content
17 způsobů jak získat e-mail

17 způsobů, jak efektivně získat e-mail návštěvníka

Máte seznam e-mailů svých stávajících a potenciálních zákazníků? Že ne? Tak byste to měli rychle napravit, protože bez databáze kontaktů hodně riskujete.

Nezavrhujte oslovování návštěvníků prostřednictvím e-mailu. Vaše Facebooková stránka může být ze dne na den smazaná, PPC reklamy mohou přestat fungovat při vstupu nové konkurence, která zvedne cenu, vyhledávač může změnit svůj algoritmus pro řazení výsledků a umístit vás místo první strany na jednu z posledních. Seznam e-mailových adres vám ale nikdo nevezme a vy tak můžete zákazníky oslovovat i nadále.

Pojďme se podívat na ty nejefektivnější způsoby, které vám získají e-mail návštěvníků. Některé už možná znáte a dokonce používáte, u jiných se můžete inspirovat, případně využít seznam jako inspiraci, až budete vymýšlet e-mail strategii. Pro začátek mějte na paměti, že e-maily musíte sbírat podle platné legislativy a rozhodně nespamovat.

Jak efektivně získat e-mail návštěvníka

  1. Kontaktní formulář

Stane se, že zákazník přijde na vaši stránku a chce se na něco zeptat. Po položení dotazu by byla škoda s cenným kontaktem dále nepracovat, nenechejte ho proto zapadnout ve změti starých e-mailů. Pokud používáte WordPress, jako skvělou volbu kontaktního formuláře doporučujeme Gravity Forms. Tento plugin umožňuje napojení na velké množství e-mail softwarů a automatickou možnost segmentace. Sáhnout můžete také po často používaném a jednoduchém WordPress pluginu Cforms.

  1. Výzva v postranní liště

Nabízíte pravidelný newsletter? Dejte o něm klientům vědět pomocí výzvy v postranní liště. Ta se může objevovat napříč celou vaší obsahovou sekcí a v takovém případě je důležité, abyste zvolili univerzální výzvu k akci.  Vytvořit ji můžete například v e-mailingových nástrojích, které umožňují vygenerování formuláře pro vložení formuláře.

  1. E-book, případová studie

Návštěvníky potěší, když získají něco zdarma. Nabídněte jim třeba e-book plný hodnotných informací, díky kterým se něco nového dozví a vy na oplátku získáte jejich e-mail. Nabízet můžete také případové studie, katalog nebo cokoliv, co si zákazníci můžou stáhnout.  My na Včelišti publikujeme e-booky a návštěvníci u nás mohou získat například knihu o tom, jak začít s obsahovým marketingem. Navíc u kontaktů, které si stáhnou e-book, můžeme zjistit, co je zajímá, podle toho, na co je obsah zaměřený. Podle toho můžeme dále třídit kontakty a zasílat jim cílenější e-mailing.

  1. Bonusový obsah

Nemusíte psát rozsáhlý e-book, stačí, když zákazníkům nabídnete něco navíc, co je zaujme. Takový extra obsah výměnou za e-mail vám přihraje další cenné kontakty. Opět tak zjistíte, o co se daní návštěvníci zajímají a v příštích e-mailech jim můžete nabízet cílenější obsah. Pro stahování bonusového obsahu využijte například nástroj LeadPages, který stále patří mezi špičku ve svém oboru. Navíc se při jeho použití nemusíte omezovat na redakční systém WordPress.

32 rad, jak sbírat e-mailové kontakty

Stáhněte si užitečnou příručku, která vám prozradí ještě více způsobů, jak efektivně získávat kontakty v online i offline světě.

  1. Odemknutí obsahu

Dejte k čtenářům k dispozici skvělý článek, ale v půlce ho utněte. Pokračovat ve čtení mohou ti, kteří zadají svůj e-mail a potěšeny budou obě strany. Návštěvník dočte to, co ho pravděpodobně velmi zajímá, a vy získáte jednoduše další kontakt. Podívejte se, jak to vypadá v praxi. Pro odemknutí obsahu můžete využít nástroj Opt-In Content Locker pro redakční systém WordPress.

  1. Diskusní příspěvek

Máte na webu tematickou diskusní stránku? Pokud se do ní návštěvníci aktivně zapojují, byla by škoda takových lehce získaných kontaktů nevyužít. Sbírejte proto pečlivě i e-maily z diskusí.

  1. Vytvoření účtu

Návštěvník, který se zaregistruje na vašich stránkách, je velmi důležitým kontaktem. Znamená to, že vám důvěřuje a pravděpodobně se z něj stane váš zákazník, pokud jím už není. Zjednodušte potenciálním zájemcům registraci a umožněte jim přihlášení přes Facebook. Díky tomu navíc návštěvníci použijí ověřenou emailovou adresu a dost často takovou, která je osobní a hlavní, protože ji mají propojenou právě s Facebookem. Přečtěte si o této možnosti více a přidejte registraci přes Facebook na váš web.

  1. Vytvoření užitečného nástroje

Nabídněte lidem informace, které jim pomohou. Užitečný nástroj, jako je například nějaký test, analýza stránek nebo kalkulačka, vám přinese spoustu drahocenných kontaktů. Tato metoda je velmi populární, po zadání e-mailu návštěvníkům pošlete výsledek a spokojeny budou obě strany. Podívejte se, jak to může vypadat.

  1. Vstup do tréninku nebo vzdělávací sekce

Vzdělávejte své návštěvníky zdarma. Nic nepotěší potenciální zákazníky více, než když jim poskytnete hodnotné informace pouze výměnou za e-mail. Marketingobsahem.cz například nabízí za e-mail trénink zdarma, stejně jako SeoŠkola.cz.

  1. Soutěž

Všichni rádi soutěžíme a ještě raději vyhráváme ceny. Dejte tu možnost i svým návštěvníkům a uspořádejte na svých stránkách soutěž, do které se mohou zapojit po zadání emailové adresy. Získáte tím kontakty, které ještě nemáte. Tato metoda má nicméně nevýhodu v tom, že se většinou jedná o kontakty na lidi, kteří nejsou vašimi cílovými zákazníky a často nezadávají své hlavní e-maily, ale nějaké soutěžní, na které jim pak chodí všechny nabídky od firem, které soutěž provozovaly. Tyto emaily pak mají nižší kvalitu, než když je získáte jiným způsobem.

  1. Pop-up

Vyskakovací okna jsou oblíbeným nástrojem na zisk kontaktů. Můžete v nich nabízet cestu k bonusovému obsahu zdarma, který návštěvníci získají za e-mail. Pop-upy se dělí do několika kategorií.

  • Časový pop-up

Oslovte návštěvníky, kteří tráví na vašem webu více času. Poté, co člověk na stránce stráví například více než 30 vteřin a prohlédne si alespoň 3 podstránky, zobrazí se mu pop-up. Ten může nabízet třeba „slevu za e-mail“. Pro tuto službu existuje spousta různých nástrojů, využít můžete List Builder od SumoMe.

  • Exit pop-up

Nenechte návštěvníky odejít. Když chtějí zavřít stránku, nabídněte jim v pop-up okně registraci, stáhnutí obsahu zdarma nebo slevu. Pomůžou vám s tím například nástroje Optin Monster, Elegant Themes nebo Pippity.

  • Slider pop-up po scrollování

Nechcete, aby vyskakovací okna návštěvníky otravovala? Nabídněte jim pop-up až poté, co dočtou obsah anebo se dostanou na konec stránky. Opět můžete využít nástroje Optin Monster nebo SumoMe.

  1. Sticky top bar

Zobrazte na webu relativně jednoduchou lištu, která zaujme a zobrazí se nahoře na stránce. Při scrollování dolů se lišta bude pohybovat společně se stránkou. Zákazníkovi je tak stále na očích a získá vám více kontaktů. Takovou službu nabízí například Hello Bar nebo Smart Bar od SumoMe.

  1. Online chat

Nabízíte na svém webu online poradnu pro návštěvníky? Jestli se aktivně zapojují a ptají se na všechno, co je zajímá, nenechávejte takové kontakty ležet ladem a využijte je. Pokud ještě takovou službu nenabízíte, využijte nástrojů Smartsupp nebo Zopim. Na místo, kde se obvykle objevuje online chat, můžete vložit i vysouvací okénko s výzvou k akci.

  1. Landing page

Vytvořte speciální stránku, která má jediný cíl – získat e-mail návštěvníka. Tato metoda zaručuje vysokou míru úspěchu. Podívejte se, jak to může vypadat v praxi.

32 způsobů sběru e-mailových kontaktů

Stáhněte si užitečnou příručku, která vám prozradí ještě více způsobů, jak efektivně získávat kontakty v online i offline světě.

15. Vložený e-mail bez odeslání objednávky

Zlatý důl pro e-shopy. Lidé při nákupu vyplní objednávku, pak se ale rozmyslí a neodešlou ji. Kontakt nicméně zůstává, a pokud se vám podaří takto získané e‑maily využít, máte vyhráno. Váhavým návštěvníkům můžete například poslat e‑mail, ať dokončí objednávku. Ideální nástroj pro tuto službu je Carthook, který umožňuje napojení e-shopu na emailing systém. Můžete na to třeba navázat nějakou kampaň pro dokončení objednávky. Takové kontakty samozřejmě můžete využít i jinak než v e-mailingu, byla by ale škoda nechat je zapadnout.

  1. Identifikace návštěvnosti

Existují nástroje, jako je například leady.cz, které zjistí, odkud přicházejí vaši návštěvníci, o co se zajímají a doplní ověřené kontakty. Vy je pak můžete oslovit a dále s nimi pracovat. Dejte si ale pozor na právní stránku věci.

  1. Zefektivnění současných způsobů získávání

Je určitě důležité zkoušet a přidávat nové způsoby, jak získávat kontakty. Neméně podstatné je ale soustředit se na zefektivňování současných praktik. Zaměřte se na a/b testování, které vám pomůže zjistit, jaká varianta více vyhovuje vaší cílové skupině. Skvělým nástrojem pro takové testování je LeadPages. Klaďte důraz na personalizaci CTA (call-to-action). O potenciálních nebo stávajících zákaznících už máte nějaké informace, na jednom místě proto můžete nabízet různé výzvy k akci podle toho, co člověka zajímá. Na stejné stránce si jeden návštěvník může stáhnout jiný obsah než návštěvník druhý. Dobře vám v tomto případě poslouží například Hubspot.

Jak už jsme zmiňovali na začátku, zatímco Facebooková stránka může být smazána a PPC reklama může přestat fungovat, cenné kontakty na potenciální či stávající zákazníky vám nikdo nevezme. Vyzkoušejte nové způsoby, jak získávat e‑maily svých návštěvníků a zároveň se zaměřte na zefektivňování těch stávajících. Chcete se dozvědět ještě více tipů na získávání kontaktů návštěvníků? Stáhněte si bonusový obsah, který vám nabídne celkem 32 rad, jak na sběr kontaktů v online i offline světě.

32 rad, jak sbírat e-mailové kontakty

Stáhněte si užitečnou příručku, která vám prozradí ještě více způsobů, jak efektivně získávat kontakty v online i offline světě.

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

1 komentář k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top