Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
4 zbytečné a časté chyby v tónu komunikace
Mnoho firem na internetu tón komunikace vůbec neřeší. Některé o něm pouze ví. Jiné se ho snaží správně určit. Možná právě vy uvažujete nad tím, že vašim textům „něco“ chybí.
Pokud jste zatím o tónu komunikace neslyšeli, začněte raději pěkně od začátku. Přečtěte si, jak vhodný tón komunikace zvolíte a jaké existují jeho druhy. Tyto dva články vám stačí pro to, abyste získali základní povědomí o celém tématu.
Vy ale pravděpodobně chcete jít více pod povrch. Nestačí vám pouze základní informace, protože máte připravené persony a tušíte, že by se daly dobře použít pro tvorbu správného tónu komunikace. Tušíte správně a my vám doporučujeme tento způsob udělat. Kdybyste si nebyli jisti výsledkem, můžete zkusit vytvořit texty dva a pak je porovnat. I to je možnost, jak lépe pochopit význam tónu komunikace v praxi. A pro opravdové fajnšmekry a příznivce psychologie v copywritingu jsme o tónu komunikace psali také zde. Po přečtení všech našich článků byste měli mít o tématu už opravdu slušný přehled.
Abyste se vyvarovali nejčastějších omylů, tento článek vás upozorní na nejčastější přešlapy, kterých se při tvorbě tónu komunikace můžete dopustit. Na nic nečekejte a čtěte dál.
1. chyba – Neurčíte vaše hodnoty
Před definováním tónu komunikace byste vaší značce měli vždy přiřadit její tři hlavní vlastnosti, od kterých se bude váš tón komunikace dále odvíjet. Tyto hodnoty ho budou významně určovat. Abyste si lépe dokázali vše představit, ukážeme vám to na konkrétním příkladu. Můžou to být vlastnosti jako například kvalita, starost o zákazníka a radost/vděčnost.
Nyní přichází ta nejtěžší část – jejich aplikace do reálného života firmy. Musíte je začlenit do textů a komunikace s veřejností. Měli byste se tedy nejprve rozhodnout, do jaké míry budete podporovat jednotlivé styly textů a jaká slova pro to použijete.
Zkuste si připravit několik ukázkových textů, které budou hodně na očích. Nechte je přečíst ostatními kolegy (ideálně copywritery, pokud nějaké v týmu máte) a sami sebe se zeptejte, zda z vašeho textu jsou jasně cítit zvolené hodnoty.
2. chyba – Používáte nevhodná slova
Otázka, která vám teď určitě vrtá hlavou, zní: no jo, ale jaká jsou tedy vhodná slova? Než začnete pracovat na správném tónu komunikace, měli byste tato slova určit. Pojďme si v bodech ukázat, jak na to.
- Zamyslete se, jaké emoce byste chtěli ve čtenářích vzbudit. Určete podle nich hlavní cíle textu.
- Emocím přiřaďte slova, která je nejlépe charakterizují.
- Textu nejlépe připravte příběh.
- Napište první verzi textu.
- Text si několikrát nahlas přečtěte a dbejte na to, aby dobře zněl.
3. chyba – Zapomenete na storytelling
Píšete jako o závod, publikujete desítky článků měsíčně. Správně jste nastavili tón komunikace. To je vše správně, ale stojí za vašimi texty nějaký příběh? Prokládáte texty různými příběhy, a to nejen ze života?
Pokud ne, dobrovolně se vzdáváte jedné z nejlepších možností, jak vaše čtenáře zbavit ostychu. Příběhy zbavují lidi strachu a působí pozitivně na emoce. Pokud jste ve vašem obsahovém plánu na storytelling zapomněli, nezoufejte a rychle to napravte. Váš tón komunikace oživíte a budete působit „lidštěji“.
4. chyba – Vaše texty postrádají špetku vtipu
Vtipné texty mají dnes stále větší význam. Spousta lidí má nudné životy, a proto doufá, že se pobaví alespoň na internetu. I když váš obor nepřekypuje možnostmi, jak čtenáře rozesmát, nebuďte trudomyslní.
Zkuste do vašeho tónu komunikace začlenit vtipy nebo alespoň zajímavá slovní spojení (pokud vám to samozřejmě váš obor dovolí). Tím, že texty ozvláštníte, získáte velkou konkurenční výhodu a o krok se čtenářům přiblížíte.
Závěr
Pokud nezapomenete určit hlavní hodnoty vaší značky, zvolíte pro své texty správná slova propojená s příběhem a špetkou vtipu, budete mít velkou příležitost tón komunikace připravit na jedničku. Zvládnete to? Podělte se s námi o vaše zkušenosti v komentářích pod článkem.
0 komentářů k zobrazení