Segmentace kontaktů je základním kamenem kvalitního e-mailingu. Segmentované e-maily jdou ruku v ruce s personalizací,…
6 designerských chyb v e-mail marketingu, které ničí konverze
V minulých dílech našeho seriálu o e-mail marketingu jsem se vám snažil vysvětlit, že rozesílání e-mailů bez konkrétní promyšlené strategie nemá příliš velký význam. Dnes se do e-mail marketingu ponoříme opět trochu hlouběji a konkrétněji. Pravděpodobně jste teď ve fázi, kdy o e-mail marketingu uvažujete. Na internetu si vyhledáváte informace, něco jste už i zjistili, ale pořád si nejste dostatečně jisti, zda e-mail marketing zvládnete dělat sami. Cílem tohoto článku je vám objasnit problémy týkající se designu a samotného zpracování konkrétních šablon e-mailů.
Je vcelku jedno, zda se rozhodnete dělat e-mail marketing svépomocí nebo vše přenecháte odborníkům, protože na to například nemáte příliš čas. Tento článek byste si měli přečíst tak jako tak. Usnadní vám rozhodování či případnou kontrolu e-mail marketingu samotného. Bez znalostí chyb z tohoto článku byste mohli snadno naletět nedůvěryhodným agenturám poskytujících e-mail marketing jako službu nebo byste mohli zhatit vlastní, pracně vytvořenou e-mailovou kampaň.
1. chyba – Propagace více nabídek najednou
V e-mail marketingu se snažte být minimalisty a držte své touhy sdělit vašim odběratelů vše naráz na uzdě. Není nic horšího než zasypat příjemce e-mailu několika různými nabídkami. Výsledek si pravděpodobně dokážete sami dobře představit: zmatení, zavření e-mailu, odchod pryč. A to přece nechcete. Chcete-li odběratele vašich e-mailů přimět k akci, výrazně jim rozhodovací proces usnadněte a nenechte je příliš dlouho o tom přemýšlet. Měli byste vědět, že e-maily, které propagují pouze jednu nabídku, mají mnohem lepší konverze než ty s příliš širokým záběrem.
2. chyba – Zapomenout na branding
Byla by škoda, kdyby vaše e-maily postrádaly firemní identitu a charakter značky. Uživatelům denně přichází množství různých e-mailů a úkolem vaší zprávy je co nejrychleji si v této záplavě nabídek a informací vydobýt pozornost. Jedním z osvědčených způsobů je konzistentní branding. Odběratelé vašich e-mailů pravděpodobně vaši značku znají, dokonce vám dovolili je skrze e-mail kontaktovat, takže nezapomeňte na váš tone of voice a vizuální identitu firmy.
3. chyba – Nejasné vysvětlení hlavní výhody pro příjemce
Míra proklikovosti vašich e-mailů závisí na jasném vysvětlení dvou základních informací, které by každý e-mail měl obsahovat:
- Kdo jste vy a vaše společnost.
- Proč zasíláte nabídku a co nabídka čtenáři e-mailu přinese.
Pokud se vám nepodaří vytvořit takovou e-mailovou šablonu, která by rychle a jasně čtenáři sdělila tyto dvě hlavní vlastnosti úspěšného e-mailu, je málo pravděpodobné, že budete s e-mail marketingem slavit výraznější úspěchy.
4. chyba – Chybějící výzva k akci
Máte nádherný e-mail, který splňuje všechny náležitosti úspěšného e-mailu, ale chybí vám v něm graficky zvýrazněná výzva k akci? Pokud odpovídáte ano, dobrovolně se připravujete o lepší konverze.
Výzva k akci má být oproti zbytku e-mailu velmi výrazná. Většinou je to velké trojrozměrné atraktivní tlačítko, které přímo už svým vzhledem vybízí čtenáře ke kliknutí. V této studii je uvedeno, že 41 % marketérů shledalo testování různých call to action jako extrémně hodnotné. Děláte to také?
5. chyba – Chybějící prvky sdílení na sociálních sítích
Vaše e-maily by měly obsahovat tlačítka pro sdílení na sociálních sítích. Obsahují je? Většina lidí si pod e-mail marketingem představí pouze komunikaci se stávajícími odběrateli. To je ale velká chyba. E-mail marketing může být i velice zajímavým zdrojem nových poptávek čtenáři či zákazníkům. Musíte ale dát vašim stávajícím příznivcům možnost e-maily snadno sdílet.
Nejvhodnějším řešením je umísit pod nabídku/informace v e-mailu klasická tlačítka pro jednoduché sdílení na sociálních sítích. Když už trávíte tolik času s tvorbou kvalitního obsahu a přípravou e-mailu, je tato maličkost je drobnost, na kterou byste rozhodně neměli zapomenout.
6. chyba – Nedohledatelný odkaz k odhlášení odběru newsletteru
Nezkoušejte si udržet přízeň vašich odběratelů násilím. Takhle žádný vztah nefunguje a dlouhodobě by fungovat ani nemohl. Nezapomeňte, že odkaz na odhlášení by měl být jednoduše dohledatelný a dobře viditelný. Kdybyste se náhodou rozhodli odkaz pro odhlášení z newsletteru zatajit, mohlo by vás čekat nepříjemné překvapení v podobě označení za spammera.
Shrnutí
Tento článek měl za cíl vám shrnout nejčastější chyby, kterých se můžete dopustit při tvorbě šablony pro vaši e-mail marketingovou strategii. Líbil se vám? Budu rád, když se o něj podělíte s ostatními na sociálních sítích.
Výborný článek, velmi motivační, praktický a přitom žádné ctrl c, ctrl v 🙂
Katko, díky za pochvalu. Dobrá motivace psát další články. Tomáš
dík za připomenutí, akorát k bodu 2 bych chtěl říci, že v poslední době se dost lidí kloní k tomu, že brand vůbec nepoužívají a emaily chodí jen tak, jako když je píší kamarádům
Zdravím, díky komentář. To je pravda, osobní tón v komunikace
i (nejen v e-mailingu) je v poslední době dost populární.
Líbí se mi 4 a 5, jen nevím jak krok 5 napasovat do emailu. Netuším jaké odkazy mají být za ikonakmi, poradíte? Děkuji
Výborný článok, zaujalo ma 3D tlačítko ako výzva k akcii. Už som niekde čítal, že je treba dať 3x link na preklik – akciu aby si klient mohol vybrať. Ale 3d tlačítko na konci je dobrý typ. Ozaj vie niekdo preklad do slovenčiny českého slova – čtenář? Je to čitár? čítač? fu znie to hrozne. Ďakujem za typy
Dobrý den Bohuši, díky za pochvalu. Čtenář je ten, kdo čte e-mail/článek. Dle Google translatoru by to měl být čitateľ, tak snad už tušíte. Tomáš Procházka