Segmentace kontaktů je základním kamenem kvalitního e-mailingu. Segmentované e-maily jdou ruku v ruce s personalizací,…
Propojujeme e-mail marketing s marketingem na sociálních sítích
Myslíte-li to s marketingem na internetu vážně, tak jste v poslední době určitě zaznamenali stále větší význam širokého marketingového mixu. Zkrátka a dobře, ve většině případů už vám nebude stačit pouze SEO. Nebo pouze marketing na sociálních sítích, ale abyste oslovili co nejvíce možných zákazníků, tak o vás musí být slyšet a vidět všude. V dnešním dalším článku ze série o e-mail marketingu pro pokročilé vám prozradíme, jak můžete využít e-mail marketing ve spojení s marketingem na sociálních sítích. Myslíte-li si, že tyto dvě strategie jsou oddělené, tak se nenechte mýlit a přečtěte si tento článek.
V tomto článku bych vám rád představil 5 nejzajímavějších tipů, jak obě dvě strategie do sebe zapojit. Některé tipy už možná znáte, jiné pro vás třeba budou úplnou novinkou. Nestyďte se a napište nám do komentáře pod článkem, jaký tip vás zaujal, nebo nějakou vaši vlastní radu či doporučení.
1. Nezapomeňte přidat ikony pro sociální sdílení do každého e-mailu
Do každého e-mailu, který rozešlete, vám doporučujeme přidat ikony pro možnost sdílení na sociálních sítích. Zkuste se vždy nejprve zamyslet „Je obsah e-mailu natolik zajímavý, že ho bude chtít někdo sdílet se svými přáteli?“ Jestli ne, zkuste do e-mailu takový obsah zařadit a ikony pro sdílení přidat. Vaši fanoušci se rádi pochlubí zajímavou nabídkou či článkem svým známým, ale musíte jim dát možnost to jednoduše udělat.
2. Převeďte fanoušky ze sociálních sítí do vaší e-mail databáze
Možná už máte vybudovanou fanouškovskou základnu na sociálních sítích, ale e-mail marketingem teprve začínáte. To vůbec nevadí. Využijte vašich fanoušků na sociálních sítích a převeďte je i do e-mail listu. Jak na to?
- Přihlášení do newsletteru lze vytvořit i jako záložku u vašeho profilu.
- Čas od času můžete fanoušky vybídnout k přehlášení do newsletteru nebo jim nabídnout hodnotný e-book.
- E-booky se dobře na sociálních sítích propagují. Pokud vaše knížka stojí za to, nezapomeňte ji propagovat.
3. Využijte e-mail list k akvizici nových fanoušků na sociální sítě
Podobný způsob získávání nových fanoušků můžete vytvořit i z druhé strany. Pokud máte databázi nebo používáte sérii automatických e-mailů (autoresponderů), nezapomeňte odběratele upozornit na výhody, které jim vyplynou z následování vás na sociálních sítích. Vytvořte e-mail, kde popíšete kolik fanoušků už máte, proč by se měli i oni přidat k vám (čerstvý obsah) atd.
4. Na Facebooku vytvořte e-mail formulář pro přihlášení
Většina firem, které zajišťují e-mail marketing, má aplikace, které jdou jednoduše do vaší Facebook page přidat. My používáme GetResponse a návod, jak přihlašovací formulář do Facebook stránky přidáte, najdete zde.
Mnoho vašich fanoušků vás může sledovat pouze přes sociální sítě. Je to pro ně hlavní kanál, jak o vás ví. Dejte jim proto určitě o e-mailové komunikaci vědět a uvidíte, že budou mít radost.
5. Integrujte odkazy pro přihlášení do vašeho e-mailing listu přímo do článku na blogu
Tuto techniku moc lidí zatím nepoužívá a to pro vás znamená konkurenční výhodu. Stejně tak, jako odkazujete na zdroje či konkurenční články, můžete v článcích odkazovat na landing page, která slouží k přihlášení k vašemu mailing listu. Čím více obsahu vyprodukujete, tím větší množství zmínek na cílovou stránku povede a vy tím zvýšíte šanci, že se do vašeho newsletteru někdo přihlásí.
Závěr
E-mail marketing i marketing na sociálních sítích se skvěle doplňují, a pokud bych vám měl dát na závěr doporučení, tak je nejvhodnější obě strategii od počátku propojit a využívat jejich plného potenciálu. Pro začátek nezapomeňte na těchto pět bodů.
Ahoj. Díky za článek. Jen nevím přesně, jaký je rozdíl mezi bodem 2 a 4.
P.
Ahoj. Díky za článek. Jen nevím přesně, jaký je rozdíl mezi bodem 2 a 4.
P.
Tento článok sa mi akurát hodí, konkrétne zakomponovanie emailových formulárov do FB…som len začiatočník, najskôr preto nerozumiem, že aký je vlastne rozdiel medzi bodmi 2 a 4?
Pri GetResponse a ich formulári na FB sa aj niečo platí, či ich aplikácia a zbieranie emailov je zadarmo?
Zdravím.
Bod 2: Můžete v rámci něho například propagovat vaše informační produkty, které dáváte za e-mail. Body 4 je konkrétní aplikace bodu 2.
Neplatí se nic, záložku si vytvoříte zdarma, pomocí doplňku na stránky, kde lze editovat záložku Facebook stránky přes HTML. pak vytvoříte HTML stránku a do ní vložíte formulář vygenerovaný od emailového poskytovatele.
Tento článok sa mi akurát hodí, konkrétne zakomponovanie emailových formulárov do FB…som len začiatočník, najskôr preto nerozumiem, že aký je vlastne rozdiel medzi bodmi 2 a 4?
Pri GetResponse a ich formulári na FB sa aj niečo platí, či ich aplikácia a zbieranie emailov je zadarmo?
Zdravím.
Bod 2: Můžete v rámci něho například propagovat vaše informační produkty, které dáváte za e-mail. Body 4 je konkrétní aplikace bodu 2.
Neplatí se nic, záložku si vytvoříte zdarma, pomocí doplňku na stránky, kde lze editovat záložku Facebook stránky přes HTML. pak vytvoříte HTML stránku a do ní vložíte formulář vygenerovaný od emailového poskytovatele.