Logo Včeliště
DomůBlogSEODlouho očekávaná aktualizace Google PageRank je tu!
Osoba pracující na notebooku s otevřenou stránkou o návratnosti investic v e-mailingu.

Dlouho očekávaná aktualizace Google PageRank je tu!

Před několika dny, 6. prosince 2013, Google překvapil mnoho odborníků na internetový marketing tím, že po dlouhých deseti měsících uveřejnil zbrusu novou aktualizaci PageRanku. Můžete si zkontrolovat, jestli se změnila hodnota i vašemu webu.

Překvapený byl pravděpodobně i Matt Cutts, který vede antispamový tým ve společnosti Google a pravidelně jako jeden z mála komunikuje s veřejností ohledně novinek a otázek týkajících se vyhledávače Google. Na konferenci PubCon v Las Vegas letos prohlásil, že aktualizace veřejné hodnoty PageRanku je doprovázena technickými problémy, a proto neočekává, že by se jeho hodnota aktualizovala ještě v roce 2013. Tuto informaci hezky česky okomentoval Drago na svém blogu.

Dobrou poznámkou Matta Cuttse na konferenci bylo ujištění publika, že aktualizace PageRanku probíhá ve skutečnosti každý den. Pouze jednou za čas se tato hodnota promítne v rámci plošné aktualizace mezi všechny weby jako Google Toolbar PageRank.

Zprávu o dočasném pozastavení aktualizace PageRanku Matt Cutts ještě před konferencí naznačil na Twitteru v odpovědi na otázku Nielse Bosche.

Matt Cutts odpovídá na Twitteru ohledně PageRanku

Jak vnímáte hodnotu PageRanku vy? Využíváte ji při rozhodování se při optimalizaci pro vyhledávače, nebo ne?

Jak se změnil PageRank vašim stránkám? Dejte nám vědět do komentáře. Změřit si ho můžete například pomocí služby Ranky.cz.

Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod. Moderuje také akci Kafe a marketing a věnuje se vzdělávání a prezentování na konferencích. Na kontě má dvě knihy o obsahovém marketingu a desítky marketingových strategií pro klienty Včeliště.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napsat komentář: Lukáš Mikulaško Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

12 komentářů k zobrazení

  1. Tak to je super zpráva. Dlouho totiž mám Srank 2 a Prank stál za prd. Díky tomuto článku jsem si to překontroloval a hele....Google konečně pochopil, že se má řídit Seznamem a  Prank mi zvedl na 2.

    Což je příjemný skok a zjištění.

  2. U starších webů se PR nehnul, u nových (starších 3 měsíce) až na jeden vystoupil o jedno nebo dvě čísla. Jediné, kde je "potřebuji" je u systémů pro prodej článků. Vypozoroval jsem, že PR nemá nic společného s kvalitou obsahu webu, jen určuje poměr mezi linky na web a z webu.

  3. Skvelá správa! Práve som si overoval ako sú na tom moje weby a v priemere to všetko rástlo. jeden eshop http://www.upbook.sk si udržal svoj pagerank 4 a ďalší narástol z 2 na 3. Hodnota Pageranku ma zaujíma tiež z toho dôvodu, že na weboch predávam priestor pre PR články.

  4. Poprvé vidím PR3 na svém webu:-) A taky poprvé na optimalizaci kašlu a začal jsem se věnovat kvalitnímu obsahu. Takže dobrý obsah je opravdu cesta! Nejen k PR...

  5. No u našeho eshopu http://www.simek.eu je PR pořád stejný, ale tak nějak nám kolísá SR, tam jsme měli nedávno 3, poté chvilku 2 a teď máme 4. Nevíte čím by to mohlo být? Na webu jako takovém se nic nemění, jenom se rozšiřuje sortiment.

  6. Zajímavá informace. Svůj PR sleduji a neustále je na 0, přestože na mě již odkazuje několik silných stránek. Věřím tedy, že se to brzy změní :).

  7. Mám eshop, který je spuštěný 2 měsíce a mám PR stále 0. Srank mi již vylezl na 3, ale PR né a né stoupnout. Je to tím, že je web příliš nový? Díky za reakci 🙂

    1. Petr: Ano, máte pravdu, Google už asi 2 roky veřejný PageRank neaktualizoval a asi už se to nestane. Tento článek vznikl, když byla poslední aktualizace. Kdo mohl vědět, že už žádná nenastane? 🙂