Logo Včeliště
DomůBlogSEOJak rychle indexuje Seznam.cz nové stránky
Osoba pracující na notebooku s grafy SEO a PPC na obrazovce, online marketing

Jak rychle indexuje Seznam.cz nové stránky

Před časem jsme spustili jeden nový web a já si udělal malý test toho, jak rychle dokáže vyhledávač Seznam.cz zaindexovat podstránky nového webu. Myslím si, že i přesto, že jde pouze o jedny stránky, ukazuje tento příklad průměrnou rychlost indexace patrnou i z mojí zkušenosti. Proto jsem se rozhodl o výsledky se s vámi podělit.

Web pruvodcevyzivou.cz vznikl na konci července tohoto roku. V té době už na něm byly první články a vedlo na něj pár nevýznamných odkazů. První měření indexace jsem provedl 17. 9. 2014 pomocí příkazu „site:www.pruvodcevyzivou.cz“. Seznam měl v tu dobu zaregistrované pouze 3 podstránky (nikoliv hlavní stranu) webu. V té době již byl celý web pruvodcevyzivou.cz zaindexovaný vyhledávačem Google (cca 120 podstránek). Seznam mi ukázal toto:

indexace-seznam-1

Proto jsem se rozhodl přes službu Přidání nového odkazu pro vyhledávač Seznam přidat 10 podstránek s kategoriemi s myšlenkou, že tyto stránky vyhledávač zaindexuje a z nich získá odkazy na konkrétní články, které také přidá do výsledků vyhledávání a indexace celého webu bude v řádech hodin či dne hotova. Po pár minutách od zadání podstránek důležitých kategorií do nástroje Přidání nového odkazu si vložených stránek vyhledávač opravdu všiml, nicméně podstránkám zatím nepřiřadil náhled:

indexace-seznam-2

Pomalý nárůst indexovaných stránek

O 3 dny později, 21.9.2014, jsem znovu zkontroloval počet indexovaných podstránek a byl vidět pokrok, výsledkem je indexace 39 podstránek, jak je vidět na obrázku níže. Nemusím asi dodávat, že Google už dávno, hned od začátku, dokázal správně zaindexovat všechny důležité podstránky pomocí sitemap souboru.

indexace-seznam-3

Pomalý růst počtu zaindexovaných stránek pokračoval i v následujících dnech. 30.9.2014, tedy o 9 dní později, již Seznam zvládal zaindexovat 51 podstránek webu:
indexace-seznam-4

Týden na to, 7.10.2014, již 72 podstránek:

indexace-seznam-5

Při dalších kontrolách se pomalu číslo zaindexovaných podstránek zvyšovalo:

  • 15.10.2014 - 82 podstránek
  • 23.10.2014 - 98 podstránek
  • 4.11. 2014 - 107 podstránek

Poslední měření se již blíží stavu indexu Google (ten k datu posledního měření indexuje cca 140 podstránek). Především jsem ale všechny důležité stránky již našel ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz, a proto považuji úvodní indexaci za dokončenou, i když asi nějaké nevýznamné podstránky ještě v indexu českého vyhledávače schází.

Jak dlouho trvala indexace nového webu

Celkem indexace důležitých podstránek na Seznamu trvala 17 dní. Google měl již na začátku testu zaindexovaný celý web. Je tedy vidět, že indexovací robot Seznamu je o poznání pomalejší.

Co si z toho odnést

Pro ty, kteří to dosud nevěděli, je zajímavým zjištěním určitě fakt, že indexovací robot Seznamu, který prohledává web a indexuje stránky, je mnohem pomalejší než robot Googlu.

Indexaci na Seznamu můžete  provést pomocí nástroje Přidání nového odkazu, alespoň pro základní stránky. Co jsme ještě udělali, a co pravděpodobně pomohlo rychlejší indexaci, bylo zaregistrování stránek do katalogu odkazy.seznam.cz v počátečních dnech, díky čemuž si Seznam pravděpodobně webu také všiml.

Při spouštění nového projektu tedy počítejte s tím, že indexace nových stránek může Seznamu zabrat měsíc, ale možná i déle, záleží na situaci a rychlosti propagace webu (více odkazů z jiných stránek také zvyšuje šanci, že se indexovací robot dostane na vaše stránky).

Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod. Moderuje také akci Kafe a marketing a věnuje se vzdělávání a prezentování na konferencích. Na kontě má dvě knihy o obsahovém marketingu a desítky marketingových strategií pro klienty Včeliště.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napsat komentář: Karel Theodor Borovička Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

22 komentářů k zobrazení

  1. Mně přijde, že Seznam indexuje trochu náhodně. Nový web na nové doméně bez odkazů indexuje skoro celý do 2 týdnů. Ale web na expirované doméně s odkazy nevezme v potaz třeba ani za dva měsíce (případně zaindexuje a následně zase vyřadí). U zaběhlých webů mám zkušenost, že záleží, kdy během dne do přidávacího formuláře stránku přidám.

  2. Mně přijde, že Seznam indexuje trochu náhodně. Nový web na nové doméně bez odkazů indexuje skoro celý do 2 týdnů. Ale web na expirované doméně s odkazy nevezme v potaz třeba ani za dva měsíce (případně zaindexuje a následně zase vyřadí). U zaběhlých webů mám zkušenost, že záleží, kdy během dne do přidávacího formuláře stránku přidám.

  3. U nového takto malého webu se ta doba ještě dá snést, ale máme zkušenosti například u rozsáhlých webů cestovek (statisíce podstránek), že indexace trvá měsíce (4 - 5) a stejně Seznam není schopný zaindexovat například alespoň všechny kategorie (oblasti - místa) natož detaily zájezdů.

  4. U nového takto malého webu se ta doba ještě dá snést, ale máme zkušenosti například u rozsáhlých webů cestovek (statisíce podstránek), že indexace trvá měsíce (4 - 5) a stejně Seznam není schopný zaindexovat například alespoň všechny kategorie (oblasti - místa) natož detaily zájezdů.

  5. Hezký test, ale zrovna včera jsem si všimnul, že u Seznamu co je v indexu dle site: není zcela vždy dostupné při vyhledávání. Například když dám v Seznamu hledat PrůvodceVýživou.cz, tak mi to najde jen 43 záznamů a z toho většina jsou pouze odkazující stránky. Takže Seznam je v indexaci (nebo jak to správně nazvat) ve skutečnosti mnohem slabší než se zdá...

  6. Hezký test, ale zrovna včera jsem si všimnul, že u Seznamu co je v indexu dle site: není zcela vždy dostupné při vyhledávání. Například když dám v Seznamu hledat PrůvodceVýživou.cz, tak mi to najde jen 43 záznamů a z toho většina jsou pouze odkazující stránky. Takže Seznam je v indexaci (nebo jak to správně nazvat) ve skutečnosti mnohem slabší než se zdá...

  7. Zajímavý test. Např. pro WordPress někdo vyvinul modul, který automaticky nové články posílá k indexaci.
    Opravte si odkaz na odkazy.seznam.cz, je tam závorka navíc.

  8. Zajímavý test. Např. pro WordPress někdo vyvinul modul, který automaticky nové články posílá k indexaci.
    Opravte si odkaz na odkazy.seznam.cz, je tam závorka navíc.

  9. Me indexace seznamu pekne stve, google ma nas eshop pekne indexovany a Seznam porad ne. Aspon nove produkty mu predhazuju pres pridat odkaz ale ani to vzdycky nezabere. Hlavne ze ma v indexu treba treti stranku vypisu kategorie...

  10. Me indexace seznamu pekne stve, google ma nas eshop pekne indexovany a Seznam porad ne. Aspon nove produkty mu predhazuju pres pridat odkaz ale ani to vzdycky nezabere. Hlavne ze ma v indexu treba treti stranku vypisu kategorie...

  11. Já osobně stránky Seznamu posílám automatizovaně PHP scriptem a jsem v pohodě. V každém případě ale nemůžeme u Seznamu čekat takovou rychlost jako v případě Google.

    Objemy financí do vyhledávače jsou u obou jiná a Seznam na to nejspíš tolik nemá. Chápu to.

  12. Já osobně stránky Seznamu posílám automatizovaně PHP scriptem a jsem v pohodě. V každém případě ale nemůžeme u Seznamu čekat takovou rychlost jako v případě Google.

    Objemy financí do vyhledávače jsou u obou jiná a Seznam na to nejspíš tolik nemá. Chápu to.