Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Novinky ze světa SEO – červenec 2020
Pravidelná dávka SEO novinek je opět zde, tentokrát za červenec. Jednou z hlavních zpráv je to, že mobile-first indexing u Googlu se odkládá na začátek příštího roku, webmasteři tak budou mít mnohem více času na odstranění nedostatků. Bing dokončil přechod ze starého nástroje na nový Webmaster Tool, který oproti předchozí verzi nabízí několik nových nástrojů. Marketing Miner znásobil databázi hledaných dotazů pro Slovensko a na konci článku naleznete bezplatnou šablonu pro lepší vizualizaci dat z Google Search Console.
Novinky u Googlu
Google Web Stories a plugin pro WordPress
Formát Stories přichází po Instagramu, Facebooku a YouTube (případně si doplňte další) také do SERPu na Googlu, a to pod názvem Web Stories. Stories fungují jak na telefonech, tak na desktopech a jsou vhodné především pro aktuální informace a zpravodajství. Google zároveň vydal plugin pro WordPress, ve kterém si Stories snadno vytvoříte.
Whoa, check this out. @glenngabe did a Web Stories test with a recent blog. Can see what the experience looks like on desktop in the video below. Includes a ‚learn more‘ button at the end which directs you to his website. pic.twitter.com/OKp3x8xWJ5
— Brodie Clark (@brodieseo) July 7, 2020
Stránku si následně můžete otestovat v nástroji AMP Test a odlišení by mělo být zřejmé i v Google Search Console.
Great one to be aware of for the Web Story aficionados. Noticed this earlier in the Discover Appearance tab in GSC: now referencing ‚Web Story‘ instead of ‚AMP Story‘. The AMP Test is now also recognising the Web Story format: https://t.co/wUVH1Dek2t via @googlewmc pic.twitter.com/nytJAriwpR
— Brodie Clark (@brodieseo) July 28, 2020
Zdroj: Search Engine Roundtable (1, 2), Search Engine Journal
Google testuje náhledové obrázky v SERPu
Náhledové obrázky článků se v rámci testování dostaly do výsledků vyhledávání, a to jak v běžných výsledcích, tak v návrzích vyhledávání při psaní dotazu do vyhledávacího pole.
Zdroj: Search Engine Journal
Tučné titulky u prvních pozic
Další vizuální změnou je testování tučných titulků u prvních výsledků na stránce, a to i u reklam. Tučně je celý titulek, nejen hledaná fráze.
@rustybrick top result boldened regardless of ad or organic on mobile only. New? pic.twitter.com/IGpZEEYSZK
— //Andrew Rodgers ☘ (@AndyNRodgers) July 9, 2020
Zdroj: Search Engine Roundtable
Nahrazení nástroje pro testování strukturovaných dat
Google v červenci odebral nálepku Beta ze svého nástroje pro testování rozšířených výsledků, který v budoucnu nahradí zažitý a mnohem lepší nástroj pro testování strukturovaných dat.
To se nelíbí spoustě lidem, kteří na Twitteru neváhali dát najevo svůj názor. Jde hlavně o to, že nový nástroj bere v potaz jen strukturovaná data, která mohou být využita v SERPu pro rozšířené výsledky. Google naštěstí naslouchá feedbacku a dosavadní funkce by tak měly být dle Johna Muellera rozšířeny.
Unlike the old structured data validator, not all structured data is shown in the rich results test from Google. Since the old is being deprecated maybe @googlewmc can consider to start showing and highlight when it triggers rich results? it would be awesome! 😉 However… pic.twitter.com/2xLYbuejjf
— Aleyda Solis (@aleyda) July 7, 2020
Zdroj: Search Engine Roundtable, Search Engine Land
Omezení rozšířených výsledků v SERPu
Dle monitoringu z několika nástrojů vyplynulo, že Google v SERPu začal omezovat počet rozšířených výsledků, což dokazují mnohé screenshoty.
Hmm. Have seen an unusual amount of filtering of rich results (review snippets and FAQ Schema in particular) in Search today. Meaning rich results aren’t show at all for *specific* queries. Keep an eye out and let me know if you’re seeing anything odd 👀 pic.twitter.com/asiuNYridR
— Brodie Clark (@brodieseo) July 16, 2020
Zdroj: Search Engine Roundtable
Google oddaluje přechod na Mobile-first indexování
V dubnu Google oznámil, že možná odloží zářijový přechod na Mobile-first indexing u všech webů. Rozhodnutí padlo v červenci a přechod se přesouvá na březen 2021.
Zdroj: Search Engine Journal
Novinky u Bingu
WordPress plugin pro odeslání nového obsahu k indexaci
Plugin pro WordPress představil v červenci také Bing, a to pro usnadnění nejen indexace nových URL, ale také reindexace stávajících stránek, u kterých dojde ke změně obsahu.
Zdroj: Search Engine Land
Změny v Bing Webmaster Tool
U Bing Webmaster Tool došlo v červenci k dokončení migrace ze staré verze a navíc se v něm objevilo několik nových nástrojů. Jde o testování souborů robots.txt, Site Scan pro odhalení technických SEO nedostatků a URL Inspection Tool – tedy obdoba toho, který známe z Google Search Console.
Zdroj: Search Engine Land
Novinky u Marketing Mineru
Rozšíření slovenské databáze
V červnu Marketing Miner aktualizoval svou databázi pro Českou republiku, v červenci došla řada na Slovensko. Databáze hledaných dotazů se tak rozrostla z 1,9 milionu na 12 milionů.
Zdroj: Marketing Miner
Nový design
Nového designu se dočkala hlavní stránka přihlášeného uživatele a stránky reportů a projektů.
Zdroj: Marketing Miner
Další SEO novinky
Přehledná vizualizace dat z Google Search Console
Ivan Palii představil bezplatnou Google Data Studio šablonu pro přehlednou vizualizaci dat z Google Search Console. Případně můžete sáhnout také pro šablonu, která kombinuje Google Search Console a Google Analytics.
Celý náhled přehledu uvidíte po kliknutí na obrázek kolečkem na myši.
0 komentářů k zobrazení