Pravidelná dávka SEO novinek je opět zde, tentokrát za červenec. Jednou z hlavních zpráv je to, že mobile-first indexing u Googlu se odkládá na začátek příštího roku, webmasteři tak budou mít mnohem více času na odstranění nedostatků. Bing dokončil přechod ze starého nástroje na nový Webmaster Tool, který oproti předchozí verzi nabízí několik nových nástrojů. Marketing Miner znásobil databázi hledaných dotazů pro Slovensko a na konci článku naleznete bezplatnou šablonu pro lepší vizualizaci dat z Google Search Console.
Formát Stories přichází po Instagramu, Facebooku a YouTube (případně si doplňte další) také do SERPu na Googlu, a to pod názvem Web Stories. Stories fungují jak na telefonech, tak na desktopech a jsou vhodné především pro aktuální informace a zpravodajství. Google zároveň vydal plugin pro WordPress, ve kterém si Stories snadno vytvoříte.
Stránku si následně můžete otestovat v nástroji AMP Test a odlišení by mělo být zřejmé i v Google Search Console.
Zdroj: Search Engine Roundtable (1, 2), Search Engine Journal
Náhledové obrázky článků se v rámci testování dostaly do výsledků vyhledávání, a to jak v běžných výsledcích, tak v návrzích vyhledávání při psaní dotazu do vyhledávacího pole.
Zdroj: Search Engine Journal
Další vizuální změnou je testování tučných titulků u prvních výsledků na stránce, a to i u reklam. Tučně je celý titulek, nejen hledaná fráze.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Google v červenci odebral nálepku Beta ze svého nástroje pro testování rozšířených výsledků, který v budoucnu nahradí zažitý a mnohem lepší nástroj pro testování strukturovaných dat.
To se nelíbí spoustě lidem, kteří na Twitteru neváhali dát najevo svůj názor. Jde hlavně o to, že nový nástroj bere v potaz jen strukturovaná data, která mohou být využita v SERPu pro rozšířené výsledky. Google naštěstí naslouchá feedbacku a dosavadní funkce by tak měly být dle Johna Muellera rozšířeny.
Zdroj: Search Engine Roundtable, Search Engine Land
Dle monitoringu z několika nástrojů vyplynulo, že Google v SERPu začal omezovat počet rozšířených výsledků, což dokazují mnohé screenshoty.
Zdroj: Search Engine Roundtable
V dubnu Google oznámil, že možná odloží zářijový přechod na Mobile-first indexing u všech webů. Rozhodnutí padlo v červenci a přechod se přesouvá na březen 2021.
Zdroj: Search Engine Journal
Plugin pro WordPress představil v červenci také Bing, a to pro usnadnění nejen indexace nových URL, ale také reindexace stávajících stránek, u kterých dojde ke změně obsahu.
Zdroj: Search Engine Land
U Bing Webmaster Tool došlo v červenci k dokončení migrace ze staré verze a navíc se v něm objevilo několik nových nástrojů. Jde o testování souborů robots.txt, Site Scan pro odhalení technických SEO nedostatků a URL Inspection Tool – tedy obdoba toho, který známe z Google Search Console.
Zdroj: Search Engine Land
V červnu Marketing Miner aktualizoval svou databázi pro Českou republiku, v červenci došla řada na Slovensko. Databáze hledaných dotazů se tak rozrostla z 1,9 milionu na 12 milionů.
Zdroj: Marketing Miner
Nového designu se dočkala hlavní stránka přihlášeného uživatele a stránky reportů a projektů.
Zdroj: Marketing Miner
Ivan Palii představil bezplatnou Google Data Studio šablonu pro přehlednou vizualizaci dat z Google Search Console. Případně můžete sáhnout také pro šablonu, která kombinuje Google Search Console a Google Analytics.
Celý náhled přehledu uvidíte po kliknutí na obrázek kolečkem na myši.
Žádný komentář k zobrazení