Obsah, který je atraktivní pro uživatele, je vyhledávači hodnocen jako zajímavý a užitečný. A platí…
Novinky ze světa SEO – červen 2020
V optimalizaci pro vyhledávače se v červnu opět udála pořádná hromada novinek. Nejvíce jich tradičně souvisí s Googlem, ale další novinky se objevily i u nástrojů či u Bingu.
Mezi nejzajímavější novinky u Googlu patří zobrazování dat z Analytics v Search Console a možnost filtrace klíčových slov v nástroji Google Keyword Planner. Bing vám zdarma ukáže zpětné odkazy konkurence, Marketing Miner mnohonásobně zvětšil svou databázi dotazů a ke zpětným odkazům se dostal i SEMOR, který spustil nový nástroj na jejich monitoring.
Novinky u Googlu
Data z Analytics v Search Console
Možnost zobrazovat některá data z Google Search Console (GSC) v Google Analytics je tu již dlouho, nyní Google přichází s novinkou, a to s integrací některých dat z Analytics do Console. Tato integrace nese název Google Search Console Insights.
K testování se zatím dostali jen někteří uživatelé GSC, kterým Google zaslal informační e-mail. Ti mají v GSC možnost vidět, jak se daří novému obsahu na webu (kdy byl zaznamenán Googlem, počty zhlédnutí, jak dlouho zůstávají lidé na stránce), počty zhlédnutí stránek v grafu, zdroje návštěvnosti atd.
Díky této implementaci tak bude snadnější vidět dopady provedených změn na jednom místě.
Zdroj: Search Engine Roundtable (1, 2)
Návod na ručně provedené zásahy v Google Search Console
Daniel Waisberg z Googlu připravil video o ručně provedených zásazích ze strany Googlu, jak je opravit a jak následně Google požádat o kontrolu.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Různé pozice na jednotné a množné číslo hledané fráze
John Mueller z Googlu v jednom z dalších videí Webmaster Central office-hours vysvětluje, proč jsou někdy pozice na Googlu různé pro stejnou frázi, kdy jediný rozdíl je v použití jednotného a množného čísla.
Dle vysvětlení Google chápe, že jde o to stejné, ale uživatelé a jejich záměr v takovém případě může být rozdílný, případně dává algoritmu smysl zobrazovat něco rozdílného.
Zdroj: Search Engine Journal
Anchor text u interního prolinkování
Má anchor text u interního prolinkování vliv na pozice ve vyhledávači? To byla otázka v dalším Webmaster Central office-hours videu.
John Mueller odpověděl, že interní prolinkování Googlu pomáhá v objevení obsahu na stránkách a anchor text, včetně obsahu na odkazující stránce, v identifikaci toho, co se na odkazované stránce nachází. K tomu, zda mají texty odkazů vliv na pozice, řekl, že efekt je v tomto případě prakticky nulový. Texty odkazů však doporučuje používat tak, aby i čtenáři sdělily, co na odkazované stránce najde.
Zdroj: Search Engine Journal
Uvedení obsahu článku či stránky může zajistit dodatečné odkazy v SERPu
Využíváte ve svých článcích obsah pro poskytnutí jednodušší navigace čtenářům? Guest post publikovaný na Search Engine Land ukazuje, jak takový obsah může přidat dodatečné odkazy u výsledku vyhledávání a přilákat více návštěvníků.
Zdroj: Search Engine Land
Mají fotky z fotobank dopad na SEO?
Na Twitteru se objevil dotaz, zda obrázky z fotobank, které tak používají i další weby, mohou mít vliv na pozice. Dotazující byl názoru, že neoriginální obrázek z fotobanky nebude mít vliv, pokud je jinak obsah na stránce jedinečný. V jeho tvrzení ho ujistil John Mueller, který řekl, že v rankingu webů to nebude mít žádný vliv, ale může se to promítnout v rankingu obrázků.
It doesn’t matter for web-search directly. For image search, if it’s the same image as used in many places, it’ll be harder. (There’s also the potential impact on users, after search happens, eg: does it affect conversions if your team photo is obvious stock photography?)
— 🍌 John 🍌 (@JohnMu) June 27, 2020
Zdroj: Search Engine Journal
Vybrané úryvky vás pošlou na zvýrazněný text
Používáte-li Google Chrome, možná jste si toho už všimli. Po prokliknutí na web z vybraného úryvku (featured snippets) se vám na cílovém webu zvýrazní právě text, který jste si mohli přečíst v úryvku. Zdá se, že v jiných prohlížečích tato funkce není podporována.
Zdroj: Search Engine Land
Milion webů používá rel=sponsored
Dle Googlu používá hodnotu atributu sponsored již milion webů. Prozradil to Gary Illyes v novém podcastu s názvem Search Off the Record.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Google Keyword Planner nabízí filtrování klíčových slov
Nástroj na vyhledávání klíčových slov Google Keyword Planner přidal užitečné filtry, díky kterým si nyní můžete jednoduše filtrovat klíčová slova dle různých parametrů.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Novinky u Bingu
Bing Webmaster vám ukáže zpětné odkazy konkurence
V Bing Webmaster přibyla funkce pro zobrazení zpětných odkazů na jakýkoli web. Funkce se jmenuje Similar Sites a dle názvu by se mohlo zdát, že zde najdete pouze podobné weby. Není tomu tak – sami si přidáte jakýkoli web, třeba konkurenci.
Report zobrazí odkazující domény a anchor texty, po kliknutí na doménu či anchor text zjistíte, z jaké konkrétní stránky odkaz vede. Oproti údajům z Majesticu se čísla značně liší, např. u odkazujících domén 13 (Bing) vs. 124 (Majestic) či 342 (Bing) vs. 766 (Majestic).
Díky Similar Sites si tak můžete rychle a zdarma zjistit, jaké zpětné odkazy má vaše konkurence, a využít toho při linkbuildingu.
Bing podporuje rel=sponsored a rel=ugc
Bing nově začal podporovat rel=sponsored a rel=ugc atributy u odkazů, které byly představeny Googlem v září 2019. Bing tyto atributy bude brát jako doporučení, a ne jako přísná nařízení, jak má robot k takovým odkazům přistupovat.
Zdroj: Search Engine Land
Novinky u Marketing Mineru
Marketing Miner během června rozšířil a aktualizoval svá data pro hledanosti klíčových slov v České republice. Zatímco dříve nabízela databáze Marketing Mineru 4 miliony hledaných frází, po aktualizaci jich obsahuje 23 milionů.
Dobře je to vidět níže na screenshotech, které pocházejí přímo z Facebooku Marketing Mineru. Na dotaz „marketing“ bylo dříve nalezeno 986 návrhů, po změně to bylo 9 379. V době psaní článku už číslo vzrostlo na 15 888.
Zdroj: Marketing Miner
Novinky u Collabimu
Filtrování klíčových slov pomocí kombinací štítků
Collabim vylepšil filtrování klíčových slov pomocí štítků. Zatímco dříve bylo možné vyloučit klíčová slova pouze na základě jednoho štítku, nyní si můžete kombinovat více štítků a různá pravidla.
Teď by se ještě hodilo, aby toto vylepšení implementoval i do historie rozložení pozic.
Zdroj: Collabim
Nákup kreditů pro uživatele FREE tarifů
Uživatelé bezplatných účtů Collabimu si nově mohou přikoupit kredity na jednorázové analýzy, což dříve nebylo možné. Kredity tak budou stačit.
Zdroj: Collabim
Filtrace klíčových slov u konkurence
Klíčová slova u konkurence lze nyní filtrovat dle vašich štítků. Snadno si tak zpřehledníte porovnání pozic s konkurencí na pár kliknutí.
Zdroj: Collabim
Novinky u SEMORu
SEMOR na začátku června představil nový nástroj LINK Digger. Jde o denně aktualizovanou databázi zpětných odkazů z celého světa.
Můžete si nechat vypsat například posledních 100 odkazů, které SEMOR zná pro jakoukoliv doménu. Cena za takový výpis je 500 kreditů (5 kreditů za 1 řádek ve výstupu). Pokud SEMOR nemá k dispozici požadovaný počet odkazů, bude se účtovat jen skutečně nalezený počet. Přepočet kreditů je velice jednoduchý: 1 kredit je 0,01 Kč, takže výpis posledních 100 odkazů stojí reálně 5 Kč.
Nemusíte si dělat jen jednorázové výpisy odkazů, ale můžete si nechat hlídat nové odkazy pro jakoukoliv doménu konkurence. Vedení projektu je zdarma. Je jedno, jestli máte 1 nebo 100 projektů, platí se jen za skutečně udělanou práci. U každého projektu si můžete nechat automaticky hlídat nové odkazy za cenu 100 kreditů / 1 den.
Pokud tedy zatím nevyužíváte žádný nástroj k monitoringu zpětných odkazů, LINK Digger od SEMORu pro vás může být tou správnou a nejlevnější volbou.
Další novinky
Yoast SEO
Populární plugin Yoast SEO pro WordPress přidal ve své verzi 14.4 možnost označovat odkazy jako sponsored. Dle jejich článků by se měl takový odkaz automaticky označit také jako nofollow, nicméně v mém případě se tak automaticky neděje. Je možné, že to ve verzi 14.5 (aktuální verze v době psaní článku) změnili. Tato možnost je dostupná pouze v Gutenberg editoru, ve staré klasické verzi ji nenajdete.
Studie o datech ke klíčovým slovům
Zajímá-li vás, jak funguje získávání dat ke klíčovým slovům u nástrojů, které tato data poskytují, přečtěte si rozsáhlou studii publikovanou webem Search Engine Journal.
Dozvíte se v ní mimo jiné:
- jak tyto nástroje získávají data,
- jak s nimi pracují,
- zda a jak lze tato data ověřovat.
Zdroj: Search Engine Journal
0 komentářů k zobrazení