skip to Main Content
SEO novinky za květen 2020

Novinky ze světa SEO – květen 2020

U optimalizace pro vyhledávače se každý měsíc objevuje mnoho novinek a je časově náročné se ve všem zorientovat. Ve Včelišti jsme se tedy rozhodli, že všechny aktuality za květen shrneme do přehledného článku, aby vám neuniklo nic ze světa SEO. Pokud si o daném tématu budete chtít přečíst více, stačí navštívit zdroj novinky.

Květen patřil mezi důležité měsíce, co se změn a novinek v optimalizaci pro vyhledávače týče. Tou nejvýraznější změnou byla aktualizace algoritmu u Googlu, na kterou se snesla řada stížností.

Novinky u Googlu

U Googlu se toho během května opět událo spoustu. Od aktualizace algoritmu přes Core Web Vitals až po nový podcast.

Květnová aktualizace algoritmu

Největší událostí května byla u Googlu aktualizace algoritmu. Podívejte se tak na statistiky organické návštěvnosti v Google Analytics a na pozice na klíčová slova, pokud si je sledujete.

Objevily se stížnosti na to, že sociální sítě se dostaly na první příčky a zahltily tak výsledky. Častým příkladem byl Pinterest.

Článek na searchenginejournal.com pojednává o tom, že update a výkyvy mohou souviset také se změnou chování uživatelů během pandemie. Ukazuje, že posílily weby jako Amazon, Etsy a eBay, což je podobné období Vánoc.

V anketě, kterou uspořádal Barry Schwartz z seroundtable.com na Twitteru vzešlo, že 62 % z více než tisíce hlasujících zaznamenalo v souvislosti s tímto updatem negativní změnu. Další várku tweetů o updatu najdete v tomto článku.

Spoustu grafů z různých monitorovacích nástrojů, které zachycují výkyv na začátku května, najdete v článku na seroundtable.com.

Core Web Vitals

Druhá nejdůležitější změna, která se u Googlu udála, je spuštění Core Web Vitals. Jde o metriky upozorňující na problémy, které mají negativní dopad na uživatelský dojem z webu a hodnoty vycházejí z reálného používání návštěvníky vašeho webu.

Tyto metriky jsou dostupné v Google Search Console a nahradily předešlý Speed Report. Aktuálně zahrnují tyto aspekty:

Zatímco dříve jste tyto hodnoty museli zjišťovat zvlášť přes Google Lighthouse, nyní všechny případné nedostatky najdete pohromadě na jednom místě.

Podrobně a česky se tomuto tématu věnuje Martin Michálek. Tyto metriky se navíc stanou součástí hodnocení webu v rámci tzv. Page Experience.

Sekce Core Web Vitals v Google Search Console
Sekce Core Web Vitals v Google Search Console

Zobrazení produktů v Google Nákupech zdarma

Na začátku května začal Google umožňovat používání Google Nákupů zdarma. Za zobrazování produktů ve službě Google Shopping bylo dříve potřeba platit, nyní můžete přidat produkty i bez poplatků. Je ale jisté, že ti, kteří si za tuto službu platí, budou s největší pravděpodobností upřednostňováni.

Podrobný návod, jak si Google Shopping nastavit, najdete na blogu Marketing Mineru.

Produkty zobrazené v SERPu v rámci Google Shopping
Produkty zobrazené v SERPu v rámci Google Shopping

Disavow tool opět na scéně

Už v minulém shrnutí za měsíc duben byl zmíněn disavow nástroj v souvislosti se spammery.

John Mueller na Twitteru tentokrát uvedl, že tento nástroj nebyl vytvořen pro odstraňování spam odkazů, které vedou na váš web, a že si nevybavuje případ, kdy by disavow bylo nutné takto použít. Algoritmus Googlu se s takovými případy vypořádává po svém a snaží se takové odkazy ignorovat sám.


Zdroj

Výsledky v SERPu ohraničené stínem

Google testuje další změnu vzhledu výsledků v SERPu. Těm u některých uživatelů přidal vržený stín.


Zdroj

Zdvojené meta popisky a meta titulky

V Google Webmaster Office Hours hangoutu byl John Mueller dotázán, zda má přidání druhé meta značky pro popisek a titulek nějaký vliv.

Odpovědí bylo, že Googlebot takový zápis v kódu považuje za prodloužení toho prvního a v jeho robotích očích jsou tak sloučeny do jednoho.

Zdroj

Recepty a Google Search Console

Máte-li web s recepty a používáte-li u nich strukturovaná data, která zahrnují postup, ingredience atd., Google Search Console vám řekne, jak si tyto recepty vedou v rozšířených výsledcích na Googlu. Tam uvidíte počty kliknutí a impresí z takových rozšířených výsledků.


Zdroj

O změnách v souvislosti s nofollow se dozvíme… někdy

Google loni oznámil, že nofollow odkazy bude brát od března jako určitý signál. V květnu se tak Barry Schwartz zeptal, zda se něco událo v souvislosti se spamem či pozicemi. Odpovědí Garyho Illyese bylo, že zatím není co oznámit, ale že se někdy v budoucnu něčeho dočkáme, jelikož na něčem pracuje.


Zdroj

Nový podcast ze zákulisí vyhledávače Google

John Mueller, Martin Splitt a Gary Illyes spustili nový podcast s názvem Search Off the Record, kde se budou věnovat tématům kolem vyhledávání. Slibují sdílení informací, které jsme ještě neslyšeli.

Zdroj

Problémy s indexací mohou souviset s květnovým updatem

Hlášené problémy s indexací, které se objevovaly v posledních týdnech, by dle Search Engine Roundtable mohly být způsobeny květnovým updatem algoritmu. Někteří se domnívali, že by mohlo jít o chybu na straně Googlu, nicméně tu Google popřel a upozornil na to, že vyhledávač nebude indexovat každou stránku, pokud usoudí, že není kvalitní.

Přímo Search Engine Roundtable však byl zasažen květnovou aktualizací a organická návštěvnost z Googlu jim poklesla o 30 %. Google Search Console zároveň prozradila, že jim poklesl počet indexovaných stránek o 35 %.

Zdroj

Novinky u Bingu

U Bingu se v květnu objevila jedna zajímavá změna, a to přidání nových nástrojů do bety nástrojů pro webmastery, které si do ní našly cestu z verze staré.

Bing Webmaster Tools přináší nové nástroje

Bing do svých nových Webmaster Tools (Beta) přidal tři nástroje ze staré verze. Jde o:

  • URL Submission – slouží pro přidání nových stránek k indexaci.
  • Block URL – potřebujete-li zakázat zobrazování nějaké stránky ve výsledcích vyhledávání na Bingu.
  • Crawl Control – tímto nástrojem si můžete nastavit, jak intenzivně bude Bingbot procházet váš web, a to na základě času.
Nastavení crawlingu Bingbotem v přehledném grafu
Nastavení crawlingu Bingbotem v přehledném grafu

Zdroj

Novinky u Marketing Mineru

Marketing Miner si přichystal dvě novinky. Bylo to zprovoznění veřejného API a umožnění vizualizace dat v Google Data Studiu.

Marketing Miner připravil API

Na začátku měsíce Marketing Miner představil veřejné API, které vám umožní například importovat a aktualizovat data a zpracovávat je v interním systému. Dokumentaci k API najdete zde.

Zdroj

Vizualizace dat v Google Data Studiu

Po dokončení reportu si můžete díky Google Data Studio konektoru nechat výsledky vizualizovat v tomto nástroji. Stačí kliknout na Import to Data Studio v levém menu.

Zdroj

Odlehčení na závěr

Stejně jako minule, i květen přinesl informace, které jsou spíše zábavnějšího charakteru.

To záleží…

To záleží. Častá odpověď v oblasti SEO, protože nikdy není nic černobílé.

Johnu Muellerovi byl položen dotaz, kolik SEAřů je potřeba k výměně žárovky. Odpovědí bylo již tradiční „It depends“.


Zdroj

Britnie Spears, Britamy Spears, nebo nějak jinak?

John Mueller tweetnul rozsáhlý seznam dotazů, kterými se na Googlu hledá Britney Spears. A je jich téměř 600! Seznam sice pochází z roku 2011, ale určitě se toho moc nezměnilo.

Zdroj

Máte web v pořádku z hlediska SEO?

Nestíháte sledovat neustálé změny, které se ve světě SEO dějí? Chcete si být jisti, že je na vašem webu vše v pořádku? Svěřte optimalizaci pro vyhledávače Včelišti.

Sdílejte:

V online světě žije Slávek SEO analýzami a propagací obsahu. Ví jak na to, aby vás bylo vidět a slyšet. Baví ho zkoumat možnosti zlepšení webu, srší nápady, které usměrňuje testováním a výsledky.

4 komentářů k zobrazení

    1. V souvislosti s tímto zatím moc informací nemáme. Víme jen to, co je v článku, že by je měl Google od letošního března jako určitý signál brát.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top