Obsah, který je atraktivní pro uživatele, je vyhledávači hodnocen jako zajímavý a užitečný. A platí to i naopak – pokud vyhledávač váš obsah doporučí, uživatel ho s velkou pravděpodobností navštíví. Web, který bude vyhledávač doporučovat a který může návštěvníky proměnit v zákazníky, musí obsahovat hodnotné informace, umožňovat snadnou orientaci a přinášet i další benefity.
Optimalizace pro vyhledávače je prvním krokem na cestě k úspěšnému e-commerce byznysu. Optimalizovaný web se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje na lepších pozicích, díky čemuž přivádí více relevantních návštěvníků.
Optimalizace zahrnuje různé techniky, jako jsou například:
Klíčová slova jsou naprostým základem SEO. Vhodné začlenění relevantních hledaných frází do jednotlivých stránek a meta dat zvyšují šanci ukázat se na předních pozicích výsledků vyhledávání. Není to ale o tom, že na web bez rozmyslu umístíte co největší počet klíčových slov. Měla by tam být zakomponována přirozeně a nenarušovat sdělení.
Jednou z možností je také v rámci textu odpovědět na nejčastěji kladené otázky spojené s vašimi klíčovými slovy. Stránky, které mají na hledaný dotaz nejlepší odpověď, jsou nejvíce viditelné.
Váš web by také měl mít logickou strukturu, kde každá stránka má jasně definovaný účel a je snadno dostupná z hlavního menu.
Na logickou strukturu webu plynule navazují vyladěné UX (user experience) a UI (user interface) neboli uživatelská zkušenost/zážitek a uživatelské rozhraní, které zajistí, že se uživatelům bude na webu dobře interagovat a obdrží všechny informace, které potřebují.
Oba obory se týkají rozhraní, ale každý řeší jinou část. UI funguje na vizuální bázi, všechny prvky stránek včetně textů mají za úkol uživatele dovést ke konkrétní akci. UX pak tuto cestu usnadňuje po technické stránce, na první pohled je tedy tento aspekt neviditelný (např. rychlost načítání, akce, která se stane po stisknutí tlačítka apod.). Pokud chcete mít spokojené návštěvníky, nemůžete UX a UI zcela oddělit.
Kromě skvělých produktů či služeb za odpovídající ceny mohou právě tyto faktory rozhodnout o tom, jestli se z návštěvníka, kterého přivedly výsledky vyhledávání, stane zákazník/klient.
V neposlední řadě je tady copywriting, který musí zaujmout vyhledávače i návštěvníky. Pokud vyhledávač shledá váš obsah užitečným a relevantním k hledané frázi, nabídne ho uživateli. Ten si po jeho přečtení musí říct, že to je přesně to, co hledal.
Kromě odpovědí na vyhledávané dotazy by texty měly nabídnout:
Nezapomeňte ale „mluvit jazykem svého kmene“, tedy způsobem, který je blízký vašemu cílovému publiku. Jinou tonalitu zvolíte na e-shopu s módou pro teenagery, jinou zase na webu realitní kanceláře. Každopádně čím reálnější vaše sdělení směrem k zákazníkům bude, tím větší účinnosti dosáhne.
Komerční banka přišla s novou, modernější érou bankovnictví, kterou potřebovala prezentovat webem, který se ponese ve stejném duchu. Odlehčené copy spojila s precizní prací s klíčovými slovy, zapojila UX i UI. A výsledek?
Obsah nového webu Komerční banky vznikal pod taktovkou Michaely Čekanové, která zároveň vytvořila copy style guide pro veškerou komunikaci banky. A právě Michaela nám na další Kafe a marketing přijde popsat vznik průvodce tónem komunikace a vysvětlit, jak zapojují analýzu klíčových slov nebo jak konkrétně využívají UX a UI.
Pokud chcete vidět ukázky z praxe a slyšet konkrétní doporučení, jak na kvalitní webcopy, kterým můžete hodně získat, přijďte si Michaelu poslechnout a vyzpovídat.
Žádný komentář k zobrazení