Fungující obsahový marketing těží ze čtivého obsahu, který dodržuje mimo jiné SEO principy. Propojte všechno dohromady a umístěte se se svým webem na vyšších pozicích vyhledávačů a získejte více návštěvníků, které proměníte v zákazníky.
Připravili jsme pro vás článek, ve kterém se zaměříme především na analýzu klíčových slov, copywriting a linkbuilding. Pojďte zjistit, jak pomocí těchto jednoduchých tipů, píle a vytrvalosti vytvořit fungující SEO strategii.
Prvním krokem ke zviditelnění ve vyhledávačích je znalost těch správných klíčových slov, která uživatelé hledají. Díky nim pokryjete nejčastější dotazy lidí a odpovíte na ně. S tímto úkolem vám pomůže analýza klíčových slov. A zvládnete ji i sami. Stačí se držet našeho návodu, jak na jednoduchou analýzu klíčových slov. Můžete tak snadno získat nové návštěvníky webu a potenciální budoucí a věrné zákazníky.
Kompletní analýza klíčových slov vám pomůže nejen při tvorbě relevantních textů, ale i v celkové obsahové strategii. K oboru, ve kterém podnikáte, můžete najít velké množství klíčových slov, které ale nevyužijete například v popisu služby nebo produktu. Nicméně přijdou vhod do článků na blogu. Někdy ale žádné klíčové slovo k danému tématu analýza neodhalí. To znamená, že lidé zatím danou frázi nebo otázku nehledají.
Pokud klíčová slova pro článek nemáte, je možností projít si jiné články na podobné téma a pak je napsat obsáhleji a lépe. Doporučujeme také zamyslet se nad tím, jaké problémy by mohli lidé v souvislosti s daným tématem řešit, a zahrnout to do obsahu. Žádný nástroj na hledání klíčových slov není dokonalý a nemá všechna data. Navíc to neznamená, že v budoucnu někdo nebude vyhledávat právě to, čemu se váš článek věnuje.
Po nějaké době doporučujeme podívat do Google Search Console na to, na jaké dotazy lidé na tento článek chodí z Googlu, a případně ho dle dostupných dat aktualizovat.
I když vám analýza nabídne spoustu klíčových slov, nenechte se unést a nezahrnujte jich do textů příliš. Vyvarujte se tzv. keyword stuffingu, který patří k zakázaným SEO praktikám, kdy se v textu klíčová slova opakují až nepřirozeně. Snažte se slova raději volit přirozeně tak, aby byl celý text čtivý pro obyčejného člověka a zaujal vaši cílovou skupinu.
Když už píšete pro lidi, myslete na to, jakým způsobem na internetu čtou. Zapomeňte na chvíli na dlouhé nestrukturované povídky, i když jste jejich fanoušci. Na internetu lidé skenují a nečtou každé slovo. To až potom, kdy je obsah zaujme. A proto text strukturujte – v nadpisech a podnadpisech používejte klíčová slova, která uživatelům představí obsah a myšlenku odstavce, který uvozují.
Jakmile máte hotovou analýzu klíčových slov a ta zakomponovaná v popiscích produktů nebo služeb, ještě nemáte vyhráno. Pro úspěšný obsahový marketing je důležitá pravidelná tvorba obsahu, díky které se váš web může zobrazovat častěji a na různá klíčová spojení.
Tvorba kvalitního obsahu na pravidelné bázi vede k posilování webu a jeho autority. Je to vlastně jednoduchá úměra – čím častěji bude na webu přibývat kvalitní obsah, tím častěji jej budou vyhledávače procházet a především zobrazovat. Společně s tím, jak se bude váš web postupně posouvat ve výsledcích vyhledávání, také poroste návštěvnost webu.
Využívejte veškeré možnosti prolinkování a posilujte důležité stránky webu. Z článků mohou vést interní odkazy na nabídku produktů nebo služeb, o kterých se v textu zmiňujete. Stejně tak lze z článku odkázat na další texty, které prohloubí a rozšíří zmiňované téma. Třeba jako to děláme my, když vám přiložíme návod na to, jak psát kvalitní texty, které jsou obsahově i SEO friendly.
Jak už jsme zmínili, ne v každém oboru máte to štěstí, že produkt nebo služba, kterou nabízíte, lidé skutečně hledají. Může to být pro daný trh novinka, kterou ještě nikdo nemá a nezná, nebo váš vlastní vynález. V takovém případě neexistují téměř žádná klíčová slova pro konkrétní produkt, pomocí kterých byste na web uživatele přivedli.
Nevěste ale hlavu! Pořád existuje velká šance, že alespoň k tématu a oblasti, ve které se pohybujete, klíčová slova najdete. Taková, která se budou hodit pro vaše články na blog, ve kterých zmíníte i svoje produkty nebo služby. Tím zajistíte návštěvnost webu a zároveň zvýšíte povědomí o své nabídce. Protože i dnes, ve světě plném reklam, je firemní blog důležitý.
Dostatečně kvalitní a přínosné články nemusí zaujmout jen vaše zákazníky a čtenáře, ale i majitele dalších webů. Ti mohou na váš zajímavý obsah sami odkazovat a vám tak zajistit nové návštěvníky. Případně můžete jednoduše majitele webů požádat o umístění odkazu na vás. Na samotné články se totiž odkazuje snadněji než na produkty nebo kategorie. A čím více kvalitních článků napíšete, tím více se otevírají dveře příležitostí pro linkbuilding a budování zpětných odkazů z dalších webů.
Tvořit obsah s ohledem na lidi a nezapomínat ani na SEO se vyplatí. Jen tak se totiž ke čtenářům obsah (a váš web) prostřednictvím organického vyhledávání dostane.
Žádný komentář k zobrazení