Rychlost načítání webových stránek hraje stále důležitější roli v oblasti optimalizace pro vyhledávače (SEO) i…
Novinky ze světa SEO: únor 2022
Ve druhém měsíci roku 2022 se toho stalo opravdu hodně. Oblast optimalizace pro vyhledávače není výjimkou. A ačkoliv dnes sledujeme především trochu jiné novinky, tak ani ty únorové ze světa SEO by vám rozhodně neměly uniknout. Tady jsou.
V článku najdete:
Novinky u Googlu
Google nepřikládá všem odkazům stejnou důležitost
Zaměstnanec Googlu John Mueller v pravidelném vysílání na YouTube kanálu Google Search Central potvrdil, že vyhledávač nevnímá všechny odkazy stejně a některé pro něj mají plnou hodnotu, zatímco jiné jen částečnou.
Zdroj: Seroundtable
Použití emotikonů v meta tazích nehraje roli
Možná jste zaznamenali, že poslední dobou se emotikony občas objevují nejen v textových zprávách, ale v titulcích a meta popiscích stránek. Google jejich použití sice povoluje, ale John Mueller přiznal, že nehrají žádnou roli. Smajlíci vám tedy v rámci SEO neublíží ani nepomohou. Budou mít čistě designový efekt (pokud se vůbec zobrazí, což není jisté) – některé mohou zaujmout a přilákat ke kliknutí, jiné naopak odradit.
Zdroj: SearchEngineJournal
3 kritéria pro (ne)zobrazování FAQ na stránce výsledků vyhledávání
John Mueller řekl během hangoutu SEO office-hour opravdu mnoho zajímavého. I třetí novinka je z tohoto rozhovoru, během něhož prozradil 3 nejčastější důvody, proč se u některých webů na stránce výsledků vyhledávání nezobrazují rozšířené výsledky FAQ (často pokládané otázky). K tomu je potřeba, aby:
- FAQ schema markup bylo úspěšně implementováno na webu.
- Označení strukturovaných dat splňovalo podmínky Googlu.
- Google vyhodnotil daný web jako natolik důvěryhodný, že pro něj zobrazí i tzv. rich results.
Zdroj: SearchEngineJournal
Neexistuje způsob, jak zařídit, aby Google v SERPu neupravoval titulky
Vy nás ale zásobujete, pane Muellere! Náš dnešní hlavní informační zdroj a oblíbený zaměstnanec Googlu oznámil (byť tentokrát alespoň prostřednictvím tweetu), že neexistuje žádný způsob, jak zabránit vyhledávači upravovat podobu titulků v SERPu tak, jak se mu zlíbí. To se totiž poměrně často – a bez vědomí provozovatelů stránek – děje, ale bohužel s tím nic neuděláte. Ani vy, ani vaši právníci.
No, there is no mechanism for that. Sorry.
— 🐐 John 🐐 (@JohnMu) January 27, 2022
Zdroj: Seroundtable
Aktualizujte datum článků, pokud výrazněji zasáhnete do jejich obsahu
A do pětice J. M. Kromě už uvedeného také poradil, že v případě připsání nového obsahu do již existujícího článku nebo výrazném přepsání původního textu je vhodné aktualizovat datum článku. Měnit datum publikování bez nějakých změn je ale samozřejmě nesmysl.
When you write something new, or siginificantly change something existing, then change the date. Changing the date without doing anything else is just noise & useless.
— 🐐 John 🐐 (@JohnMu) February 5, 2022
Zdroj: Seroundtable
Google ukazuje tzv. product rich results u stránek bez strukturovaných dat
Google už od poloviny prosince stále více zobrazuje větší množství „bohatých výsledků“ i u produktů na stránkách, které u nich nemají vyplněná strukturovaná data, jimiž by daly vyhledávači najevo, co chtějí v tomto snippetu uvádět. Google si zkrátka nějaké informace vytáhne sám.
Vypadá to třeba takto:
Zdroj: Seroundtable
Ovlivňují uživatelské komentáře na webu SEO?
Dejme po krátké pauze opět slovo Johnu Muellerovi. Ten sdělil, že uživatelské komentáře na webu mohou ovlivnit jeho SEO hodnocení. A to jak v dobrém, tak špatném smyslu. Pozitivně se projeví relevantní a obsahově přínosné komentáře, které se týkají tematického zaměření dané stránky. V opačném případě se projeví negativně. Vliv na SEO ale může mít i mazání komentářů. Pokud smažete ty špatné (vzkazy od spam robotů), tak se nic neděje, ale mazání relevantních komentářů má negativní vliv.
Zdroj: SearchEngineJournal
Status „Objeveno – momentálně neindexováno“ může vydržet věčně
Mnoho lidí (včetně nás samotných) se poslední dobou potýká s problémem, kdy se v Google Search Console u nějaké stránky ukáže, že ji vyhledávač objevil, ale neindexuje, takže v praxi ji nemůžete v SERPu najít. Bohužel ani Google a John Mueller nejsou všemocní, takže kalifornský gigant neumí zaručit, že dokáže zaindexovat každou stránku.
Zdroj: SearchEngineJournal
Twitterová anketa ukázala, že většina SEO specialistů ignoruje spam odkazy
Rychlý průzkum mezi twitterovou SEO komunitou, do něhož se zapojilo 182 respondentů, ukázal, že přes 65 % specialistů na optimalizaci pro vyhledávače spam odkazy zcela ignoruje a nemá potřebu se od nich distancovat.
With Google saying that they ignore ‚spammy‘ links pointing to your website, in general, do you ignore them too or go down the disavow route to be on the safe side?
— Sarah McDowell (She/Her) (@SarahMcDUK) February 17, 2022
I am not including an ‚it depends‘ option as I want a general rule of thumb 👍#SEO #TwitterPoll
Pod příspěvkem se následně rozjela zajímavá diskuze, která znovu potvrdila, že sto lidí, sto chutí. Někteří specialisté se distancují od všech spam odkazů, jiní to dělají jen tehdy, když tvoří více než 10 % z celkového počtu odkazů, a další by zasáhli pouze v případě, pokud by podíl spam odkazů byl přes 50 %.
Zdroj: SearchEngineJournal
Google spustil Page Experience pro desktop
Pravděpodobně jste zaznamenali, že Google už v létě představil aktualizaci pro mobilní zařízení s názvem Page Experience. Ta má za cíl zhodnotit, jak dobrý či špatný je uživatelský prožitek při návštěvě daného webu – a nyní se už zavádí i pro PC! Tento update by měl být dokončen koncem března.
Zdroj: SearchEngineJournal
Další várka testů od SearchEngineJournal
Portál SearchEnginePortal pokračoval v seriálu ověřování zajímavých a často diskutovaných hypotéz v oblasti SEO. My vám z nich přinášíme jen stručný souhrn – hypotézu a následné zjištění. Podrobnosti se můžete dočíst v článcích, na které odkazujeme.
Jsou sitewide odkazy faktorem ovlivňujícím postavení v SERPu?
Hypotéza: mají tzv. sitewide links (odkazy na celém webu, které se zobrazují na každé stránce webu, zpravidla v postranním panelu nebo v patičce) negativní vliv na SEO?
Výsledek: nemají.
Zdroj: SearchEngineJournal
Jsou tzv. meta keywords faktorem ovlivňujícím postavení v SERPu?
Hypotéza: mají tzv. meta keywords (klíčová slova, která se objevují v sekci HEAD v rámci HTML kódu stránky – např. <meta name=”keywords” content=”meta keywords, html tags, meta tags, Google ranking factors”>) pozitivní vliv na SEO?
Výsledek: nemají.
Zdroj: SeachEngineJournal
Je MUM faktorem ovlivňujícím postavení v SERPu?
Hypotéza: má technologie MUM (Multitask Unified Model – algoritmus, který slouží k tomu, aby vyhledávač co nejlépe pochopil text) vliv na SEO?
Výsledek: nemá.
Zdroj: SearchEngineJournal
Je „mobilní přívětivost“ faktorem ovlivňujícím postavení v SERPu?
Hypotéza: má optimalizace pro mobilní zařízení vliv na SEO?
Výsledek: má.
Zdroj: SearchEngineJournal
Je rychlost načítání stránek faktorem ovlivňujícím postavení v SERPu?
Hypotéza: má optimalizace pro mobilní zařízení vliv na SEO?
Výsledek: má.
Zdroj: SearchEngineJournal
Je geografické umístění faktorem ovlivňujícím řazení výsledků v SERPu?
Hypotéza: má geografické lokalita při hledání vliv na řazení výsledků vyhledávání? A například tedy přednostně navrhuje relevantní výsledky, které vám jsou „fyzicky blíže“?
Výsledek: ano.
Zdroj: SearchEngineJournal
Je RankBrain faktorem ovlivňujícím postavení v SERPu?
Hypotéza: má RankBrain (program, který analyzuje a vyhodnocuje reakce uživatelů na výsledky vyhledávání) vliv na na SEO?
Výsledek: ano.
Zdroj: SearchEngineJournal
Novinky u Bingu
IndexNow už používají miliony stránek
Microsoft Bing a Yandex už v říjnu oznámily novou iniciativu s názvem IndexNow, která umožňuje po zakomponování protokolu IndexNow okamžité indexování mezi více vyhledávači. V únoru se do integrace IndexNow přidala známá platforma Duda a pluginy All in One WordPress SEO a Rank Math SEO, díky čemuž výrazně vzrostl počet stránek, které tento protokol používají. Dle Bingu se řádově jedná o miliony webů.
Zdroj: SearchEngineLand
Novinky u Collabimu
2 novinky v průzkumníku klíčových slov
První novinka – záložka „Obsahuje klíčové slovo“ automaticky zanalyzuje výsledky Google Ads a zobrazí i další KW, která jsou v reklamách obsažena a obsahují i hledanou frázi.
Druhá novinka – záložka „TOP 10 URL“ ukáže seznam dalších klíčových slov, na která se umisťuje nejlepších 10 URL adres na stránce výsledků vyhledávání.
Zdroj: Facebook Collabimu
Ostatní zajímavosti
Vyhledávání na Seznamu dominovala Ester, Čechy zajímal i curling
Asi nikoho nepřekvapí, že během olympiády jsme na Seznamu nejvíce hledali jedinou sportovkyni, která pro nás vybojovala zlato. Díky nečekanému úspěchu manželů Paulových byl jednou z nejhledanějších variant dotazu vyhledávání „curling pravidla“. Že by začal stejný boom, jako před pár lety u biatlonu? To si netroufáme tvrdit, ale je jasné, že tento svérázný sport minimálně na nějakou dobu lidi opravdu zaujal.
Zdroj: Blog Seznamu
Tak zase příště
Budeme se těšit se na shledanou při dalším souhrnném článku o novinkách z oblasti optimalizace pro vyhledávače.
Kam dál? No přece na náš SEO kurz zdarma
Chcete si zkrátit čekání na další článek užitečným způsobem? Absolvujte náš SEO kurz pro začátečníky.
0 komentářů k zobrazení