Ve druhém měsíci roku 2022 se toho stalo opravdu hodně. Oblast optimalizace pro vyhledávače není výjimkou. A ačkoliv dnes sledujeme především trochu jiné novinky, tak ani ty únorové ze světa SEO by vám rozhodně neměly uniknout. Tady jsou.
Zaměstnanec Googlu John Mueller v pravidelném vysílání na YouTube kanálu Google Search Central potvrdil, že vyhledávač nevnímá všechny odkazy stejně a některé pro něj mají plnou hodnotu, zatímco jiné jen částečnou.
Zdroj: Seroundtable
Možná jste zaznamenali, že poslední dobou se emotikony občas objevují nejen v textových zprávách, ale v titulcích a meta popiscích stránek. Google jejich použití sice povoluje, ale John Mueller přiznal, že nehrají žádnou roli. Smajlíci vám tedy v rámci SEO neublíží ani nepomohou. Budou mít čistě designový efekt (pokud se vůbec zobrazí, což není jisté) – některé mohou zaujmout a přilákat ke kliknutí, jiné naopak odradit.
Zdroj: SearchEngineJournal
John Mueller řekl během hangoutu SEO office-hour opravdu mnoho zajímavého. I třetí novinka je z tohoto rozhovoru, během něhož prozradil 3 nejčastější důvody, proč se u některých webů na stránce výsledků vyhledávání nezobrazují rozšířené výsledky FAQ (často pokládané otázky). K tomu je potřeba, aby:
Zdroj: SearchEngineJournal
Vy nás ale zásobujete, pane Muellere! Náš dnešní hlavní informační zdroj a oblíbený zaměstnanec Googlu oznámil (byť tentokrát alespoň prostřednictvím tweetu), že neexistuje žádný způsob, jak zabránit vyhledávači upravovat podobu titulků v SERPu tak, jak se mu zlíbí. To se totiž poměrně často – a bez vědomí provozovatelů stránek – děje, ale bohužel s tím nic neuděláte. Ani vy, ani vaši právníci.
Zdroj: Seroundtable
A do pětice J. M. Kromě už uvedeného také poradil, že v případě připsání nového obsahu do již existujícího článku nebo výrazném přepsání původního textu je vhodné aktualizovat datum článku. Měnit datum publikování bez nějakých změn je ale samozřejmě nesmysl.
Zdroj: Seroundtable
Google už od poloviny prosince stále více zobrazuje větší množství „bohatých výsledků“ i u produktů na stránkách, které u nich nemají vyplněná strukturovaná data, jimiž by daly vyhledávači najevo, co chtějí v tomto snippetu uvádět. Google si zkrátka nějaké informace vytáhne sám.
Vypadá to třeba takto:
Zdroj: Seroundtable
Dejme po krátké pauze opět slovo Johnu Muellerovi. Ten sdělil, že uživatelské komentáře na webu mohou ovlivnit jeho SEO hodnocení. A to jak v dobrém, tak špatném smyslu. Pozitivně se projeví relevantní a obsahově přínosné komentáře, které se týkají tematického zaměření dané stránky. V opačném případě se projeví negativně. Vliv na SEO ale může mít i mazání komentářů. Pokud smažete ty špatné (vzkazy od spam robotů), tak se nic neděje, ale mazání relevantních komentářů má negativní vliv.
Zdroj: SearchEngineJournal
Mnoho lidí (včetně nás samotných) se poslední dobou potýká s problémem, kdy se v Google Search Console u nějaké stránky ukáže, že ji vyhledávač objevil, ale neindexuje, takže v praxi ji nemůžete v SERPu najít. Bohužel ani Google a John Mueller nejsou všemocní, takže kalifornský gigant neumí zaručit, že dokáže zaindexovat každou stránku.
Zdroj: SearchEngineJournal
Rychlý průzkum mezi twitterovou SEO komunitou, do něhož se zapojilo 182 respondentů, ukázal, že přes 65 % specialistů na optimalizaci pro vyhledávače spam odkazy zcela ignoruje a nemá potřebu se od nich distancovat.
Pod příspěvkem se následně rozjela zajímavá diskuze, která znovu potvrdila, že sto lidí, sto chutí. Někteří specialisté se distancují od všech spam odkazů, jiní to dělají jen tehdy, když tvoří více než 10 % z celkového počtu odkazů, a další by zasáhli pouze v případě, pokud by podíl spam odkazů byl přes 50 %.
Zdroj: SearchEngineJournal
Pravděpodobně jste zaznamenali, že Google už v létě představil aktualizaci pro mobilní zařízení s názvem Page Experience. Ta má za cíl zhodnotit, jak dobrý či špatný je uživatelský prožitek při návštěvě daného webu – a nyní se už zavádí i pro PC! Tento update by měl být dokončen koncem března.
Zdroj: SearchEngineJournal
Portál SearchEnginePortal pokračoval v seriálu ověřování zajímavých a často diskutovaných hypotéz v oblasti SEO. My vám z nich přinášíme jen stručný souhrn – hypotézu a následné zjištění. Podrobnosti se můžete dočíst v článcích, na které odkazujeme.
Hypotéza: mají tzv. sitewide links (odkazy na celém webu, které se zobrazují na každé stránce webu, zpravidla v postranním panelu nebo v patičce) negativní vliv na SEO?
Výsledek: nemají.
Zdroj: SearchEngineJournal
Hypotéza: mají tzv. meta keywords (klíčová slova, která se objevují v sekci HEAD v rámci HTML kódu stránky – např. <meta name=”keywords” content=”meta keywords, html tags, meta tags, Google ranking factors”>) pozitivní vliv na SEO?
Výsledek: nemají.
Zdroj: SeachEngineJournal
Hypotéza: má technologie MUM (Multitask Unified Model – algoritmus, který slouží k tomu, aby vyhledávač co nejlépe pochopil text) vliv na SEO?
Výsledek: nemá.
Zdroj: SearchEngineJournal
Hypotéza: má optimalizace pro mobilní zařízení vliv na SEO?
Výsledek: má.
Zdroj: SearchEngineJournal
Hypotéza: má optimalizace pro mobilní zařízení vliv na SEO?
Výsledek: má.
Zdroj: SearchEngineJournal
Hypotéza: má geografické lokalita při hledání vliv na řazení výsledků vyhledávání? A například tedy přednostně navrhuje relevantní výsledky, které vám jsou „fyzicky blíže“?
Výsledek: ano.
Zdroj: SearchEngineJournal
Hypotéza: má RankBrain (program, který analyzuje a vyhodnocuje reakce uživatelů na výsledky vyhledávání) vliv na na SEO?
Výsledek: ano.
Zdroj: SearchEngineJournal
Microsoft Bing a Yandex už v říjnu oznámily novou iniciativu s názvem IndexNow, která umožňuje po zakomponování protokolu IndexNow okamžité indexování mezi více vyhledávači. V únoru se do integrace IndexNow přidala známá platforma Duda a pluginy All in One WordPress SEO a Rank Math SEO, díky čemuž výrazně vzrostl počet stránek, které tento protokol používají. Dle Bingu se řádově jedná o miliony webů.
Zdroj: SearchEngineLand
První novinka – záložka „Obsahuje klíčové slovo“ automaticky zanalyzuje výsledky Google Ads a zobrazí i další KW, která jsou v reklamách obsažena a obsahují i hledanou frázi.
Druhá novinka – záložka „TOP 10 URL“ ukáže seznam dalších klíčových slov, na která se umisťuje nejlepších 10 URL adres na stránce výsledků vyhledávání.
Zdroj: Facebook Collabimu
Asi nikoho nepřekvapí, že během olympiády jsme na Seznamu nejvíce hledali jedinou sportovkyni, která pro nás vybojovala zlato. Díky nečekanému úspěchu manželů Paulových byl jednou z nejhledanějších variant dotazu vyhledávání „curling pravidla“. Že by začal stejný boom, jako před pár lety u biatlonu? To si netroufáme tvrdit, ale je jasné, že tento svérázný sport minimálně na nějakou dobu lidi opravdu zaujal.
Zdroj: Blog Seznamu
Budeme se těšit se na shledanou při dalším souhrnném článku o novinkách z oblasti optimalizace pro vyhledávače.
Chcete si zkrátit čekání na další článek užitečným způsobem? Absolvujte náš SEO kurz pro začátečníky.
Žádný komentář k zobrazení