Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Proč je obsahový marketing stále populárnější
Mantru obsah je král zná dnes skoro každý marketér. Její význam se ale stále posouvá. Dnes už zkrátka v online světě nestačí pouze vytvářet obsah a očekávat úspěch. K tomu, abychom v dnešní konkurenci uspěli, potřebujeme mít jasně určené a měřitelné cíle. A abychom cílů snadno dosáhli, nezbývá nám nic jiného než vytvářet obsahové strategie. Obsahový marketing bez strategie je jako ryba bez vody. Abychom mohli content marketing hlouběji studovat, bude dobré si ujasnit několik základních otázek, o co tu vlastně běží.
Co to obsahový marketing je, jsem se snažil popsat v mém prvním příspěvku o obsahovém marketingu. Ve druhé části úvodních příspěvků o content marketingu se můžete dozvědět 9 výhod obsahového marketingu. V dnešním, již třetím příspěvku, se dozvíte, proč je content marketing stále populárnější. Co stojí za tím, že online marketéři v posledním roce tuto frázi používají neobvykle často?
Popularita obsahového marketingu na internetu stále roste. Jak moc, to se můžete sami přesvědčit v této studii. V online marketingovém světě buzz word „content marketing“ rozhodně ještě svého vrcholu nedosáhl. V následujících měsících a letech můžeme očekávat jeho ještě větší popularitu. Jak říká Joe Pullizi, zakladatel CMI a největší propagátor obsahového marketingu:
„Vaši zákazníci se nezajímají o vás, vaše produkty nebo vaše služby…zajímají se o sebe – o vlastní touhy a potřeby. Smysl obsahového marketingu je vytvářet zajímavé informace, o které se vaši zákaznici přirozeně zajímají a tím pádem se vlastně budou přirozeně zajímat i o vás.“
Proč takovýhle přístup? Naši pozornost se denně snaží upoutat několik tisíc reklam (v roce 2008 to bylo 5000 reklam denně). Problémem je, že většina reklam je pro nás naprosto nerelevantních, takže jejich zobrazení není pro firmu vůbec efektivní. Díky tomu jsme si vypěstovali reklamní slepotu. Reklamy jednoduše přehlížíme. A tento problém se snaží řešit obsahový marketing. Kde může být lepší místo pro citlivé zakomponování reklamního sdělení, než je okruh zájmů konkrétního člověka?
Ve světě je mnoho úspěšných příkladů obsahového marketingu. Mezi nejznámější patří Makeup.com od L´Oreal, Red Bulletin od Red Bullu nebo známé obsahové strategie od Coca Coly. Všechny příklady mají společné jedno. Snaží se zákazníky zaujmout kvalitním, cíleným obsahem. Nesnaží se jim nic prodávat, ale pobavit, poučit, informovat.
Obsahový marketing znamená pomáhat zákazníkům řešit jejich problémy
Cílem obsahového marketingu je vašim potenciálním zákazníkům pomáhat. Vašim prvotním, hlavním cílem by mělo být vybudování důvěry. A jedním z nejjasnějších způsobů budování důvěry je odpovídání klientům na jejich otázky. Měli byste se snažit vašim zákazníkům/čtenářům jasně odpovědět na co nejširší spektrum jejich otázek. Pokud se hodí zakomponovat informaci o vašem produktu do vaší odpovědi, nestyďte se a učiňte tak. Když by se to ale nehodilo, tak to nedělejte. Snažte se vždy působit nenuceně a přirozeně. Ujasněte si, že píšete přesně to, co chtějí vaši zákazníci číst. Při psaní každého článků se snažte myslet na své čtenáře a pište jen to, co oni sami chtějí vědět. Všechny tyto taktiky se snaží získat a budovat jedno: zákazníkovu důvěru ve vás a vaši značku.
Google Tučňák 2.0 – tichá podpora obsahového marketingu
V několika posledních letech Google neustále zlepšuje svůj algoritmus. Snaží se tak zabránit SEO spamu. Upřednostňuje kvalitní a unikátní obsah před nekvalitními „SEO články“. Dalo by se říct, že Google svým konáním motivuje online prostředí k dělání obsahového marketingu. Z hlediska vyhledávačů je totiž content marketing nepostižitelný. Je to legitimní soubor technik, které mají za cíl vybudovat s návštěvníky vašeho webu vztah. Neméně podstatným cílem kvalitního obsahu je přitáhnout pozornost, a přitáhnout tak zpětné odkazy z cizích zdrojů. V roce 2013 je nám už jasné, že jak návštěvníci, tak roboti hledají stále více kvalitní weby produkující obsah pravidelně a nabízejí aktuální a relevantní informace.
Poslední roky se nesou ve znamení obsahu
Obsahový marketing není novinkou, ale moderní trendy ve vyhledávání jsou návštěvníky a vyhledávači dnes jasně dané. A protože content marketing je technika, která v dlouhodobém horizontu přináší a bude přinášet opravdu skvělé výsledky, stává se stále populárnější. Co se snaží obsahový marketing ve zkratce dokázat?
- Zjistit, co vaši ideální návštěvníci hledají a nabídnout jim to
- Vybudovat obsahovou strategii, která dlouhodobě přináší výsledky
- Dělat obsah webu různorodý – obrázky, video, seznamy a články
- Vše propojit s kvalitou a propagací na sociálních sítích
Závěr
V posledních několika letech se díky změnám v algoritmech vyhledávačů a přehlceností nekvalitními informacemi stal obsahový marketing nejvíce diskutovanou marketingovou technikou na internetu. Velké firmy jako například Coca Cola, Red Bull, Kodak nebo L´Oreal ho používají již dlouho. Dnes se však může stát médiem (vydavatelem) každý jednotlivec i malá firma. Za pomoci sociálních sítí může být hlas i malých subjektů dostatečně slyšet. A to je důvod, proč obliba obsahového marketingu stále roste a do budoucna ještě zřejmě růst bude.
0 komentářů k zobrazení