
Hledání správného tématu pro obsahový marketing vaší firmy nemusí být procházkou růžovým sadem. Každý článek by měl být pro čtenáře přínosný, o něčem zajímavém informovat nebo ho rovnou přesvědčit k využití vašich služeb.
Poradíme vám, jak najít témata, která vaše zákazníky skutečně zajímají.
Miřte tématy článků na správné cílové publikum, tedy na personu. Tou není nikdo jiný než váš cílový zákazník. Kdo by se měl o váš produkt nebo službu nejvíce zajímat? Maminka na mateřské dovolené, muž věnující se kutilství, babička, která ráda peče sladké, nebo děti školou povinné?
Specifikujte si personu, přiřaďte jí pohlaví, věk, rodinný stav, jaké problémy ve svém životě řeší a co ji baví. Pak miřte článkem rovnou na ni. Oslovte ji obsahem článku, zaujměte, pište o tom, co vyřeší její aktuální potíže. Sepište si je a na základě nich pak připravte témata na články.
Existují 4 fáze nákupního procesu. V každé z nich hledají lidé něco jiného. Ideálně by měli zákazníci projít všemi stupni a vy byste jim v jednotlivých fázích měli nabídnout specifický obsah:
Napište si do tabulky jednotlivé nákupní fáze. Poté u každé vymyslete, jak je spojena s vaší personou a co by ji v dané fázi nejvíce zajímalo. Podle toho pište články, trefujte se do černého. Dobré téma zaujme a dobře napsaný článek posune personu o fázi dále.
Vyberte několik svých zákazníků či klientů. Zavolejte jim nebo se s nimi sejděte. Ptejte se jich třeba na to, proč zvolili právě vaše služby, co je přesvědčilo, že se stali vašimi zákazníky, jaké problémy řešili, než vás našli, jak byli nebo stále jsou s vaším produktem či službou spokojeni. Zajímejte se, jaké informace a články četli, než využili vašich služeb. Jděte do hloubky. Podněty reálných zákazníků vám mohou pomoci připravit na blog vhodná témata, která cílovou skupinu zajímají.
K nalezení ideálních témat pro vaši cílovou skupinu klientů mohou dokonale posloužit také klíčová slova. Využijte pomocníky v podobě různých našeptávačů a nástrojů, díky kterým zjistíte, která klíčová slova zákazníci ve vašem oboru nejčastěji vyhledávají. Těch se pak při vymýšlení témat článků na svůj blog držte. Klíčová slova napoví nástroj Plánovač klíčových slov v Google AdWords. V Skliku na to jděte přes Návrh klíčových slov. Za vyzkoušení stojí také Keyword Tool.
Tvorba obsahových strategií je naším denním chlebem. Sepsali jsme pro vás užitečný e-book, který můžete mít stále po ruce.
Existují 4 fáze nákupního procesu. V každé z nich hledají lidé něco jiného. Ideálně by měli zákazníci projít všemi stupni a vy byste jim v jednotlivých fázích měli nabídnout specifický obsah:
Napište si do tabulky jednotlivé nákupní fáze. Poté u každé vymyslete, jak je spojena s vaší personou a co by ji v dané fázi nejvíce zajímalo. Podle toho pište články, trefujte se do černého. Dobré téma zaujme a dobře napsaný článek posune personu o fázi dále.
Vyberte několik svých zákazníků či klientů. Zavolejte jim nebo se s nimi sejděte. Ptejte se jich třeba na to, proč zvolili právě vaše služby, co je přesvědčilo, že se stali vašimi zákazníky, jaké problémy řešili, než vás našli, jak byli nebo stále jsou s vaším produktem či službou spokojeni. Zajímejte se, jaké informace a články četli, než využili vašich služeb. Jděte do hloubky. Podněty reálných zákazníků vám mohou pomoci připravit na blog vhodná témata, která cílovou skupinu zajímají.
K nalezení ideálních témat pro vaši cílovou skupinu klientů mohou dokonale posloužit také klíčová slova. Využijte pomocníky v podobě různých našeptávačů a nástrojů, díky kterým zjistíte, která klíčová slova zákazníci ve vašem oboru nejčastěji vyhledávají. Těch se pak při vymýšlení témat článků na svůj blog držte. Klíčová slova napoví nástroj Plánovač klíčových slov v Google AdWords. V Skliku na to jděte přes Návrh klíčových slov. Za vyzkoušení stojí také Keyword Tool.
Tvorba obsahových strategií je naším denním chlebem. Sepsali jsme pro vás užitečný e-book, který můžete mít stále po ruce.



Žádný komentář k zobrazení