Četli jste náš předchozí článek o nástrojích vhodných pro tvorbu SEO analýzy? Pokud ne, vřele vám doporučuji si ho přečíst. Můžete díky němu poznat obrovské množství nových nástrojů vhodných pro SEO analýzu (celkem jich je doporučených 416). Dnešní příspěvek je jeho pokračováním.
Annie Cushing, odbornice na internetový marketing, nepublikovala totiž pouze tabulku skvělých nástrojů, ale stejně kvalitní "checklist" činností, které by SEO konzultant měl v rámci SEO analýzy provádět. Čeká na vás 356 otázek týkající se SEO analýzy. Stejně jako u předchozího článku bych vám rád jednotlivé části představil a zdůraznil v nich některé zajímavosti. Pojďme na to.
1. Rychlý sběr počátečních dat
Před začátkem samotné SEO analýzy je často nutné získat rychlý přehled o projektu. Víte, co byste měli určitě zmonitorovat?
Pokud ano, shoduje se drobečková navigace s hlavní navigací webu?
4. Odkazy
V záložce Links (Odkazy) najdete 28 tipů, co při této fázi SEO analýzy zkontrolovat. Co to může například být?
Na jaké stránky webu vede nejvíce zpětných odkazů?
Je obsahová část webu (magazín) vhodně vzájemně prolinkován i s dalšími částmi webu?
Jaké procento odkazů směřuje na úvodní stránku webu?
Jsou na webu nějaké mrtvé odkazy?
Obsahuje web sitemapu?
Odkazuje logo webu na úvodní stranu webu?
Používá web ke své propagaci mikrostránky? (Nejste-li si jisti, použijte nástroj ReverseInternet.com.)
5. On-page SEO
V sekci On-page SEO si můžete prohlédnout 18 tipů, které by vám měli pomoci lépe zkontrolovat on-page SEO analyzovaného projektu. Namátkou si přečtěte několik z nich.
Není web přehlcen klíčovými slovy?
Nespouští se samo nějaké video či hudba? Nejsou na webu nějaké výrazné "blikací" prvky, které by uživatele mohli rušit?
Obsahuje web výzvy k akci? Jsou tyto výzvy kvalitní? Nachází se na úvodní straně, v kategoriích i v obsahových/produktových stránkách webu?
Mají titulky optimalizované pro vyhledávače a zobrazují zároveň konkurenční výhody a výzvy k akci?
List Content (Kontrola obsahu) nabízí k prostudování 27 důležitých otázek. Kolik z nich opravdu při SEO auditu ke své práci používáte vy?
Má-li web RSS feed, jsou odkazy na něj nofollow?
Jestliže má web obsahovou sekci, je zakázána indexace kategorií? A pokud ne, poskytuje web v těchto kategoriích alespoň základní "unikátní" obsah? (úvodní odstavec)
Není obsah webu zkopírován? Je jedinečný?
Nejsou na webu duplikátní titulky?
Byl web "zkopírován a vaše texty" ukradeny? Požádali jste Google o vymazání takového obsahu?
Jak řeší web stránkování (paginaci)? Noindex, canonical tag, rel prev next?
7. Klíčová slova
12 otázek ke kontrole Annie popisuje v listě Keywords. Co všechno byste měli kontrolovat z hlediska klíčových slov?
Používá klient nějaký systém, který monitoruje umístění na konkrétní klíčové fráze?
Na kolik klíčových slov se umísťují ve vyhledávačích oproti jejich konkurenci?
Je na stránce správně nastaven "site search"? Porovnejte klíčová slova ze "site search" a přirozeného vyhledávání.
Zobrazuje se hlavní strana webu na "brandové" fráze?
8. Analytika
20 otázek, které je dobré si při SEO auditu položit. Většina z nich se týká základní kontroly Google Analytics. Namátkou jsem vybral například tyto:
Měl web nějaké významné poklesy v návštěvnosti v historii? Jaké a proč?
Ovlivňuje návštěvnost webu určitá sezóna?
Jaké nástroje jsou použity k monitoringu návštěvnosti a dalších věcí?
Má web subdomény?
Měří web konverze?
Běží-li jim reklamní kampaně, je účet AdWords propojen s účtem GA?
Zkontrolujte si nastavení GA4
Získejte náš checklist pro správné nastavení Google Analytics 4 a měřte své marketingové cíle s jistotou.
Vytváříte analýzu a potřebujete se soustředit přímo na e-shop? Položte si 12 otázek, které Annie kontrolovat určitě doporučuje.
Jsou nějaké problémy s nákupním cyklem?
Mají různé variace produktů jedinečné URL adresy? Použili jste tag canonical, abyste zabránili duplicitě?
Používá web výstup pro zbožové vyhledávače?
10. Mezinárodní SEO
V desáté záložce je přichystáno velké množství tipů a vysvětlujících informace týkající se mezinárodního SEO. Na počet není otázek/bodů mnoho - pouze 13. Ale o to více je každý bod podrobně rozebrán s množstvím dalších instrukcí a tipů.
Získávají vaše mezinárodní projekty zpětné odkazy z konkrétních zemí (například stránky určené pro Francii z Francie apod.)?
Obsahují stránky a sitemapy specifické parametry rel="alternate" hreflang="x", abyste pomohli určit jejich jazyk a lokaci webu?
Je struktura URL adres vždy v odpovídajícím cizím jazyce?
Určili jste lokaci a jazyk každého webu skrze GWT?
11. Sémantika
Jsou nastaveny "strukturované úryvky" (rich snippets) dle požadavků Google?
Mají strukturované úryvky nastaveny vaši konkurenti?
12. PPC
V kategorii PPC je 22 otázek. Zkoumáte PPC reklamy při SEO analýze? Podívejte se na otázky a případně si vyberte ty, které vám přijdou užitečné.
Jaká je vaše průměrná CPC?
Jaký je váš průměrný konverzní poměr?
Byly reklamy A/B testovány?
Používáte negativní klíčová slova?
Proč zbytečně cílíte reklamami na úvodní stránky webů?
13. Video
V záložce věnující se videu je opět množství tipů, co můžete při SEO analýze konkrétně kontrolovat. Čeká na vás 33 otázek týkající se video marketingu. Nedávno jsme vytvořili na téma video marketing a propagace videí článek. Četli jste ho?
V části týkající se business strategie je 16 tipů ke kontrole. Většina z nich jsou otázky, na které je nutné znát odpověď, než začnete samotnou analýzu vypracovávat.
Jaké jsou hlavní "výzvy k akci" na webu?
Používáte affiliate program pro propagaci?
Zobrazuje se vaše adresa správně v Google a Apple maps?
Máte v obsahu webu jednoduše dostupnou a zmíněnou adresu a kontaktní údaje?
15. Sociální sítě
V kontextu sociálních sítí si pro vás Annie (a zejména její dvě dcery) připravily seznam 21 otázek týkající se SEO analýzy sociálních sítí. Jsou to například tyto:
Má vaše obsahová část webu připravená tlačítka pro pohodlné sdílení obsahu na sociálních sítích?
Nacházejí se na stránce obrázky větší než 20 kb? Nestálo by za to je zmenšit?
Jak se návštěvníci cítí na hlavní stránce webu?
Používá vaše stránka site search? Je jeho monitoring správně nastaven v GA?
17. Branding
Poslední záložka Branding obsahuje 19 otázek. Pojďme se společně podívat na některé z nich, které se vám můžou při SEO analýze pomoc.
Je na každé stránce vidět vaše logo?
Nezapomněli jste na důležitou stránku "o nás"?
Jdou-li nalézt na internetu na vaši stránku negativní hodnocení, nezapomněli jste na ně odpovědět, a vše tak vysvětlit?
Jsou o doméně samotné zmínky v online prostředí?
Existují tiskové zprávy odkazující zpět na váš web?
Závěr
Stejně jako v předchozím článku, bych vás rád poprosil, abyste si stáhli tabulku od Annie, prohlédli si jednotlivé možné otázky vhodné pro SEO analýzu a potom nám vaše tipy zapsali do komentářů pod článkem. Budeme se těšit na vaše komentáře.
Dobrý den, jsme rádi za stažení našeho bonusového obsahu. Všechny dokumenty tohoto typu posíláme vždy na e-mail, neboť je to nejspolehlivější varianta 🙂
Díky cookies vám můžeme zobrazovat obsah tak, jak jsme to naplánovali. Zároveň nám díky souhlasu pomáháte vylepšovat náš web i služby.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
3 komentáře k zobrazení
Tak ta tabulka nástrojů pro vylepšení stránky nejde stáhnout...
Ale nakonec přijde aspoň do emailu.
Dobrý den, jsme rádi za stažení našeho bonusového obsahu. Všechny dokumenty tohoto typu posíláme vždy na e-mail, neboť je to nejspolehlivější varianta 🙂