Logo Včeliště
DomůBlogSEOCo znamená lokalizace výsledků vyhledávání na Seznam.cz pro váš web?
Ruce na klávesnici při vyhledávání online, symbolizující optimalizaci pro vyhledávače a dosažení prvního místa ve výsledcích

Co znamená lokalizace výsledků vyhledávání na Seznam.cz pro váš web?

Ti, kteří sledují blog fulltextového týmu vyhledávače Seznam.cz, si pravděpodobně všimli zajímavé novinky, kterou pro všechny uživatele, zatím ve fázi testování, vyhledávač připravil. Jde o lokalizaci výsledků vyhledávání podle toho, kde se nacházíte. Tedy zatím pouze pro výsledky z Firmy.cz a Počasí.cz. Co tato novinka znamená pro váš web a  kam může lokalizace na Seznamu vést?

Pokud shrneme novinky týkající se lokalizace na Seznamu, jde o možnost říct Seznamu vaši aktuální polohu, kterou si zapamatuje a podle které bude schopný upravit výsledky vyhledávání při zobrazování výsledků vyhledávání z Firmy.cz či Počasí.cz mezi ostatními klasickými výsledky vyhledávání.

Nově tedy nemusíte zadávat spojení „autopůjčovna praha“, abyste našli autopůjčovny v Praze. Stačí, když máte zapnuté zohlednění polohy, nacházíte se v Praze a do vyhledávače napíšete „autopůjčovna“. Ve výsledcích vyhledávání, alespoň v části z Firmy.cz,  by se vám měly zobrazit autopůjčovny v Praze.

Tato funkčnost je zatím zpřístupněna pro 15 % uživatelů v testovacím režimu. Tým Seznamu ale předpokládá jeho nasazení i pro ostatní uživatele v následujících dvou týdnech, což je vlastně za pár dní.

Porovnejme si výsledky při hledání autopůjčovny, na kterých uvidíme, jak lokalizace funguje v praxi.

Nelokalizované výsledky vyhledávání pro autopůjčovna:

Vyhledávání na Seznam.cz nelokalizované vyhledávání pro autopůjčovna

Nelokalizované výsledky vyhledávání pro autopůjčovna Praha:

Vyhledávání na Seznam.cz nelokalizované vyhledávání pro autopůjčovna praha

Lokalizované výsledky vyhledávání pro autopůjčovny v Praze:

Vyhledávání na Seznam.cz lokalizované vyhledávání pro autopůjčovna v Praze

Lokalizované výsledky vyhledávání pro autopůjčovny v Brně:

Vyhledávání na Seznam.cz lokalizované vyhledávání pro autopůjčovna v Brně

Je vidět, že v těchto případech Seznam.cz zatím pracuje opravdu pouze se záznamy z Firmy.cz, které se snaží obměňovat. Na ostatní výsledky vyhledávání lokalizace nemá zatím vliv.

Co funguje na marketplaces?

Poslechněte si zkušenosti Radoslava Coneva, který se svým e-shopem uspěl na online tržištích. Prozradil, v čem se liší od zbožových srovnávačů, jaký obrat mu přinášejí nebo co je důležité pro e-shop, aby tam mohl začít na marketplace prodávat.

Kam lokalizace na Seznam.cz povede dál

Předpokládal bych, že by bylo dobré aktuální pozici zadanou na Seznamu využít i pro zobrazování relevantní reklamy z Skliku, která se zatím zobrazuje pořád stejně. Také je z obrázků pro různá města vidět, že se mění opravdu jen výpis autopůjčoven z Firmy.cz, nikoliv další výsledky vyhledávání. To si ale myslím, že bude dalším směrem, kterým se Seznam vydá.

Ten přitom nemusí být pro programátory Seznamu tak náročný, jak by se mohlo na první pohled zdát. Vyhledávač ví, co zobrazit za klasické výsledky vyhledávání v případě, že uživatel zadá „autopůjčovna Praha“, a díky lokalizaci bude vědět, kde se hledající nachází. Pokud pak zadá do vyhledávání dotaz „autopůjčovna“, nabízí se jednoduché řešení, a to zobrazit mu výsledky podobné těm, které se zobrazí na „autopůjčovna praha“.

Bude třeba více testování a nabídnutí možnosti hledat autopůjčovny i v jiných městech, než se právě nacházíme (například pokud hledáme autopůjčovnu v Brně, ale budeme nyní v Praze, aby se po zadání „autopůjčovna brno“ zobrazily opravdu jen výsledky vyhledávání pro Brno). Jde ale o vylepšení, které postupně umožní lokalizaci výsledků vyhledávání nejen na Google.cz, ale i na Seznam.cz.

Co lokalizace znamená pro vaše stránky

Lokalizace neznamená nic převratného, jelikož ji už znáte z Googlu. Pokud cílíte na klíčová slova s lokalizací nebo máte firmu v nějakém městě či oblasti, ve které působíte, určitě vyplňte správně profil na Firmy.cz, kde svoji lokalizaci uvedete.

Dále pak používejte vhodná klíčová slova na vašich stránkách, aby vyhledávač poznal, na zákazníky jakého města či oblasti cílíte. Do budoucna si myslím, že lokalizace výsledků vyhledávání přijde i do vyhledávače Seznam.cz.

Závěr

Jak se díváte na první známky lokalizace na českém vyhledávači vy? Z pohledu majitele webu či uživatele vyhledávače? Dejte vědět do komentáře.

Získejte vyladěný marketing

Ve Včelišti vám pomůžeme vyladit marketing pro váš web či projekt. Ať už máte zájem o malou konzultaci nebo rozsáhlou strategii, jsme tu pro vás.

Více informací
Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod. Moderuje také akci Kafe a marketing a věnuje se vzdělávání a prezentování na konferencích. Na kontě má dvě knihy o obsahovém marketingu a desítky marketingových strategií pro klienty Včeliště.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napsat komentář: Pavel Rakušan Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

2 komentáře k zobrazení

  1. Lokalizace - pěkná hovadina. Tak jako grafika nových Firmy.cz Seznam vymýšlí jednu hovadinu za druhou a nenápadně nás směřuje tam, kam chce on.

  2. Lokalizace - pěkná hovadina. Tak jako grafika nových Firmy.cz Seznam vymýšlí jednu hovadinu za druhou a nenápadně nás směřuje tam, kam chce on.