Po delší přestávce vám přinášíme další ze série článků o tom, jak se co nejlépe proplétat záludnostmi sociálních sítí. Víte už, co to vlastně sociální sítě jsou, proč se jim věnovat a kdy je naopak lepší je nevyužívat. Znáte už i tři sítě nejznámější a přečetli jste si 4 tipy na práci s tou nejpoužívanější z nich - Facebookem. Dnes se zaměříme na tzv. hashtagy, neboli klíčová slova, která vám mohou pomoci k lepšímu indexování obsahu poskytnutému uživatelům.
Pokud jste v oblasti sociálních médií nováček, pak vám mohou hashtagy - slova, před nimiž se skví znak libry (#) - připadat matoucí a zbytečné. V dnešní době jsou však už nedílnou součástí on-line komunikace a je tedy důležité vědět, jak je používat. Navíc s nimi může být docela zábava.
Hashtagy jsou tedy jakési značky, které se používají k označení článků, dokumentů nebo jejich částí, popřípadě klíčových či podstatných slov. Původně se začaly objevovat na Twitteru, brzy se ale rozšířily i do ostatních sociálních sítí a dnes se jako označení klíčového slova používají na více než 20 celosvětových sociálních sítích.
Když v roce 2007 vývojář Chris Messina navrhl v jednom ze svých příspěvků, aby Twitter začal hashtagy používat, byl zpočátku odmítnut. Ale už v říjnu téhož roku při sérii lesních požárů v San Diegu v USA začali lidé na Messinův návrh používat hashtag #SanDiegoFire pro sdílení aktualit z postižených míst. Používání hashtagů se okamžitě rozšířilo; dnes se využívají ke sdílení informací jak o vážných politických (#Cairo), tak o méně vážných (#MileyCyrus) událostech stejnou měrou.
Ptáte se, které znaky můžete do hashtagu vložit?
Pravidlo první: zákaz mezer! I když váš hashtag obsahuje více slov, spojte je všechna dohromady. Chcete-li rozlišovat mezi slovy, použijte místo mezery velká písmena (#BlueJasmine). Výsledky vyhledávání se s velkými písmeny nemění, a tak zadání #BlueJasmine přinese stejné výsledky jako #bluejasmine.
Pravidlo druhé: čísla jsou podporována, ale interpunkční znaménka nikoli, takže na čárky, tečky, vykřičníky, otazníky a apostrofy zapomeňte. Vyhněte se i hvězdičkám a jiným speciálním znakům.
Pravidlo třetí: neexistuje žádný přednastavený seznam hashtagů. Zcela nový hashtag jednoduše vytvoříte tím, že vložíte symbol # před jedno nebo několik slov, a pokud už nebyl použit dříve, voila! Vytvořili jste hashtag.
Facebook zavedl podporu hashtagů v červnu 2013. Příspěvky, označené stejným hashtagem, lze vyhledat jednoduše - stačí buď kliknout na hashtag přímo v příspěvku, nebo si hashtag vyhledat zadáním do horního vyhledávacího pole.
A jak hashtagy na Facebooku vytvořit? K jednoslovnému výrazu přidejte znaménko #. Tím z výrazu vytvoříte odkaz, díky kterému se váš příspěvek ihned propojí s ostatními příspěvky, které obsahují stejný hashtag. Snažte se je proto vytvářet tak, jak si myslíte, že jej zadají i další uživatelé. Pamatujte, že pokud máte příspěvky viditelné jen pro přátele, budou se i příspěvky s hashtagem zobrazovat jen vašim přátelům – nikdo kromě nich se k nim nedostane ani přes vyhledávání. Pokud naopak máte všechny příspěvky veřejné, může i příspěvky s hashtagem vidět kdokoliv. Počítejte s tím!
Publikujete-li jakýkoli příspěvek a chcete-li, aby byl úspěšný, přidejte k němu hashtag. Vždy se na něj někdo "chytne" a jeho návštěvnost tak stoupá, což prospívá celé stránce.
Doufám, že vám dnešní článek přinesl pár zajímavých informací, a že třeba díky němu začnete s hashtagy trochu koketovat. Užívejte první dny nového roku a já se na vás budu těšit u příštího článku, v němž se podíváme na vyhodnocování správy sociálních sítí.
4 komentáře k zobrazení
Pred pár minútami som čítal ebook, kde spomínali hashtagy, a netušil som,že čo to je...sadnem za PC, otvorím mail a tam článok presne o tom 🙂 ĎAKUJEM, pomohlo.
Pred pár minútami som čítal ebook, kde spomínali hashtagy, a netušil som,že čo to je...sadnem za PC, otvorím mail a tam článok presne o tom 🙂 ĎAKUJEM, pomohlo.
Super, díky za další přínosný článek, jen tak dále! 🙂
Super, díky za další přínosný článek, jen tak dále! 🙂