
Na povídání o marketingu a skvělé kafe zavítala koncem srpna Helena Szostková, která má mnoho zkušeností s UGC spolupracemi a nebojí se o nich otevřeně mluvit. Dozvěděli jsme se tak, jak zařadit uživateli vytvořený obsah do marketingu a jak nám s tím mohou pomoci UGC tvůrci.
Helena Szostková se o marketing začala zajímat už během vysokoškolských studií, zejména o správu sociálních sítí menších podnikatelů a firem. V zahraničí zaznamenala rostoucí trend UGC a rozhodla se ho blíže prozkoumat s vědomím, že dříve nebo později dorazí i k nám. Svět UGC poznala z obou stran – jako tvůrce i jako koordinátor ve firmě – a jako první začala své zkušenosti a výsledky sdílet.
Helena nejprve vysvětlila zásadní rozdíl mezi influencerem a UGC tvůrcem: u influencera si kupujete jeho sledující, u tvůrce „pouze“ obsah pro své vlastní sledující. Jinými slovy: s UGC oslovujete ty, kdo už vás z nějakého důvodu sledují, takže je pravděpodobnější, že na ně obsah zapůsobí. UGC tvůrci jsou navíc rychlejší a levnější než influenceři.
Je ale také důležité rozlišovat mezi UGC (obsah generovaný uživateli) a creators generated content (obsah generovaný tvůrci). Tradiční UGC stojí na příspěvcích spokojených zákazníků. Nejčastěji jde o textové recenze, fotky s produktem, blogové články nebo unboxing videa.
Creators generated content se sice tváří jako UGC, ale:
Ideální stav je, když si sledující neuvědomí, že obsah připravil profesionální tvůrce. Dle Heleny je proto důležité vychytat správný poměr mezi profesionalitou a autenticitou. Zpracování nemusí být úplně perfektní, pokud je to ve prospěch autenticity.
Mnoho značek však příliš „tlačí na pilu“, chtějí mít UGC vyšperkovaný a ve stylu televizní reklamy. Z takového obsahu se ale autenticita zcela vytrácí, přestává být uvěřitelný a zákazníci se s ním nedokážou ztotožnit. „Spousta značek uchopuje UGC špatně,“ uzavírá Helena.
Pokud se chcete dozvědět třeba i to, pro které značky je UGC vhodné, kde hledat UGC tvůrce a podle čeho je vybírat, poslechněte si podcast s Helenou. Dozvíte se také, jaká je dle Heleny budoucnost UGC v Čechách. Tak si to nenechte ujít.
Rozhovor si můžete pustit na Spotify i na Apple podcasts.
Minulé díly podcastu si prohlédněte zde.




Žádný komentář k zobrazení