skip to Main Content

Jak do marketingu zapojit UGC tvůrce

Na povídání o marketingu a skvělé kafe zavítala koncem srpna Helena Szostková, která má mnoho zkušeností s UGC spolupracemi a nebojí se o nich otevřeně mluvit. Dozvěděli jsme se tak, jak zařadit uživateli vytvořený obsah do marketingu a jak nám s tím mohou pomoci UGC tvůrci.

Proč na kafe s Helenou

Helena Szostková se o marketing začala zajímat už během vysokoškolských studií, zejména o správu sociálních sítí menších podnikatelů a firem. V zahraničí zaznamenala rostoucí trend UGC a rozhodla se ho blíže prozkoumat s vědomím, že dříve nebo později dorazí i k nám. Svět UGC poznala z obou stran – jako tvůrce i jako koordinátor ve firmě – a jako první začala své zkušenosti a výsledky sdílet. 

UGC tvůrce versus influencer

Helena nejprve vysvětlila zásadní rozdíl mezi influencerem a UGC tvůrcem: u influencera si kupujete jeho sledující, u tvůrce „pouze“ obsah pro své vlastní sledující. Jinými slovy: s UGC oslovujete ty, kdo už vás z nějakého důvodu sledují, takže je pravděpodobnější, že na ně obsah zapůsobí. UGC tvůrci jsou navíc rychlejší a levnější než influenceři.

Uživatel versus tvůrce

Je ale také důležité rozlišovat mezi UGC (obsah generovaný uživateli) a creators generated content (obsah generovaný tvůrci). Tradiční UGC stojí na příspěvcích spokojených zákazníků. Nejčastěji jde o textové recenze, fotky s produktem, blogové články nebo unboxing videa. 

Creators generated content se sice tváří jako UGC, ale: 

  • Lidé vytvářející obsah jsou profesionálové, takže kvalita obsahu je výrazně vyšší. 
  • Obsah vzniká v kooperaci se značkou, která tak má větší kontrolu nad výstupem.

Ideální stav je, když si sledující neuvědomí, že obsah připravil profesionální tvůrce. Dle Heleny je proto důležité vychytat správný poměr mezi profesionalitou a autenticitou. Zpracování nemusí být úplně perfektní, pokud je to ve prospěch autenticity. 

Mnoho značek však příliš „tlačí na pilu“, chtějí mít UGC vyšperkovaný a ve stylu televizní reklamy. Z takového obsahu se ale autenticita zcela vytrácí, přestává být uvěřitelný a zákazníci se s ním nedokážou ztotožnit. „Spousta značek uchopuje UGC špatně,“ uzavírá Helena.  

Poslechněte si o UGC více

Pokud se chcete dozvědět třeba i to, pro které značky je UGC vhodné, kde hledat UGC tvůrce a podle čeho je vybírat, poslechněte si podcast s Helenou. Dozvíte se také, jaká je dle Heleny budoucnost UGC v Čechách. Tak si to nenechte ujít.

Rozhovor si můžete pustit na Spotify i na Apple podcasts.

Minulé díly podcastu si prohlédněte zde.

Odkazy k podcastu

Kafe a marketing

Helena Szostková

Pusťte si video s Helenou Szostkovou

Nestačí vám hosta jen slyšet, ale chcete ho i vidět? Podívejte se na záznam streamu. Děkujeme za přízeň a těšíme se na vás u dalšího dílu.

Sdílejte:

Katka ve Včelišti působí jako obsahový stratég a copywriter. Každou větu převrátí naruby a zase zpátky, než s ní je spokojená.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top