Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Long tail – základ pro kvalitní obsahovou strategii
V dnešním článku se opět zaměříme na long tailová klíčová slova, ale tentokrát ve světle obsahové strategie. Cílem long tailových frází je přivést na váš web co nejkvalitnější návštěvnost. Obsahová strategie, která nezohledňuje vybrané long taily, tak ztrácí mnoho možností, jak se lépe a výrazněji prosadit ve vyhledávačích. Pokud chcete obsáhnout témata, která lidé opravdu hledají, měli byste se na vhodná klíčová slova zaměřit a do obsahového plánu je rozumně začlenit.
Najděte vhodné long taily
V první fázi je nutné, abyste našli vhodné a lukrativní fráze, které lidé ve vašem oboru hledají. Jak na to, jsem popisoval v minulých článcích. Nejdříve je dobré použít vlastní hlavu, neboli brainstorming. Poté, co se vám podaří vybrainstormingovat témata či dokonce konkrétní klíčová slova, vám další činnost usnadní programy pro tvorbu myšlenkových map. Jestliže už váš web nějakou dobu běží a používáte pro monitoring návštěvnosti Google Analytics, zkuste objevit nové, zajímavé long taily pomocí interního vyhledávání. Všechny zmíněné způsoby a články mají za cíl zefektivnit procesy před a během vymýšlení nových long tailů. Díky jejich použití můžete objevit opravdu zajímavé lahůdky v podobě nekonkurenčních klíčových slov.
Pokud jste o long tailech zatím moc neslyšeli, doporučuji vám si přečíst naše články, které jsou vhodné pro začátečníky. Snažili jsme se v nich stručně a přehledně vyzdvihnout výhody long tailů. Po jejich přečtení byste měli být schopni usoudit, zda se vám o ně zajímat vyplatí, či nikoliv. V 90% případů se vám to vyplatí.
Zvolte si jednotné téma pro určité časové období
Tato fáze je velice důležitá a byla by chyba ji vynechat. Z předchozí části jste se pravděpodobně dozvěděli, jak long taily najít. Představili jsme vám techniky, které by vám měly práci usnadnit. Nyní tedy už máte klíčová slova, ale co s nimi? Nejprve bude nutné získaná klíčová slova roztřídit. Nejvhodnější je třídění podle tématu. Dále také záleží na tom, kolik klíčových slov jste našli.
Máte-li konkrétních long tailů pro určité téma málo, bude nutné téma zpracovat podrobně, třeba i do několika článků. V případě, že jste našli velké množství různých variant long tailů, není problém se zabývat jedním tématem v jednom článku, případně v jeho částech (rozdělených nadpisy). Vždy záleží na kontextu. Nesnažte se proto uměle články prodlužovat nebo zkracovat. Spíše se pokuste téma obsáhnout podrobně, aby vaši čtenáři měli z článku užitek.
Vymyslete konkrétní články podle nalezených long tailů
V následujícím kroku byste měli vymyslet konkrétní názvy a titulky článků. Jak jsem již psal v samostatném článku o titulcích, je velice důležité, aby titulky článků obsahovaly vhodně zvolená klíčová slova a byly atraktivní. Názvy článků můžete vymyslet a naplánovat na několik měsíců či alespoň týdnů dopředu. Jedině tak budete mít přehled, kam vaše činnost směřuje, jaká klíčová slova z analýzy klíčových slov nebo z vybrainstormovaných longtailů jste použili.
Produkujte obsah pravidelně a zpracujte témata do hloubky
Pokud budete produkovat obsah pravidelně, máte velkou šanci získat pravidelné a spokojené návštěvníky. Jedině tak budete v jejich očích působit jako solidní web. Každé téma byste měli rozplánovat do určitého časového úseku. Nejsnazší měrnou jednotkou jsou čtvrtletí, měsíc nebo týden. Ve výsledku byste tedy měli mít připravený obsahový kalendář s konkrétními názvy článků (zohledňující klíčová slova) na několik měsíců dopředu. Jeho ideální podoba by měla brát v potaz několik hlavních témat, která byste měli rozvrstvit do určitých časových úseků.
Na co se soustředit při přerozdělování témat a jejich začleňování do obsahového kalendáře:
- Nalezené long taily. Mám jich dostatek do kompletního tematického celku? Kolik článků z každého long tailu půjde napsat? Do jaké části obsahového kalendáře patří?
- Nalezená klíčová slova. Platí zde to samé jako u long tailů.
Závěr
Když máte všechna klíčová slova rozdělená do konkrétních tematických celků a vymysleli jste názvy článků, tak byste každému článku měli přiřadit další důležité parametry. Dalšími hlavními parametry jsou: výzva k akci, persony, druh obsahu, autor a další. My se v našem tematickém okruhu pomalu, ale jistě přesouváme do části, kde se budeme všemi těmito a mnohými dalšími věcmi z obsahového marketingu podrobně zabývat. Long tail je základním parametrem, kde se SEO a obsahový marketing prolíná. Vy se už teď můžete těšit na další články vysvětlující podrobně obsahový marketing.
Ačkoliv se snažím si vše vtloukat do hlavy, pokaždý když si to přečtu, si okamžité vzpomenu, co jsem udělal blbě nebo zase zapoměl. Tentokrát na mě vyskočila dlouhodobá strategie. Pokusím se v tomto směru o víkendu něco připravit a pak mám na to celý červenec to realizovat. Dík za nakopnutí.
Není zač:-) Bez dlouhodobé strategie to moc dobře nejde:-)