Webináře jsou jedním z druhů obsahu, který přímo přivádí cenné poptávky (angl. leady). V tomto ohledu patří mezi vysoce efektivní druhy obsahu, jako jsou jinak například e-booky nebo případové studie. Kromě toho, že je tento druh obsahu efektivní, je i relativně složitý na výrobu a její organizaci.
Před započetím webináře musíte provést řadu kroků,které by (v ideálním případě) měly vést k jeho co největší efektivitě. Úspěch každého webináře zejména určují tyto faktory:
Tato případová studie vám ukáže, jakým způsobem společnost Dataversity zařadila webináře do své pravidelné měsíční obsahové strategie. Dozvíte se, jak jim organizovaná publikace webinářů zvýšila získávání pravidelných, kvalitních poptávek o 91 %.
Webináře jsou důležitou součástí každé obsahové strategie. Připravit však takový opravdu dobrý a zajímavý webinář není nic jednoduchého. Obsahovým marketérům proto v souvislosti s webináři vyvstávají mnohé otázky. Jaký obsah by měl webinář obsahovat? Jakým způsobem zaregistrované účastníky webináře přetvořit v placené zákazníky? Kdy webináře dělat, aby měly co největší dosah a posluchačskou základnu?
Společnost Dataversity vznikla v dubnu 2011 a od té doby webináře používala ke své propagaci. Proces vypadal zhruba následovně. Firma připravila několik webinářů na různá témata. Určila data konání a propagaci daných webinářů podpořila reklamami. Postupem času ale společnost zjistila, že podobný přístup je nedostačující. Zvolila proto konkrétní data a časy, které byly pro každý měsíc stejné. Tento článek vám podrobněji ukáže, co se díky této nové strategii podařilo.
Kempe, marketingová ředitelka společnosti, sdělila, že webinářová strategie byla jednou z nejdůležitějších strategií, kterou Dataversity měli. Přinášela jim přes 50 % cenných poptávek. Zbylou polovinu tvořil webový obsah a další odborné studie. Celá kampaň měla čtyři hlavní body:
Než se společnosti podařilo vytvořit/určit vhodný a pravidelný harmonogram celé kampaně, zabralo to relativně dost času. V původní strategii se datum a čas webináře volil podle časových možností mluvčího. A to bohužel nebyla příliš strategická volba. Cílová skupina, pro kterou společnost webináře připravovala, měla nejvíce času v úterý a ve čtvrtek ve dvě odpoledne.
Kempe k tomuto kroku poznamenala: „Pokud nastavíte pravidelný časový rozvrh, zvolíte konkrétní dny v týdnu a časy, kdy se budou webináře konat, máte skvělou možnost dlouhodobě budovat věrné publikum. Lidé s vašimi webináři zkrátka budou počítat, začlení je do svých životů a kalendářů.“
Cílem webinářů bylo pokrýt různá témata tak, aby oslovila co nejširší cílovou skupinu. Podle toho, jakého tématu se webinář týkal, byli vhodně zvoleni konkrétní sponzoři. Pro každý webinář byl zvolen vhodný mluvčí (oborová autorita) oboru. Podle čeho se témata webinářů vybírala?
Hlavní strategie propagace webinářů byla:
Kromě těchto dvou hlavních strategií se firma snažila každou novou akci pečlivě otestovat a webináře propagovat také skrze [slovnik slovo="Sociální sítě"]sociální sítě[/slovnik].
Sekundárním cílem každého webináře byla tvorba nových partnerství. Jednotlivé webináře měly vždy svého sponzora či partnera, který pomáhal webinář dále propagovat.
Od nahodilého publikování k pravidelné strategii webinářové kampaně byla dlouhá cesta, ale vyplatila se. Od ledna 2012 do října 2012 se počet registrací posluchačů k webinářům zvýšil o 91 %. Dále měla webinářová kampaň tato čísla:
Pravidelné měsíční webináře byly dobrým krokem k budování komunity. Účastníci webinářů se každý měsíc těšili na další pokračování webináře a celá kampaň slavila dlouhodobý úspěch.
Žádný komentář k zobrazení