Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Zásady při psaní e-mailů II: jak na účinné předměty a prodejní texty
Chcete psát dobré prodejní e-maily? Vaši snahu výrazně usnadní znalost ověřených způsobů tvorby úspěšných textů. Ve druhém dílu e-mailového seriálu vám nabízíme další 3 zásady na psaní e-mailů, které prodávají.
Jak psát předměty e-mailů
Předměty e-mailů jsou to první – a v případě špatného provedení i to poslední –, co čtenář z vašeho e-mailu uvidí. Proto je důležité si na nich dát obzvlášť záležet. Pamatujte, že předmět e-mailu má jednu jedinou úlohu: nalákat čtenáře natolik, aby kliknul na e-mail. Nic víc, nic míň.
Jak ale takový e-mail napsat? V optimální délce, s přiměřeným sdělením a hlavně jinak než ostatní.
Délka předmětu
Většina předmětů prodejních e-mailů má průměrnou délku, do které se odesílatelé snaží nacpat co největší množství informací. Běžte na to jinak a vyzkoušejte předměty krátké, nebo naopak velmi dlouhé. Možná budete překvapeni, ale právě ty mívají největší konverzní míru.
Přiměřené sdělení
„Elon Musk prozradil svůj recept na úspěch: vstává v 5, před snídaní si zaběhá a k večeři jí pránu.“
Takhle opravdu ne. V předmětu jsme prozradili Elonův tajný recept, adresát si ho přečetl a už nemusí e-mail otevírat. Na přečtení zprávy proto lákejte a v předmětu nabídněte přiměřené množství informací.
Jinak než ostatní
Jen máloco je v záplavě přijatých e-mailů v adresátově schránce důležitější než předmět. Odlište se, nebo vaše sdělení snadno zapadne. Není to lehké, ale za pokus to stojí. Jak na to?
- Pište neformálně, jako byste psali kamarádovi (s neformálností to ale samozřejmě nepřehánějte).
- Nevyužívejte jméno adresáta v každém předmětu.
- A hlavně – nalákejte k přečtení; třeba tím, že budete specifičtí, viz další bod.
Jak uspět při e-mail marketingu
Chcete dělat úspěšný e-mail marketing a posílat zprávy, které prodávají? Stáhněte si zdarma e-book Jak uspět při e-mail marketingu a začněte svou značku propagovat účinně.
Buďte specifičtí
K provedení konverzní akce čtenáře navedou jen e-maily, které mu k tomu jasně sdělí důvody. Při tvorbě e-mailu se proto pokaždé snažte být názorní. Čtenáři mají nejraději, když si mohou text vizualizovat. Toho však těžko dosáhnete prázdnými obraty nebo nudnými abstraktními pojmy. Nikdo nepotřebuje číst vatu, kterou už tolikrát viděl jinde.
Jak být při psaní e-mailů specifický?
Účelem dobrého prodejního textu není vyjmenovat všechny benefity, které produkt má. Je v pořádku, že o výhodách víte, příjemce vašich e-mailů ale zbytečné detaily v textu spíše unavují. Zvolte si naopak co nejvíce specifických, konkrétních faktů, které váš produkt nebo službu nejlépe popíšou. Od začátku takové údaje zapojujte do textu a snažte se držet pravidla „jedna věta = jedno specifikum“.
Vždy konkrétně vysvětlujte co, kde, kdy nebo jak. Pokud věta žádné specifikum nemá, nejspíš pro vyznění textu není vůbec důležitá.
Předpokládejme, že v textu použijete obrat „dlouhé čekání“. To může někdy znamenat nesnesitelných deset minut na autobusové zastávce, jindy nekonečné roky bez výhry ve sportce. O jakém čekání tedy píšete vy? Vždy zasazujte svá prohlášení do kontextu, berte si na pomoc příklady a pojmenovávejte věci co nejpřesněji. Právě to je to silné specifikum, které má největší šanci zabrat.
PASO, nebo AIDA?
Mnoho marketérů využívá v e-mailovém marketingu formulku AIDA, o které jsme psali v článku o prvních 3 e-mailingových zásadách. Ačkoliv funguje skvěle, v některých případech její používání zavání marketingovým klišé, které na zákazníky přestává zabírat.
Několik příkladů za všechny:
- Víte, kolik vás stojí váš bankovní účet?
- Co chce slyšet zákazník, než nakoupí?
- Zapojte se do soutěže a vyhrajte jednu ze tří elektronických cigaret.
Metoda PASO na to jde jinak. Sestává z postupu Problem – Agitation – Solution – Outcome. To znamená, že pojmenuje problém, rozvede jej, nabídne řešení a navede čtenáře k jasnému výstupu.
Model PASO se navíc liší třeba tím, že využívá negativnější komunikační tón. U vhodné cílové skupiny může takový přístup zafungovat lépe než přehnaná pozitivita. Jak může PASO ve výsledku vypadat?
- Pojmenování problému
„Bankovní poplatky vás stojí ročně tisíce korun. Vyhněte se jim.“
- Rozvedení
„Tisíce lidí poplatky bankám neplatí. Nejsou přitom součástí žádného programu a nevztahují se na ně žádné výhody. Co dělají jinak? Proč mezi ně nepatříte vy?“
- Nabídka řešení = vyjmenování výhod
„V naší bance na poplatky nehrajeme. Přejděte k nám, protože:
- za převod prostředků neplatíte ani korunu,
- naše trezory střeží drak – o své peníze nepřijdete,
- výběr z bankomatu je zdarma.“
- Navedení k jasnému výstupu
„Vyplňte formulář níže, staňte se pohodlně naším klientem a začněte čerpat výhody okamžitě.“
Zajímá vás téma e-mailingu?
Navštivte web Mailujeme.cz, kde se dozvíte vše o tvorbě e-mailů, segmentacích, automatizovaných sekvencích, a dokonce vám pomůžeme vybrat i vhodný e-mailingový nástroj, s nímž dosáhnete těch nejlepších výsledků.
0 komentářů k zobrazení