Cílem každého e-mail marketéra je posílat e-maily, které prodávají. Toho ale jen těžko dosáhnete, pokud se do jejich tvorby pustíte „na autopilota“. K psaní úspěšných e-mailů přitom hned nemusíte být profesionální copywriter. Stačí znát některé efektivní metody, které vám pomohou odstranit obvyklé nedostatky.
Čím je tedy dobré se při psaní e-mailů řídit?
Jak by mělo vypadat jméno odesílatele
Odesílatel je zcela zásadní pro konverzní poměry (open rate nebo click-through rate). Adresáti jsou zpravidla mnohem ochotnější otevřít e-mail od opravdového člověka, a to i v případech, kdy ho neznají. Samozřejmě ale platí, že pokud odesílatele znají, konverze zprávy to ještě vylepšuje.
Kterými 6 zásadami při tvorbě jména odesílatele je tedy dobré se řídit?
Ve většině případů je výhodnější použít jméno člověka, ne neosobní pojmenování. Lepší než „Reception Manager“ je třeba „Adéla z recepce“.
Vyhněte se přílišné formálnosti. Tituly, číslicemi a různými znaky v e-mail marketingu nikoho neohromíte. Mnohé e-mailové klienty navíc podivně vypadající odesílatele blokují jako spam.
Aby vaše hromadné e-maily nekončily ve složce s nevyžádanou poštou, otestujte také, jestli projdou přes antispamovou kontrolu.
Odesílatele přizpůsobte cílové skupině a situaci:
Posíláte uvítací e-mail po registraci? Poděkujte lidem jménem ředitele společnosti.
Rozesíláte newsletter o novinkách ve vaší aplikaci? Jako vhodný odesílatel se nabízí zákaznická podpora.
Přizpůsobte odesílatele povaze předmětu a navazujícího textu. Pokud k sobě „nesedí“ ležérní tón komunikace a jméno autoritativní osoby, jeden z těchto prvků změňte.
Pokud vás nebo nastaveného odesílatele adresát nezná, připojte vysvětlení. Místo prostého „Eva“ je vhodnější „Eva ze Včeliště“.
Jméno odesílatele působí osobnějším dojmem a v případě známé osobnosti svádí k otevření ještě o něco víc.
Základní pravidla pro psaní e-mailů
Pro psaní efektivních e-mailů, které budou mít úspěch, se stačí držet jediného pravidla. Do takzvaného „rule of 1“ (pravidlo jednoho) spadají následující 3 kroky:
Každý e-mail má pouze jeden cíl.
Každý prvek v e-mailu má jedinou úlohu.
Každý e-mail komunikuje s jedinou osobou.
Jak na e-mail marketing, který má výsledky?
Začněte dělat e-mail marketing, který splní svůj účel. Stáhněte si náš e-book, zvyšte své tržby a dejte své značce nový náboj.
Díky cookies vám můžeme zobrazovat obsah tak, jak jsme to naplánovali. Zároveň nám díky souhlasu pomáháte vylepšovat náš web i služby.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Žádný komentář k zobrazení