skip to Main Content
3 Zásady Při Psaní E-mailů. Znáte Tyto Efektivní Metody?

3 zásady při psaní e-mailů. Znáte tyto efektivní metody?

Sdílejte:

Cílem každého e-mail marketéra je posílat e-maily, které prodávají. Toho ale jen těžko dosáhnete, pokud se do jejich tvorby pustíte „na autopilota“. K psaní úspěšných e-mailů přitom hned nemusíte být profesionální copywriter. Stačí znát některé efektivní metody, které vám pomohou odstranit obvyklé nedostatky.

Čím je tedy dobré se při psaní e-mailů řídit?

Jak by mělo vypadat jméno odesílatele

Odesílatel je zcela zásadní pro konverzní poměry (open rate nebo click-through rate). Adresáti jsou zpravidla mnohem ochotnější otevřít e-mail od opravdového člověka, a to i v případech, kdy ho neznají. Samozřejmě ale platí, že pokud odesílatele znají, konverze zprávy to ještě vylepšuje.

Kterými 6 zásadami při tvorbě jména odesílatele je tedy dobré se řídit?

  1. Ve většině případů je výhodnější použít jméno člověka, ne neosobní pojmenování. Lepší než „Reception Manager“ je třeba „Adéla z recepce“.
  2. Vyhněte se přílišné formálnosti. Tituly, číslicemi a různými znaky v e-mail marketingu nikoho neohromíte. Mnohé e-mailové klienty navíc podivně vypadající odesílatele blokují jako spam.
  3. Aby vaše hromadné e-maily nekončily ve složce s nevyžádanou poštou, otestujte také, jestli projdou přes antispamovou kontrolu.
  4. Odesílatele přizpůsobte cílové skupině a situaci:
    • Posíláte uvítací e-mail po registraci? Poděkujte lidem jménem ředitele společnosti.
    • Rozesíláte newsletter o novinkách ve vaší aplikaci? Jako vhodný odesílatel se nabízí zákaznická podpora.
  5. Přizpůsobte odesílatele povaze předmětu a navazujícího textu. Pokud k sobě „nesedí“ ležérní tón komunikace a jméno autoritativní osoby, jeden z těchto prvků změňte.
  6. Pokud vás nebo nastaveného odesílatele adresát nezná, připojte vysvětlení. Místo prostého „Eva“ je vhodnější „Eva ze Včeliště“.

Jméno odesílatele by mělo být osobní a známé.

Jméno odesílatele působí osobnějším dojmem a v případě známé osobnosti svádí k otevření ještě o něco víc.

Základní pravidla pro psaní e-mailů

Pro psaní efektivních e-mailů, které budou mít úspěch, se stačí držet jediného pravidla. Do takzvaného „rule of 1“ (pravidlo jednoho) spadají následující 3 kroky:

  1. Každý e-mail má pouze jeden cíl.
  2. Každý prvek v e-mailu má jedinou úlohu.
  3. Každý e-mail komunikuje s jedinou osobou.

Jak na e-mail marketing, který má výsledky?

Začněte dělat e-mail marketing, který splní svůj účel. Stáhněte si náš e-book, zvyšte své tržby a dejte své značce nový náboj.

 

Každý e-mail má pouze jeden cíl

Než vytvoříte text e-mailu, napište si výzvu k akci. Třeba (kliknutím na tento odkaz) „Získejte slevu 15 % na objednávku“. Teprve potom napište text, který bude výzvě předcházet. Celý e-mail tak bude směřovat ke splnění hlavního účelu.

Pokud to odpovídá tónu komunikace a stylu předchozího textu, může plnit účel i poněkud kreativnější výzva k akci. (Mixit.cz)

Každý prvek v e-mailu má jedinou úlohu

Každý prvek by se měl soustředit pouze na jeden úkol:

  • Předmět slouží k tomu, aby lidé e-mail otevřeli.
  • Text prodejního e-mailu má za cíl čtenáře nalákat na vaše služby nebo produkty.
  • Výzva k akci (CTA) má lidi přivést k tomu, aby na ni klikli nebo jinak splnili, k čemu jsou vyzvání.

Nedávejte jednotlivým prvkům více účelů, než pro které jsou určeny. Naruší to celou strukturu vaší zprávy. Dodržením této zásady si značně zjednodušíte samotný proces psaní e-mailu i následné testování, jestli vaše práce správně funguje.

Každý e-mail komunikuje s jedinou osobou

Neztrácejte čas příliš obecnými zprávami určenými celému oddělení nebo firmě, které ve finále neosloví vůbec nikoho. Naopak pište tak, jako byste e-mail posílali jedné osobě – ideálně s pocitem, že jde o někoho, koho sami dobře znáte.

Model AIDA

Model AIDA vám pomůže s délkou i strukturou při psaní každého e-mailu, který má za účel konverzi. Skládá se ze 4 kroků (Attention, Interest, Desire, Action) a v marketingových textech se pro vyšší úspěšnost používá zcela běžně.

Konkrétně na psaní e-mailů princip metody funguje následujícím způsobem:

Attention: získejte si pozornost publika

O pozornost publika vám jde od samého začátku. Důležité je získat ji už v předmětu a plynule navázat v samém začátku zprávy. S úvodním odstavcem si proto vyhrajte natolik, abyste čtenáři zkrátka a dobře nedali šanci přestat číst.

Získání pozornosti skvěle zvládá například guru e-mail marketingu Ben Settle. Jeho e-maily zkrátka musíte otevřít. A že jich neposílá zrovna málo. Zde je jeden z příkladů:

Předmět:

Úvodní odstavec:

Now, almost one year later, she is using my wicked ways to grow her business.

V předmětu čtenáře začne zajímat, proč ona copywriterka chtěla poctít Benův obličej svým drinkem. Hned v prvním odstavci se přitom dozví, že dnes sama využívá Benovy metody k růstu vlastního businessu. Čtenáři jsou dostatečně nažhavení a story může začít!

Interest: vystupňujte zájem

Jakmile máte čtenářovu pozornost, probuďte v něm zájem o to, co nabízíte. Důležité je ho co nejdřív zapojit do role. Promlouvat k němu v druhé osobě a používat věty typu „vy také můžete…“. Jakmile se vám povede mu ukázat, že je pro něj téma dostatečně zajímavé, přistupte do další fáze.

Příklad stupňování zájmu v newsletteru, který jsme využili pro svého klienta. (Speciální Zahradnictví)

Desire: probuďte potřebu

Právě potřeba je to, co žene potenciální zákazníky na vaše stránky. V závěrečné fázi zprávy jim proto dejte šanci si něco užít nebo dokázat. Dokazujte, že dovedete splnit to, na co jste je v úvodu nalákali. Protože teď už jsou opravdu blízko, zbývá jen úplně poslední krok.

Action: vyzvěte k akci

Call to action by měl nabídnout jednoznačný benefit, který shrne celé vaše sdělení do jednoduchého hesla. Pokud se budete řídit tipem z pravidla rule of 1 a začnete právě touto výzvou k akci, zkuste vše tvořit v opačném pořadí i podle postupu metody AIDA. Výsledkem by měl být e-mail, kde všechny prvky drží pospolu a celá zpráva tak mnohem lépe funguje.

Jak na e-mail marketing, který má výsledky?

Začněte dělat e-mail marketing, který splní svůj účel. Stáhněte si náš e-book, zvyšte své tržby a dejte své značce nový náboj.


Sdílejte:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close