skip to Main Content
3 Zásady Při Psaní E-mailů. Znáte Tyto Efektivní Metody?

3 zásady při psaní e-mailů. Znáte tyto efektivní metody?

Sdílejte:

Cílem každého e-mail marketéra je posílat e-maily, které prodávají. Toho ale jen těžko dosáhnete, pokud se do jejich tvorby pustíte „na autopilota“. K psaní úspěšných e-mailů přitom hned nemusíte být profesionální copywriter. Stačí znát některé efektivní metody, které vám pomohou odstranit obvyklé nedostatky.

Čím je tedy dobré se při psaní e-mailů řídit?

Jak by mělo vypadat jméno odesílatele

Odesílatel je zcela zásadní pro konverzní poměry (open rate nebo click-through rate). Adresáti jsou zpravidla mnohem ochotnější otevřít e-mail od opravdového člověka, a to i v případech, kdy ho neznají. Samozřejmě ale platí, že pokud odesílatele znají, konverze zprávy to ještě vylepšuje.

Kterými 6 zásadami při tvorbě jména odesílatele je tedy dobré se řídit?

  1. Ve většině případů je výhodnější použít jméno člověka, ne neosobní pojmenování. Lepší než „Reception Manager“ je třeba „Adéla z recepce“.
  2. Vyhněte se přílišné formálnosti. Tituly, číslicemi a různými znaky v e-mail marketingu nikoho neohromíte. Mnohé e-mailové klienty navíc podivně vypadající odesílatele blokují jako spam.
  3. Aby vaše hromadné e-maily nekončily ve složce s nevyžádanou poštou, otestujte také, jestli projdou přes antispamovou kontrolu.
  4. Odesílatele přizpůsobte cílové skupině a situaci:
    • Posíláte uvítací e-mail po registraci? Poděkujte lidem jménem ředitele společnosti.
    • Rozesíláte newsletter o novinkách ve vaší aplikaci? Jako vhodný odesílatel se nabízí zákaznická podpora.
  5. Přizpůsobte odesílatele povaze předmětu a navazujícího textu. Pokud k sobě „nesedí“ ležérní tón komunikace a jméno autoritativní osoby, jeden z těchto prvků změňte.
  6. Pokud vás nebo nastaveného odesílatele adresát nezná, připojte vysvětlení. Místo prostého „Eva“ je vhodnější „Eva ze Včeliště“.

Jméno odesílatele by mělo být osobní a známé.

Jméno odesílatele působí osobnějším dojmem a v případě známé osobnosti svádí k otevření ještě o něco víc.

Základní pravidla pro psaní e-mailů

Pro psaní efektivních e-mailů, které budou mít úspěch, se stačí držet jediného pravidla. Do takzvaného „rule of 1“ (pravidlo jednoho) spadají následující 3 kroky:

  1. Každý e-mail má pouze jeden cíl.
  2. Každý prvek v e-mailu má jedinou úlohu.
  3. Každý e-mail komunikuje s jedinou osobou.

Jak na e-mail marketing, který má výsledky?

Začněte dělat e-mail marketing, který splní svůj účel. Stáhněte si náš e-book, zvyšte své tržby a dejte své značce nový náboj.

 

Každý e-mail má pouze jeden cíl

Než vytvoříte text e-mailu, napište si výzvu k akci. Třeba (kliknutím na tento odkaz) „Získejte slevu 15 % na objednávku“. Teprve potom napište text, který bude výzvě předcházet. Celý e-mail tak bude směřovat ke splnění hlavního účelu.

Pokud to odpovídá tónu komunikace a stylu předchozího textu, může plnit účel i poněkud kreativnější výzva k akci. (Mixit.cz)

Každý prvek v e-mailu má jedinou úlohu

Každý prvek by se měl soustředit pouze na jeden úkol:

  • Předmět slouží k tomu, aby lidé e-mail otevřeli.
  • Text prodejního e-mailu má za cíl čtenáře nalákat na vaše služby nebo produkty.
  • Výzva k akci (CTA) má lidi přivést k tomu, aby na ni klikli nebo jinak splnili, k čemu jsou vyzvání.

Nedávejte jednotlivým prvkům více účelů, než pro které jsou určeny. Naruší to celou strukturu vaší zprávy. Dodržením této zásady si značně zjednodušíte samotný proces psaní e-mailu i následné testování, jestli vaše práce správně funguje.

Každý e-mail komunikuje s jedinou osobou

Neztrácejte čas příliš obecnými zprávami určenými celému oddělení nebo firmě, které ve finále neosloví vůbec nikoho. Naopak pište tak, jako byste e-mail posílali jedné osobě – ideálně s pocitem, že jde o někoho, koho sami dobře znáte.

Model AIDA

Model AIDA vám pomůže s délkou i strukturou při psaní každého e-mailu, který má za účel konverzi. Skládá se ze 4 kroků (Attention, Interest, Desire, Action) a v marketingových textech se pro vyšší úspěšnost používá zcela běžně.

Konkrétně na psaní e-mailů princip metody funguje následujícím způsobem:

Attention: získejte si pozornost publika

O pozornost publika vám jde od samého začátku. Důležité je získat ji už v předmětu a plynule navázat v samém začátku zprávy. S úvodním odstavcem si proto vyhrajte natolik, abyste čtenáři zkrátka a dobře nedali šanci přestat číst.

Získání pozornosti skvěle zvládá například guru e-mail marketingu Ben Settle. Jeho e-maily zkrátka musíte otevřít. A že jich neposílá zrovna málo. Zde je jeden z příkladů:

Předmět:

Úvodní odstavec:

Now, almost one year later, she is using my wicked ways to grow her business.

V předmětu čtenáře začne zajímat, proč ona copywriterka chtěla poctít Benův obličej svým drinkem. Hned v prvním odstavci se přitom dozví, že dnes sama využívá Benovy metody k růstu vlastního businessu. Čtenáři jsou dostatečně nažhavení a story může začít!

Interest: vystupňujte zájem

Jakmile máte čtenářovu pozornost, probuďte v něm zájem o to, co nabízíte. Důležité je ho co nejdřív zapojit do role. Promlouvat k němu v druhé osobě a používat věty typu „vy také můžete…“. Jakmile se vám povede mu ukázat, že je pro něj téma dostatečně zajímavé, přistupte do další fáze.

Příklad stupňování zájmu v newsletteru, který jsme využili pro svého klienta. (Speciální Zahradnictví)

Desire: probuďte potřebu

Právě potřeba je to, co žene potenciální zákazníky na vaše stránky. V závěrečné fázi zprávy jim proto dejte šanci si něco užít nebo dokázat. Dokazujte, že dovedete splnit to, na co jste je v úvodu nalákali. Protože teď už jsou opravdu blízko, zbývá jen úplně poslední krok.

Action: vyzvěte k akci

Call to action by měl nabídnout jednoznačný benefit, který shrne celé vaše sdělení do jednoduchého hesla. Pokud se budete řídit tipem z pravidla rule of 1 a začnete právě touto výzvou k akci, zkuste vše tvořit v opačném pořadí i podle postupu metody AIDA. Výsledkem by měl být e-mail, kde všechny prvky drží pospolu a celá zpráva tak mnohem lépe funguje.

Jak na e-mail marketing, který má výsledky?

Začněte dělat e-mail marketing, který splní svůj účel. Stáhněte si náš e-book, zvyšte své tržby a dejte své značce nový náboj.


Sdílejte:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top