Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Rozdíly v tónu komunikace pro sociální sítě
V minulých článcích jsme pro vás připravili sérii textů týkajících se tónu komunikace, person a přesvědčivého copywritingu. Všechna témata nám v českých luzích a hájích přišla dost podceňovaná. Kvalitních zdrojů je zatím o tomto tématu málo. Dnešní článek bude tuto sérii rozšiřovat o pohled na tón komunikace na sociálních sítích, který se vám pokusíme blíže přiblížit.
Sociální sítě dnes používáme skoro všichni. Jestli zrovna vy patříte do té méně početné skupiny, která zatím „sociální“ není, doporučuji vám se zamyslet, zda by přítomnost na některé ze sociálních sítí nebyla pro vaše podnikání výhodná. Stává se totiž již standardem a pro 90 % oborů je žádoucí na sociálních sítích být aktivní.
V dnešním článku se nedozvíte, jak se sociálními sítěmi začít, jaké vybrat ani proč je používat. Ani vám neporadíme, jak pomocí sociálních sítí zvýšíte prodeje, ani společně nenajdeme vhodné doplňky či influencery. Všechny tyto informace jste si mohli přečíst už našich v minulých článcích, na které odkazuji.
Snad jen pokud s marketingem na sociálních sítích opravdu začínáte, tak bych vám rád doporučil se mrknout na tento článek. Ten opravdu stojí za přečtení pro každého začátečníka.
Vy ostatní nečekejte ani chvíli a pusťte se do čtení.
O tónu komunikace ve zkratce
V minulých příspěvcích o tónu komunikace na našem blogu jste se naučili tón komunikace tvořit. Nejvhodnější je určit tón komunikace už při přípravě strategie obsahového marketingu a až potom přemýšlet nad dalšími podrobnostmi. Správně zvolený tón komunikace je důležitý zejména proto, že na něm závisí, jak moc bude vaše značka působit na emoce čtenářů (kromě samozřejmě dalších prvků komunikace).
Abyste se při jeho tvorbě nesekli, můžete využít sílu person. Tón komunikace může mít totiž mnoho podob a vaším cílem je určit takový, které bude odrážet představy vaší cílové skupiny. Podívejte se, jak můžete vypadat špatně a dobře zvolený tón komunikace v praxi a chyb se raději vyvarujte předem.
Špatně určený tón komunikace na začátku strategie se špatně napravuje, a proto je lepší přešlapům předcházet. U tónu komunikace tato „prevence“ platí dvojnásob.
Změny tónu komunikace v závislosti na kanálu propagace
Jak jste si tedy v minulých článcích mohli přečíst a jak jste pravděpodobně zjistili, tón komunikace by měla mít celá firma jednotný a měl by metaforicky odrážet její cíle, podobu a firemní kulturu. Pro každý kanál je ale vhodné tón komunikace uzpůsobovat cílovému publiku.
Hlavní odlišnost v tónu komunikace by měla být znatelná na sociálních sítích. Sociální sítě jsou místo, kde se lidé chodí bavit, a podle toho byste váš tón komunikace měli přizpůsobit.
Představte si sociální sítě jako jeden velký večírek, na kterém se na sebe snažíte strhnout pozornost. Rozhodně byste neměli začít konverzaci například stylem „Ahoj, já jsem Tomáš a prodávám zájezdy do Chorvatska“.
Mnohem efektivnější taktika je ptát se ostatních, jaké mají zkušenosti s Chorvatskem. Pokládat ostatním zúčastněným chytré otázky k zamyšlení a vyprávět příběhy. Radit ostatním a prokázat tak, že tématu opravdu rozumíte. Musíte to ale dělat chytrou cestou a ne přímo.
Tón komunikace na sociálních sítích
Tón komunikace by měla mít firma jednotný, ale například pro sociální sítě můžete samozřejmě trochu „povolit uzdu“. Pro každý kanál můžete používat trochu jiné výrazové prostředky a uzpůsobovat tón konkrétním situacím. Dokonce pro každou sociální síť můžete komunikovat lehce odlišným způsobem. Jiní lidé se sdružují na Facebooku a jiní na Twitteru či Google+. Na sociálních sítích se snažte působit přirozeně, uvolněně a tón komunikace přizpůsobujte aktuální diskuzi.
Nezapomeňte, že hlavním účelem sociálních sítí je konverzace a ne konverze. Konverze na sociálních sítích porostou přirozeně a budou se odvíjet podle množství a kvality vhodné konverzace.
Závěr
Tímto článkem uzavíráme sérii o tónu komunikace, kterou jsme pro vás připravovali. Líbila se vám? Budu rád, když mi napíšete váš názor dole pod článkem v komentářích.
Jj, super série! Díky za ni.
Jj, super série! Díky za ni.