Chcete pomocí e-mailů ukázat lidem svoje produkty, zvýšit počet konverzí nebo budovat vztah se zákazníkem?…
Novinky ze světa SEO – srpen 2020
Srpen přinesl novinky hlavně u Googlu. Dozvědět jste se mohli např. to, kolik procent vyhledávacích dotazů je ročně nových nebo to, jaké signály Google používá ke kanonizaci, není-li nastavena na webu. Diskuzi vzbudil článek o boření SEO mýtů, dočtete se o několika SEO hororech a zajímavá data nabídla studie chování uživatelů při vyhledávání na Googlu.
Web Stories ve výsledcích hledání obrázků
Minulý měsíc jsme informovali o Google Web Stories. Stories se zobrazují také ve výsledcích vyhledávání obrázků, jak můžete vidět na tweetu níže.
On the topic of Web Stories, they can show up in Google Images as well. I don’t think a lot of people know that. You will see an animated Web Story icon, which definitely helps the images stand out. And their 3×4 ratio and larger size stand out as well. Just a heads-up. 🙂 pic.twitter.com/zoJvmOHU3t
— Glenn Gabe (@glenngabe) July 28, 2020
Zdroj: Search Engine Roundtable
Strukturovaná data pro články podporována nástrojem na testování rozšířených výsledků
V srpnovém článku jsme zmínili také nový nástroj na testování rozšířených výsledků, kterému byla vytýkána omezená podpora strukturovaných dat. Nově tak do něj byla přidána podpora pro strukturovaná data článků.
We are happy to announce support for Article structured data in the Rich Results Test tool. Read more about the markup in our developer documentation https://t.co/8osWelZNwu or test your pages at https://t.co/AGp8xwSsDK pic.twitter.com/YjuomwwnMl
— Google Webmasters (@googlewmc) August 10, 2020
Zdroj: Search Engine Journal
Jaké signály Google používá ke kanonizaci?
V Google Search Console můžete u různých webů najít stránky vyloučené z indexace, protože si u nich Google sám určil kanonickou URL. John Mueller na Twitteru v diskuzi o souvislosti mezi přesměrováním a kanonizací zmínil několik signálů, kvůli kterým k tomu dochází. Patří mezi ně např.:
- přesměrování,
- interní odkazy,
- externí odkazy,
- sitemapy,
- hreflang,
- tag kanonizace,
- kratší a „čistší“ URL.
Redirects are a signal for canonicalization, but they’re not the only one. Internal, external links, sitemaps, hreflang, canonicals, cleaner URLs, etc — all play a role. Make everything align, give it time to settle, and leave cookies & almond-milk for Googlebot.
— 🍌 John 🍌 (@JohnMu) July 31, 2020
Zdroj: Search Engine Roundtable
15 % hledaných výrazů na Googlu je nových
V roce 2007 zaznamenalo vyhledávání na Googlu 25 % nových, předtím nikde nehledaných dotazů. Od roku 2013 se pohybuje na 15 %, což bylo Googlem potvrzeno i v letech 2017, 2018 a nově i letos. Dá se však čekat, že tento rok s čísly pohne a podíl nových výrazů se zvýší.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Odkazy z Wikipedie nemají žádnou hodnotu
Odkazy z Wikipedie patří mezi linkbuildery mezi ty, které je nejobtížnější získat a které by tak měly mít velkou váhu. John Mueller však na redditu napsal, že odkazy z Wikipedie mají nulovou hodnotu a nijak neovlivní pozici vašeho webu ve vyhledávání. Zároveň však doslovně zmínil „náhodné vkládání odkazů na Wikipedii“.
Odkazy z Wikipedie jsou od roku 2007 nofollow a ač vám nemusí pomoci přímo se zlepšením pozice v SERPu, mohou vám přinést návštěvníky a odkazy z jiných webů, jak zmiňují diskutující pod článkem.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Další novinky
Boření mýtů o SEO
Na webu Search Engine Land vyšel článek o tom, co nejsou přímé hodnotící faktory stránek v organickém vyhledávání Googlu. Následně vyšel český překlad na blogu Collabimu s názvem 36 SEO mýtů – Co Google údajně nevyužívá při hodnocení webů.
V české skupině o SEO na Facebooku se rozjela velká diskuze, zda mají takové články smysl, jelikož Google většinu těchto faktorů nijak nepotvrdil ani nevyvrátil, případně udělal obojí.
Horory v SEO
Hned dva weby věnující se SEO v srpnu publikovaly články věnující se SEO hororům. Toto téma má také svůj hashtag na Twitteru – #seohorrorstories.
Prvním byl Search Engine Land, který publikoval tři případy, kdy SEO dostalo pořádně na frak. Šlo o změnu domény u e-shopu se šperky, automatické překlady dalších jazykových mutací a zpackaný linkbuilding. O automatických překladech se mimochodem objevila zmínka od Garryho Illyese, a to v souvislosti s GPT-3 (Generative Pre-trained Transformer 3).
Blog Botify byl druhým místem, kde se objevilo několik příhod. Autorka článku posbírala různé případy z Twitteru a sepsala je do přehledného článku. Najdete v něm celkem 15 problémů, o které se lidé na Twitteru podělili.
Jak lidé používají vyhledávání na Googlu
Backlinko a FrontPage Data připravili studii chování uživatelů na Googlu. K tomu využili data z 1 801 vyhledávacích relací od 454 uživatelů v USA. Zaměřili se např. na:
- kolik lidí kliká na reklamy a kolik na organické výsledky,
- procento kliknutí na rozšířené výsledky v podobě local packu, videa a nákupů Google,
- průměrnou dobu vyhledávání,
- procento uživatelů, kteří se dostanou až na konec první stránky SERPu.
Dozvíte se tak, že pouhých 0,44 % uživatelů, kteří se účastnili testu, přešli na druhou stranu výsledků, že jedna vyhledávací relace trvá v průměru 76 sekund nebo že 15 % uživatelů upravuje svůj hledaný dotaz.
Zdroj: Backlinko
0 komentářů k zobrazení