skip to Main Content
Novinky Ze Světa SEO – Srpen 2020

Novinky ze světa SEO – srpen 2020

Srpen přinesl novinky hlavně u Googlu. Dozvědět jste se mohli např. to, kolik procent vyhledávacích dotazů je ročně nových nebo to, jaké signály Google používá ke kanonizaci, není-li nastavena na webu. Diskuzi vzbudil článek o boření SEO mýtů, dočtete se o několika SEO hororech a zajímavá data nabídla studie chování uživatelů při vyhledávání na Googlu.

Google

Web Stories ve výsledcích hledání obrázků

Minulý měsíc jsme informovali o Google Web Stories. Stories se zobrazují také ve výsledcích vyhledávání obrázků, jak můžete vidět na tweetu níže.

Zdroj: Search Engine Roundtable

Strukturovaná data pro články podporována nástrojem na testování rozšířených výsledků

V srpnovém článku jsme zmínili také nový nástroj na testování rozšířených výsledků, kterému byla vytýkána omezená podpora strukturovaných dat. Nově tak do něj byla přidána podpora pro strukturovaná data článků.

Zdroj: Search Engine Journal

Jaké signály Google používá ke kanonizaci?

V Google Search Console můžete u různých webů najít stránky vyloučené z indexace, protože si u nich Google sám určil kanonickou URL. John Mueller na Twitteru v diskuzi o souvislosti mezi přesměrováním a kanonizací zmínil několik signálů, kvůli kterým k tomu dochází. Patří mezi ně např.:

  • přesměrování,
  • interní odkazy,
  • externí odkazy,
  • sitemapy,
  • hreflang,
  • tag kanonizace,
  • kratší a „čistší“ URL.

Zdroj: Search Engine Roundtable

15 % hledaných výrazů na Googlu je nových

V roce 2007 zaznamenalo vyhledávání na Googlu 25 % nových, předtím nikde nehledaných dotazů. Od roku 2013 se pohybuje na 15 %, což bylo Googlem potvrzeno i v letech 2017, 2018 a nově i letos. Dá se však čekat, že tento rok s čísly pohne a podíl nových výrazů se zvýší.

Zdroj: Search Engine Roundtable

Odkazy z Wikipedie nemají žádnou hodnotu

Odkazy z Wikipedie patří mezi linkbuildery mezi ty, které je nejobtížnější získat a které by tak měly mít velkou váhu. John Mueller však na redditu napsal, že odkazy z Wikipedie mají nulovou hodnotu a nijak neovlivní pozici vašeho webu ve vyhledávání. Zároveň však doslovně zmínil „náhodné vkládání odkazů na Wikipedii“.

Odkazy z Wikipedie jsou od roku 2007 nofollow a ač vám nemusí pomoci přímo se zlepšením pozice v SERPu, mohou vám přinést návštěvníky a odkazy z jiných webů, jak zmiňují diskutující pod článkem.

Zdroj: Search Engine Roundtable

Další novinky

Boření mýtů o SEO

Na webu Search Engine Land vyšel článek o tom, co nejsou přímé hodnotící faktory stránek v organickém vyhledávání Googlu. Následně vyšel český překlad na blogu Collabimu s názvem 36 SEO mýtů – Co Google údajně nevyužívá při hodnocení webů.

V české skupině o SEO na Facebooku se rozjela velká diskuze, zda mají takové články smysl, jelikož Google většinu těchto faktorů nijak nepotvrdil ani nevyvrátil, případně udělal obojí.

Horory v SEO

Hned dva weby věnující se SEO v srpnu publikovaly články věnující se SEO hororům. Toto téma má také svůj hashtag na Twitteru – #seohorrorstories.

Prvním byl Search Engine Land, který publikoval tři případy, kdy SEO dostalo pořádně na frak. Šlo o změnu domény u e-shopu se šperky, automatické překlady dalších jazykových mutací a zpackaný linkbuilding. O automatických překladech se mimochodem objevila zmínka od Garryho Illyese, a to v souvislosti s GPT-3 (Generative Pre-trained Transformer 3).

Blog Botify byl druhým místem, kde se objevilo několik příhod. Autorka článku posbírala různé případy z Twitteru a sepsala je do přehledného článku. Najdete v něm celkem 15 problémů, o které se lidé na Twitteru podělili.

Jak lidé používají vyhledávání na Googlu

Backlinko a FrontPage Data připravili studii chování uživatelů na Googlu. K tomu využili data z 1 801 vyhledávacích relací od 454 uživatelů v USA. Zaměřili se např. na:

  • kolik lidí kliká na reklamy a kolik na organické výsledky,
  • procento kliknutí na rozšířené výsledky v podobě local packu, videa a nákupů Google,
  • průměrnou dobu vyhledávání,
  • procento uživatelů, kteří se dostanou až na konec první stránky SERPu.

Dozvíte se tak, že pouhých 0,44 % uživatelů, kteří se účastnili testu, přešli na druhou stranu výsledků, že jedna vyhledávací relace trvá v průměru 76 sekund nebo že 15 % uživatelů upravuje svůj hledaný dotaz.

Zdroj: Backlinko

Sdílejte:
0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít