Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Případová studie – Ascentor
V následující případové studii si představíme, jak získala společnost Ascentor nové obchodní příležitosti díky kvalitnímu obsahovému marketingu.
Čím se zabývá firma Ascentor
Společnost Ascentor je specialistou na tzv. risk management – řízení rizik. Jejich rady a doporučení pomáhají firmám uchránit citlivé informace a pevně ukotvit podnikání do budoucna. Mezi jejich typické zákazníky patří vládní organizace a velké firmy. Jejich hlavním úkolem je pomoci společnostem uchránit citlivá data, a snížit tak rizika plynoucí z jejich úniku.
Stav společnosti před začátkem obsahového marketingu
Než s obsahovým marketingem firma Ascentor začala, neměla žádnou ucelenou marketingovou strategii. Jejich jedinou strategií bylo používání stávajících kontaktů. V první řadě si tedy museli zvolit vhodnou a především jasnou strategii, jak získávat nové poptávky. Jako komplexní strategii si zvolili obsahový marketing, který jim měl pomoci podpořit a posílit celý prodejní proces.
Jak Ascentor postupovali
V první řadě museli zcela předělat webové stránky. Stará webová prezentace byla absolutně nevyhovující. Druhým krokem bylo vymyšlení strategie. Ascentor museli své návštěvníky a budoucí klienty nejdříve informovat o reálném riziku, které jim hrozí, pokud se řízením rizik nebudou zabývat. Strategii postavili na rizicích plynoucích ze špatně zabezpečených informačních sítí.
Jejich obsahová strategie měla několik hlavních cílů:
- Oslovit vedoucí pracovníky cílových firem.
- Oslovit klasické řadové pracovníky velkých korporací.
- Oslovit oddělení vládních organizací, které se bezpečností zabývají.
Ascentor moc dobře věděli, že obsahový marketing v jejich podání nemůže jít klasickou cestou. Z principu věci nemohli odhalit všechny postupy a kroky, které byly součástí jejich know-how. V jejich obsahové strategii dali větší důraz spíše na řešení problémů spojených s podnikáním než na samotné technické aspekty oboru.
Řešení komplexní obsahové strategie v podání Ascentor
Jako hlavní tři pilíře nové obsahové strategie byly zvoleny:
- Nový magazín. Dlouhodobě promyšlený obsah, který měl za cíl přitáhnout pozornost cílových person.
- Nový vizuální styl. Nový design celého webu včetně obsahové části byl součástí budování silné značky.
- E-mail marketing. Do obsahové strategie byl také začleněn pravidelný e-mail marketing.
Hlavní body obsahové strategie vytvořené pro Ascentor:
- Hlavní sdělení. Firma si ujasnila hlavní sdělení a marketingovou strategii.
- Obsah. Vytvořili jasný obsah a strategii. Připravili pro obsah samostatnou část webu a články zaměřili na cílovou skupinu.
- Strategie. Pro začátek bylo dohodnuto publikování čtyř hodnotných článků měsíčně.
- Hodnotný obsah ke stažení. Průběžně se vytvářeli hodnotné e-booky a whitepapery, díky kterým v Ascentor získali cenné kontakty.
- Newsletter. Každý měsíc se naplánovalo rozesílání pravidelného newsletteru. Počty odběratelů rostly.
- Sociální sítě. Bylo nutné založit nové profily na sociálních sítích – zejména Twitter a LinkedIn.
Hlavní „zprávou“ celé kampaně byl nový slogan „Zabezpečte své informace, posilněte vaše podnikání“.
Výsledky kampaně
Výsledky kampaně na sebe nenechaly dlouho čekat.
- Díky jasnému směru obsahové strategie získali za 9 měsíců 6 nových klientů a 3 další byli v době vyhodnocení v jednání.
- Celkem bylo ze 13 poptávek 6 úspěšných prodejů.
- Hlavním zdrojem leadů/poptávek je stále rostoucí počet odběratelů newsletteru.
- Noví, velcí klienti potvrdili, že to byl právě obsah, který přitáhnul jejich pozornost.
- Lepší pozice ve výsledcích vyhledávání.
- Zařazení do nové speciální rubriky na BBC.
10 lekcí, které byste si mohli z případové studie Ascentor odnést
- Upravte web tak, aby byl nakloněný pravidelné tvorbě obsahu.
- Poznejte své čtenáře/zákazníky – ptejte se jich.
- Vytvořte unikátní brand a jasný tón komunikace.
- Každé cílové skupině nabídněte relevantní obsah.
- Ten nejkvalitnější obsah přetvořte v e-booky a nabídněte jej vašim čtenářům zdarma.
- Začněte blogovat a pravidelně sdílet kvalitní informace.
- Nezapomeňte vytvářet i podrobnější obsah – průzkumy, návody či specializované infografiky.
- Používejte hodnotný obsah, abyste si otevřeli dveře k hodnotným vztahům.
- Zůstaňte ve spojení pomocí newsletteru.
- Nezapomeňte ve své strategii používat sociální sítě.
0 komentářů k zobrazení