Logo Včeliště
DomůBlogSEO3 největší omyly v SEO
Ruka staví věž z kostek s nápisy jako analýza, návštěvnost, obsah, SEO, hodnocení, klíčová slova.

3 největší omyly v SEO

V dnešním článku se podíváme 3 omyly, na které často narážím v různých diskuzích o SEO.

Troufal bych si tvrdit, že téměř každý, když začínal s optimalizací pro vyhledávače, si alespoň chvíli myslel, že je přinejmenším jeden z uvedených omylů pravdivý.

Přiznáváte?

1. Pouze jeden nadpis h1 na stránce

Omyl:

Před několika lety tvrdilo mnoho lidí, že správně optimalizované stránky mohou mít pouze jeden nadpis h1. Schválně se podívejte na prezentaci Jiřího Janků, stránky firmy Adaptic a mnoho dalších, i v zahraničí.

Pravda:

Až Matt Cutts ve svém videu v roce 2009 prozradil (a i někteří odvážlivci před ním), že na počtu h1 nezáleží, pokud jsou nadpisy použité účelněs rozmyslem:

2. Čím vyšší rank, tím vyšší pozice

Omyl:

Výsledky vyhledávání jsou řazeny podle hodnoty PageRanku, respektive Sranku. Čím vyšší rank, tím se moje stránka zobrazí výše ve výsledcích vyhledávání. Naposledy jsem na tento názor narazil v diskuzi na jakpsatweb.cz, ale ve skutečnosti si za tímto omylem stále stojí mnoho SEO začátečníků.

Pravda:

Rank je pouze jedním z faktorů, které o pozici stránky ve výsledcích vyhledávání rozhoduje. Poslední dobou mám pocit, že je jeho vliv stále nižší a nemyslím, že by trend šel v budoucnosti jiným směrem. Historii vlivu PageRanku (zelená barva) pěkně ukazuje i tato infografika:

Zdroj obrázku: greenlightdigital.com

3.  Čím vyšší hustota klíčových slov, tím lépe

Omyl:

Tím, že budu opakovat častěji klíčové slovo, ideálně v přesné shodě, byť jde o nesmyslnou frázi, zvýším šanci na umístění své stránky ve výsledcích vyhledávání. SEO-Expert.cz do dneška doporučuje hustou klíčových slov na stránce 3-10%.

Pravda:

Texty byste měli psát přirozeně a klíčovou frázi či slovo použít párkrát na stránkách, v různých částech, ideálně v různých obměnách. Vše by mělo působit přirozeně, abyste získané návštěvníky neodradili špatným textem. Celou situaci také vysvětluje Matt Cutts z týmu Google:

A co vy? Co považujete za největší omyly v SEO? Přiznejte se, mysleli jste si někdy, že je některý zmíněný omyl pravda? Já při začátcích ano. Schválně, jestli uhodnete, jaký.

Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod. Moderuje také akci Kafe a marketing a věnuje se vzdělávání a prezentování na konferencích. Na kontě má dvě knihy o obsahovém marketingu a desítky marketingových strategií pro klienty Včeliště.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napsat komentář: mato Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

5 komentářů k zobrazení

  1. Za mě je největší omyl hledat omyly a to nejen v SEO, ale kdekoliv. 😉 Pojďme hledat příležitosti. V H1 jich třeba moc nevidím, přijde mi logické mít H1 na stránce jen jednou.