V dnešním článku se podíváme 3 omyly, na které často narážím v různých diskuzích o SEO.
Troufal bych si tvrdit, že téměř každý, když začínal s optimalizací pro vyhledávače, si alespoň chvíli myslel, že je přinejmenším jeden z uvedených omylů pravdivý.
Přiznáváte?
Před několika lety tvrdilo mnoho lidí, že správně optimalizované stránky mohou mít pouze jeden nadpis h1. Schválně se podívejte na prezentaci Jiřího Janků, stránky firmy Adaptic a mnoho dalších, i v zahraničí.
Až Matt Cutts ve svém videu v roce 2009 prozradil (a i někteří odvážlivci před ním), že na počtu h1 nezáleží, pokud jsou nadpisy použité účelně a s rozmyslem:
Výsledky vyhledávání jsou řazeny podle hodnoty PageRanku, respektive Sranku. Čím vyšší rank, tím se moje stránka zobrazí výše ve výsledcích vyhledávání. Naposledy jsem na tento názor narazil v diskuzi na jakpsatweb.cz, ale ve skutečnosti si za tímto omylem stále stojí mnoho SEO začátečníků.
Rank je pouze jedním z faktorů, které o pozici stránky ve výsledcích vyhledávání rozhoduje. Poslední dobou mám pocit, že je jeho vliv stále nižší a nemyslím, že by trend šel v budoucnosti jiným směrem. Historii vlivu PageRanku (zelená barva) pěkně ukazuje i tato infografika:
Zdroj obrázku: greenlightdigital.com
Tím, že budu opakovat častěji klíčové slovo, ideálně v přesné shodě, byť jde o nesmyslnou frázi, zvýším šanci na umístění své stránky ve výsledcích vyhledávání. SEO-Expert.cz do dneška doporučuje hustou klíčových slov na stránce 3-10%.
Texty byste měli psát přirozeně a klíčovou frázi či slovo použít párkrát na stránkách, v různých částech, ideálně v různých obměnách. Vše by mělo působit přirozeně, abyste získané návštěvníky neodradili špatným textem. Celou situaci také vysvětluje Matt Cutts z týmu Google:
A co vy? Co považujete za největší omyly v SEO? Přiznejte se, mysleli jste si někdy, že je některý zmíněný omyl pravda? Já při začátcích ano. Schválně, jestli uhodnete, jaký.




5 komentářů k zobrazení
H1? 😀
Tak u toho h1 nadpisu jsem se zarazil a řek bych že i vy jste si to myslel 🙂
Ano správně, H1. 🙂
Za mě je největší omyl hledat omyly a to nejen v SEO, ale kdekoliv. 😉 Pojďme hledat příležitosti. V H1 jich třeba moc nevidím, přijde mi logické mít H1 na stránce jen jednou.
Vladimír. Děkuji za komentář. Tak příležitosti jsou zase jiné téma na článek.