Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
3 zásady při psaní e-mailů. Znáte tyto efektivní metody?
Cílem každého e-mail marketéra je posílat e-maily, které prodávají. Toho ale jen těžko dosáhnete, pokud se do jejich tvorby pustíte „na autopilota“. K psaní úspěšných e-mailů přitom hned nemusíte být profesionální copywriter. Stačí znát některé efektivní metody, které vám pomohou odstranit obvyklé nedostatky.
Čím je tedy dobré se při psaní e-mailů řídit?
Jak by mělo vypadat jméno odesílatele
Odesílatel je zcela zásadní pro konverzní poměry (open rate nebo click-through rate). Adresáti jsou zpravidla mnohem ochotnější otevřít e-mail od opravdového člověka, a to i v případech, kdy ho neznají. Samozřejmě ale platí, že pokud odesílatele znají, konverze zprávy to ještě vylepšuje.
Kterými 6 zásadami při tvorbě jména odesílatele je tedy dobré se řídit?
- Ve většině případů je výhodnější použít jméno člověka, ne neosobní pojmenování. Lepší než „Reception Manager“ je třeba „Adéla z recepce“.
- Vyhněte se přílišné formálnosti. Tituly, číslicemi a různými znaky v e-mail marketingu nikoho neohromíte. Mnohé e-mailové klienty navíc podivně vypadající odesílatele blokují jako spam.
- Aby vaše hromadné e-maily nekončily ve složce s nevyžádanou poštou, otestujte také, jestli projdou přes antispamovou kontrolu.
- Odesílatele přizpůsobte cílové skupině a situaci:
- Posíláte uvítací e-mail po registraci? Poděkujte lidem jménem ředitele společnosti.
- Rozesíláte newsletter o novinkách ve vaší aplikaci? Jako vhodný odesílatel se nabízí zákaznická podpora.
- Přizpůsobte odesílatele povaze předmětu a navazujícího textu. Pokud k sobě „nesedí“ ležérní tón komunikace a jméno autoritativní osoby, jeden z těchto prvků změňte.
- Pokud vás nebo nastaveného odesílatele adresát nezná, připojte vysvětlení. Místo prostého „Eva“ je vhodnější „Eva ze Včeliště“.
Jméno odesílatele působí osobnějším dojmem a v případě známé osobnosti svádí k otevření ještě o něco víc.
Základní pravidla pro psaní e-mailů
Pro psaní efektivních e-mailů, které budou mít úspěch, se stačí držet jediného pravidla. Do takzvaného „rule of 1“ (pravidlo jednoho) spadají následující 3 kroky:
- Každý e-mail má pouze jeden cíl.
- Každý prvek v e-mailu má jedinou úlohu.
- Každý e-mail komunikuje s jedinou osobou.
Jak na e-mail marketing, který má výsledky?
Začněte dělat e-mail marketing, který splní svůj účel. Stáhněte si náš e-book, zvyšte své tržby a dejte své značce nový náboj.
Zajímá vás téma e-mailingu?
Navštivte web Mailujeme.cz, kde se dozvíte vše o tvorbě e-mailů, segmentacích, automatizovaných sekvencích, a dokonce vám pomůžeme vybrat i vhodný e-mailingový nástroj, s nímž dosáhnete těch nejlepších výsledků.
0 komentářů k zobrazení