Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
9 chyb, které vám brání v dobrém obsahovém marketingu
Obsahový marketing je podobný ovocnému stromu. Chvíli trvá, než jej vypěstujete, o to sladší ale pak sklízíte plody. Správně nastavený obsahový marketing pomáhá budovat odbornou autoritu a dobré jméno, ve střednědobém horizontu dokáže navýšit návštěvnost webu i zisk.
Někdy ale stačí malý přešlap – a kýžené ovoce ne a ne dozrát.
Držíte se své obsahové strategie zuby nehty, výsledky se ale přesto neobjevují? Podívejte se, zda se nedopouštíte některé z následujících chyb!
1) Netvoříte pravidelně
Síla obsahového marketingu se projeví až po měsících pravidelného publikování. První články se při správné propagaci projeví jen krátkým vzedmutím návštěvnosti – a právě tady leží zakopaný pes.
Opravdový zlom doprovázený vyššími tržbami přichází až po čase, je ale třeba vytrvat v pravidelné publikaci. Největším nepřítelem úspěšného obsahového marketingu je člověk sám – a jeho hluboce zakořeněná přirozenost dávat ruce pryč od záležitostí, které navzdory vynaloženému úsilí nenesou okamžité výsledky.
Pravidelnost je v obsahovém marketingu zcela zásadní. Mají ji rádi nejen čtenáři, ale i vyhledávače. Neochuzujte je o pravidelnou dávku zajímavých informací!
2) Nemáte hlubší znalosti obsahového marketingu
Obsahový marketing nezačíná spontánní tvorbou, kterou tvoříte jen proto, abyste tvořili. Taková strategie je odsouzena k živoření a neúspěchu.
Správně nastavený content marketing vychází z důkladného poznání vašich zákazníků, jejích potřeb, otázek a cílů. Nedílnou součástí je i analýza klíčových slov, sestavení promyšleného publikačního plánu, nalezení schopných autorů.
Až teprve poté je možné začít psát první věty na blog, točit první videa. Bez jasného cíle a pevně daného konceptu se vám snahy o marketing obsahem sesypou jako domeček z karet.
3) Zapomínáte na výzvu k akci
Vaše články jsou skvělé, návštěvnost webu vysoká, odkazují na vás obyčejní lidé i odborníci v oboru. Navzdory tomu rostou tržby jen velmi pomalu.
Opomněli jste totiž základní pravidlo obsahového marketingu.
Smyslem obsahu je dovedení čtenáře či diváka k akci. Musíte jej k ní důrazně popostrčit. Tím správným způsobem.
Co spíše by vás nalákalo ke stažení e-booku?
Pokud Vás zajímá příprava čajů, můžeme Vám zaslat naši příručku. Napište si o ni a třeba se v ní dozvíte něco zajímavého. Pište jen ve večerních hodinách. Ale jen, pokud Vás to nebude obtěžovat.
Vytřete svým známým zrak – připravte jim šálek čaje, na který jejich chuťové pohárky nezapomenou. Stáhněte si e-book „8 tajných tipů pro přípravu perfektního čaje“ ještě dnes!
Ať už jde o získání e-mailového kontaktu, sdílení článku na sociálních sítích nebo objednávku služby, cíle článku musí rezonovat s účelem obsahového marketingu: Dovedení čtenáře k určité akci.
V jakém stadiu je váš obsahový marketing?
Věděli jste, že content marketing má 4 stadia? Udělejte si náš kvíz a zjistěte, v jakém stadiu se nacházíte vy. Dozvíte se, jaké jsou vaše silné stránky a na čem zapracovat.
4) Nepíšete texty se zaměřením na SEO
Pravidelným konzumentem vašich článků není jen člověk za monitorem, ale i roboti vyhledávacích systémů. Důmyslné algoritmy, které se na základě slov, jejich hustoty a rozložení rozhodují, jak moc je daná stránka relevantní pro určité slovní spojení či dotaz.
Váš obsah musí zaujmout obě skupiny. Tu první proto, aby se k vám pravidelně vracela.
Tu druhou kvůli tomu, aby vás ta první našla i bez nákladné propagace.
Znáte dobře svá klíčová slova? Jde o termíny těsně spjaté s obsahem vašeho textu. Klíčová slova by se měla objevit v titulku, ale třeba i nadpisech a v samotném textu. Správně vyladěné SEO může znamenat rozdíl mezi malým a obrovským výdělkem.
5) Píšete nudná slohová cvičení
Zvoní. Klíče cinkají, do vydýchané místnosti vchází učitelka. Vteřiny se vlečou, vzduch bičuje napětí a sevřenost. Dnes se bude psát sloh. Slohovka: Úvod, stať a závěr, rigidní osnova, jasně předepsaná délka textu; stovkou pouček svázaný literární útvar.
Pamatujete?
Běda těm, kdo se odvážili stín dávno mrtvých literátů překročit!
Slohová cvičení poznamenala i vás. A tak dnes píšete obsáhlé články, jejichž myšlenka si ve skutečnosti žádá jen několik odstavců.
Tvoříte dlouhé věty.
Motáte páté přes deváté, místo synonym využíváte totožná slova.
Nevtahujete čtenáře do děje.
A nevyužíváte mocnou sílu formátování.
Víte, kam tím míříme?
6) Nevyužíváte sílu e-mail marketingu
E-maily vašich zákazníků jsou cennějším zdrojem, než si myslíte. E-mailový marketing patří k nejmocnějším prodejním nástrojům, podle mnoha studií mu co do počtu konverzí patří dokonce první místo.
E-mail marketing se s tím obsahovým přirozené doplňuje – kvalitní obsah nepodporuje jen prodej služeb, ale i sběr kontaktů, např. výměnou za e-book. Získané adresy pak hrají zásadní roli v e-mailových kampaních, kterými důvěru potenciálního zákazníka dále prohlubujete.
Nemusí jít přitom jen o prodejní e-maily. Svou oblibu můžete budovat rozesíláním newsletterů s novinkami z oboru, odkazů na bezplatné on-line kurzy, zasíláním výběru toho nejlepšího z vašich článků.
E-mail není jen prostředkem pro rozesílání roztomilých kočiček. Ve správných rukou dokáže i několikanásobně navýšit tržby.
7) Nesdílíte obsah na sociálních sítích
Ano, sociální sítě nejsou úplně pro každého. Na druhou stranu např. Facebook využije alespoň jednou měsíčně 48 % Čechů. Tedy téměř 5 milionů lidí, kteří touží olajkovat zábavné obrázky a sdílet články s přínosným obsahem.
Proč jim tedy nevyjít vstříc?
Propagace na Facebooku má obrovský přínos. Z vlastních zkušeností víme, že investice do pravidelného propagování na sociálních sítích a přes PPC reklamu by se měla blížit částkám investovaným do vlastní tvorby obsahu. Výsledky bývají impozantní.
A že vyrábíte žárovky a nevíte, jak publikum na sociálních sítích zaujmout? Co třeba podrobným průvodcem pro nákup žárovky o správném výkonu? I pro technické obory může být Facebook zemí zaslíbenou…
8) Nevyužíváte relevantní zdroje
Své potenciální zákazníky na vařenou nudli neutáhnete. Vody internetu doslova přetékají nekvalitním obsahem a nejrůznějším balastem. Chcete-li opravdu zaujmout, musíte nabídnout něco víc.
Případové studie z vlastní praxe. Návody a recepty postavené na ozkoušených postupech. Nebo kvalitní rešerši k názorovému článku.
Přepsat publikovaný obsah vlastními slovy? To už dávno nestačí. Váš obsah musí mít přidanou hodnotu – v opačném případě zapadne a potenciální zákazníky znechutí.
9) Nesledujete naše tipy a rady
Obsahovým marketingem žijeme. Pravidelně pro vás tvoříme články, ve kterých sdílíme tipy z praxe, ukazujeme, proč to, co děláme, opravdu funguje.
Víme, že obsahový marketing nejsou jen články, ale třeba i videa. Proto jsme pro vás vydali video z webináře, který se obsahovým marketing zabýval opravdu do hloubky. Získejte jej zdarma i vy!
Na náš tým je spolehnutí. Obsahovému marketingu se věnujeme léta, víme, kudy je třeba jít a kudy cesta nevede.
Nezávazná konzultace zdarma
Zjistěte, jak moc vám obsahový marketing může navýšit obrat.
0 komentářů k zobrazení