Zjistěte, Kterých 9 Chyb Vám Brání V Efektivním Obsahovém Marketingu

9 chyb, které vám brání v dobrém obsahovém marketingu

Sdílejte:

Obsahový marketing je podobný ovocnému stromu. Chvíli trvá, než jej vypěstujete, o to sladší ale pak sklízíte plody. Správně nastavený obsahový marketing pomáhá budovat odbornou autoritu a dobré jméno, ve střednědobém horizontu dokáže navýšit návštěvnost webu i zisk.

Někdy ale stačí malý přešlap – a kýžené ovoce ne a ne dozrát.

Držíte se své obsahové strategie zuby nehty, výsledky se ale přesto neobjevují? Podívejte se, zda se nedopouštíte některé z následujících chyb!

1) Netvoříte pravidelně

Síla obsahového marketingu se projeví až po měsících pravidelného publikování. První články se při správné propagaci projeví jen krátkým vzedmutím návštěvnosti – a právě tady leží zakopaný pes.

Opravdový zlom doprovázený vyššími tržbami přichází až po čase, je ale třeba vytrvat v pravidelné publikaci. Největším nepřítelem úspěšného obsahového marketingu je člověk sám – a jeho hluboce zakořeněná přirozenost dávat ruce pryč od záležitostí, které navzdory vynaloženému úsilí nenesou okamžité výsledky.

Pravidelnost je v obsahovém marketingu zcela zásadní. Mají ji rádi nejen čtenáři, ale i vyhledávače. Neochuzujte je o pravidelnou dávku zajímavých informací!

2) Nemáte hlubší znalosti obsahového marketingu

Obsahový marketing nezačíná spontánní tvorbou, kterou tvoříte jen proto, abyste tvořili. Taková strategie je odsouzena k živoření a neúspěchu.

Správně nastavený content marketing vychází z důkladného poznání vašich zákazníků, jejích potřeb, otázek a cílů. Nedílnou součástí je i analýza klíčových slov, sestavení promyšleného publikačního plánu, nalezení schopných autorů.

Až teprve poté je možné začít psát první věty na blog, točit první videa. Bez jasného cíle a pevně daného konceptu se vám snahy o marketing obsahem sesypou jako domeček z karet.

3) Zapomínáte na výzvu k akci

Vaše články jsou skvělé, návštěvnost webu vysoká, odkazují na vás obyčejní lidé i odborníci v oboru. Navzdory tomu rostou tržby jen velmi pomalu.

Opomněli jste totiž základní pravidlo obsahového marketingu.

Smyslem obsahu je dovedení čtenáře či diváka k akci. Musíte jej k ní důrazně popostrčit. Tím správným způsobem.

Co spíše by vás nalákalo ke stažení e-booku?

Pokud Vás zajímá příprava čajů, můžeme Vám zaslat naši příručku. Napište si o ni a třeba se v ní dozvíte něco zajímavého. Pište jen ve večerních hodinách. Ale jen, pokud Vás to nebude obtěžovat.

Vytřete svým známým zrak – připravte jim šálek čaje, na který jejich chuťové pohárky nezapomenou. Stáhněte si e-book „8 tajných tipů pro přípravu perfektního čaje“ ještě dnes!

Ať už jde o získání e-mailového kontaktu, sdílení článku na sociálních sítích nebo objednávku služby, cíle článku musí rezonovat s účelem obsahového marketingu: Dovedení čtenáře k určité akci.

4) Nepíšete texty se zaměřením na SEO

Pravidelným konzumentem vašich článků není jen člověk za monitorem, ale i roboti vyhledávacích systémů. Důmyslné algoritmy, které se na základě slov, jejich hustoty a rozložení rozhodují, jak moc je daná stránka relevantní pro určité slovní spojení či dotaz.

Váš obsah musí zaujmout obě skupiny. Tu první proto, aby se k vám pravidelně vracela.

Tu druhou kvůli tomu, aby vás ta první našla i bez nákladné propagace.

Znáte dobře svá klíčová slova? Jde o termíny těsně spjaté s obsahem vašeho textu. Klíčová slova by se měla objevit v titulku, ale třeba i nadpisech a v samotném textu. Správně vyladěné SEO může znamenat rozdíl mezi malým a obrovským výdělkem.

5) Píšete nudná slohová cvičení

Zvoní. Klíče cinkají, do vydýchané místnosti vchází učitelka. Vteřiny se vlečou, vzduch bičuje napětí a sevřenost. Dnes se bude psát sloh. Slohovka: Úvod, stať a závěr, rigidní osnova, jasně předepsaná délka textu; stovkou pouček svázaný literární útvar.

Pamatujete?

Běda těm, kdo se odvážili stín dávno mrtvých literátů překročit!

Slohová cvičení poznamenala i vás. A tak dnes píšete obsáhlé články, jejichž myšlenka si ve skutečnosti žádá jen několik odstavců.

Tvoříte dlouhé věty.

Motáte páté přes deváté, místo synonym využíváte totožná slova.

Nevtahujete čtenáře do děje.

A nevyužíváte mocnou sílu formátování.

Víte, kam tím míříme?

6) Nevyužíváte sílu e-mail marketingu

E-maily vašich zákazníků jsou cennějším zdrojem, než si myslíte. E-mailový marketing patří k nejmocnějším prodejním nástrojům, podle mnoha studií mu co do počtu konverzí patří dokonce první místo.

E-mail marketing se s tím obsahovým přirozené doplňuje – kvalitní obsah nepodporuje jen prodej služeb, ale i sběr kontaktů, např. výměnou za e-book. Získané adresy pak hrají zásadní roli v e-mailových kampaních, kterými důvěru potenciálního zákazníka dále prohlubujete.

Nemusí jít přitom jen o prodejní e-maily. Svou oblibu můžete budovat rozesíláním newsletterů s novinkami z oboru, odkazů na bezplatné on-line kurzy, zasíláním výběru toho nejlepšího z vašich článků.

E-mail není jen prostředkem pro rozesílání roztomilých kočiček. Ve správných rukou dokáže i několikanásobně navýšit tržby.

7) Nesdílíte obsah na sociálních sítích

Ano, sociální sítě nejsou úplně pro každého. Na druhou stranu např. Facebook využije alespoň jednou měsíčně 48 % Čechů. Tedy téměř 5 milionů lidí, kteří touží olajkovat zábavné obrázky a sdílet články s přínosným obsahem.

Proč jim tedy nevyjít vstříc?

Propagace na Facebooku má obrovský přínos. Z vlastních zkušeností víme, že investice do pravidelného propagování na sociálních sítích a přes PPC reklamu by se měla blížit částkám investovaným do vlastní tvorby obsahu. Výsledky bývají impozantní.

A že vyrábíte žárovky a nevíte, jak publikum na sociálních sítích zaujmout? Co třeba podrobným průvodcem pro nákup žárovky o správném výkonu? I pro technické obory může být Facebook zemí zaslíbenou

8) Nevyužíváte relevantní zdroje

Své potenciální zákazníky na vařenou nudli neutáhnete. Vody internetu doslova přetékají nekvalitním obsahem a nejrůznějším balastem. Chcete-li opravdu zaujmout, musíte nabídnout něco víc.

Případové studie z vlastní praxe. Návody a recepty postavené na ozkoušených postupech. Nebo kvalitní rešerši k názorovému článku.

Přepsat publikovaný obsah vlastními slovy? To už dávno nestačí. Váš obsah musí mít přidanou hodnotu – v opačném případě zapadne a potenciální zákazníky znechutí.

9) Nesledujete naše tipy a rady

Obsahovým marketingem žijeme. Pravidelně pro vás tvoříme články, ve kterých sdílíme tipy z praxe, ukazujeme, proč to, co děláme, opravdu funguje.

Víme, že obsahový marketing nejsou jen články, ale třeba i videa. Proto jsme pro vás vydali video z webináře, který se obsahovým marketing zabýval opravdu do hloubky. Získejte jej zdarma i vy!

Na náš tým je spolehnutí. Obsahovému marketingu se věnujeme léta, víme, kudy je třeba jít a kudy cesta nevede.

Nezávazná konzultace zdarma

Zjistěte, jak moc vám obsahový marketing může navýšit obrat.


Sdílejte:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close