Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Jak využít prezentace k propagaci
Kromě obrázků, videí, infografik nebo jednoho z dalších 33 druhů obsahu může být zajímavým obsahem prezentace. Víte vůbec, jak můžete prezentace při tvorbě kvalitního obsahu využít?
Tvorba obsahu ve formě prezentace není v Čechách moc rozšířená, ale přesto by byla škoda se o ní vůbec nezmínit. Sdílení PowerPointových prezentací nebo slideshow je dobrým způsobem, jak můžete se svými čtenáři jednoduše, rychle a efektivně komunikovat. V dnešní mobilní době je to skvělý způsob, jak sdělit množství informací a předat čtenáři pouze to důležité vizuálně atraktivní formou.
Dnešní článek bude zaměřený spíše na možnosti propagace již vytvořených prezentací. Rád bych vám doporučil několik tipů a zejména webů, které ke sdílení prezentací slouží. Třeba budou některé z nich pro vás novinkou a budou se vám při propagaci vašich projektů hodit.
Pro sdílení prezentací existuje více různých webů a uživatelé je používají z různých důvodů. Někteří pouze chtějí sdílet své nápady se světem, jiní si naopak takto své služby testují (zda mají ve velké konkurenci šanci uspět). Největší server pro sdílení SlideShare má totiž více než slušnou návštěvnost. Přibližně 60 milionů návštěv měsíčně a 120 milion zhlédnutí stránek nejsou zrovna zanedbatelná čísla. SlideShare proto právem patří mezí 150 nejnavštěvovanějších stránek internetu. Abych vám přiblížil význam SlideSharu pro obsahový marketing, zjistil jsem 6 nejpoužívanějších tagů, kterými uživatelé své prezentace označují. Jedná se o tyto tagy:
- business
- market
- trends
- research
- social media
- statistics
Z uvedených slov je jasné, že vaše prezentace na webu SlideShare může i dlouhodobě přinášet cenné kontakty, zvlášť pokud cílíte na anglicky mluvící trhy. Pojďme společně zjistit způsoby, jak můžete prezentace na SlideSharu a dalších podobných webech použít.
1. Recyklace obsahu
SlideShare můžete dobře využít pro tzv. recyklaci obsahu. O „repurposingu“ jsme psali celý článek, takže pouze ve stručnosti. Představte si, že jste si připravili zajímavý obsah na web. Už jste ho vašim čtenářům publikoval, tudíž jeho opětovná publikace na internetu by znamenala duplicitu. Data z vámi připraveného článku ale můžete „zhustit“ do prezentace, kterou nahrajete na jeden z námi doporučovaných webů.
2. Prezentujte se jako kreativní společnost
Díky prezentaci na SlideShare můžete podpořit vaši autoritu v oboru. Vytvořte si pěknou úvodní stránku, která se ponese v duchu vaší značky. Prezentaci můžete vyšperkovat nejen hodnotnými informacemi, ale i pěknou grafickou úpravou. Dobrým nápadem je určitě propojit prezentaci po vizuální stránce s vaší značkou. Určitě máte jednotný vizuální styl, který by bylo škoda nevyužít.
3. Co dalšího vám přítomnost na podobných webech přinese?
SlideShare a jemu podobné weby můžete používat pro různé účely. Například můžete:
- Využít prezentace k získání nové návštěvnosti
- Podpořit svou autoritu, a umístit se tak lépe ve výsledcích vyhledávání
- Nastartovat růst příznivců na sociálních sítích
- Získat nové e-mailové adresy
- Podpořit autoritu vaší značky
Pojďte si rozebrat konkrétní a nejznámější síť SlideShare. Poznatky týkající se tohoto webu můžete samozřejmě aplikovat i na ostatní podobné projekty, které slouží ke sdílení prezentací.
SlideShare – tichý gigant obsahového marketingu
Patří mezi 150 nejnavštěvovanějších stránek světa a je obrovskou příležitostí pro všechny, kteří se snaží svůj obsah, výzkumy a prezentace propagovat různými možnostmi. I když návštěvnost SlideShare je přibližně desetkrát nižší než na Facebooku, jeho výhodou je fakt, že se na něm pohybuje mnohem zacílenější a pro business orientovanější druh návštěvnosti. Právem se mu přezdívá „Tichý gigant obsahového marketingu“. Je to síť, kde se pohybuje vysoce cílená a zajímavá návštěvnost a zároveň na ní není velká konkurence.
1. Připravte dechberoucí obsah
Obsah prezentace je to, co odděluje zrno od plev. Čas, který věnujete přípravě prezentace, by měl být úměrný její kvalitě. Existují tři různé typy obsahu, se kterými byste měli v prezentacích pracovat.
- Vytvořte šokující obsah
- Vysvětlete užitečné informace
- Vyvolejte emoce
Všechny tyto „typy“ obsahu fungují na SlideShare nejlépe. Poté, co si určítě „typ“ prezentace, měli byste se zaobírat jejím názvem – titulkem. Pro titulky v prezentacích platí stejné pravidlo jako pro titulky u článků nebo kdekoli jinde na webu. To, jak moc kvalitní titulek vymyslíte, rozhoduje o tom, zda návštěvník prezentaci bude číst, či nikoliv. Možná už jste náš článek o titulcích četli, ale pro jistotu bych na něj rád odkázal.
2. Vytvořte jasnou linii prezentace. Dbejte důraz na vývoj.
Velice důležitá část každé prezentace je dodržení určité chronologické posloupnosti, aby prezentace měla jasný a zajímavý vývoj. Zapomeňte na nějaké komplexní informace. Lidé se věnují vždy pouze konkrétnímu slidu, na který se dívají.
3. Nezapomeňte na super kvalitní design
Povedený design je jednou z nejdůležitějších složek, co upoutá pozornost čtenářů. Vaše prezentace musí být jako ten nejchutnější borůvkový koláč, který jim nabízíte k snědku. Jedním z důležitých prvků kvalitního designu je pěkné písmo. Podívejte se na sbírku pěkných písem na FontSquirrel.com. Výhoda tohoto webu je, že jsou všechna písma zcela zdarma, a to i pro komerční využití.
Jak podpořit propagaci vaší prezentace na SlideShare
V této chvíli už máte kvalitní prezentaci, která bude plnit své cíle, pravděpodobně připravenou. V následující fázi je nutné ji co nejlépe zpropagovat. Pojďme se podívat na způsoby, které můžete pro propagaci prezentace využít.
Sdílejte ji na sociálních sítích
Sociální sítě jsou dnes hlavním motorem jakékoliv propagace. V jednom z minulých článků jsme psali, že každá sociální síť se hodí pro jiné účely. Rád bych dnes zdůraznil ty sítě, o kterých si myslím, že se pro propagaci prezentací nejvíce hodí. Jaké to jsou?
Vložte do prezentace dostatek odkazů
Nezapomeňte do prezentace vložit dostatek odkazů. Už na hlavní straně prezentace můžete odkazovat na hlavní stranu vašeho blogu nebo landing page propagovaného projektu. Bez odkazů v prezentaci by vám kvalitní traffic (návštěvnost) pohybující se na SlideShare byl ničemu. Kromě této možnosti nezapomeňte zvolit vhodný titulek celé stránky na SlideShare.
Nastavte správně on-page SEO faktory stránky prezentace
SlideShare je sám o sobě velice autoritativní web, a máte proto možnost se snadno tímto způsobem začít umísťovat na long-tailová klíčová slova. Nastavte správně všechny dostupné on-page faktory SEO pro stránku s prezentací na webu SlideShare.
Vložte na konec prezentace správné výzvy k akci
Na konci prezentace je ideální místo, kam můžete vložit výzvu k akci. U čtenářů, kteří si vaši prezentaci přečetli celou, budete mít velké šance, že se přihlásí k vašim kruhům na sociálních sítích. Možná je pro vás důležitější jiná výzva k akci. Podle typu prezentace/projektu ji vymyslete a do prezentace zakomponujte.
Kde jinde můžete prezentace umístit
Nezapomeňte, že kromě SlideSharu existují i další vhodné sítě k umístění prezentací. Znáte je?
Znáte nebo používáte nějaké další weby pro zviditelnění vašich prezentací? Zmiňte se o nich v komentáři pod článkem.
Pokud se vám článek líbil, budu rád, když ho budete sdílet dál. Díky.
0 komentářů k zobrazení