Logo Včeliště
DomůBlogSEOPředstavení nové metriky Topical Trust Flow
Ruka staví věž z kostek s nápisy jako analýza, návštěvnost, obsah, SEO, hodnocení, klíčová slova.

Představení nové metriky Topical Trust Flow

Před několika dny spustila internetová služba Majestic SEO pro všechny placené členy zbrusu novou metriku pro přesnější analýzu odkazových profilů Topical Trust Flow. Jak již název napovídá, můžete díky ní zjistit, v jakých oborech si stránka vybudovala důvěru a v jakých nikoliv. Jde vlastně o tematický Trust Flow, který již známe.

Topical Trust Flow dokáže ohodnotit domény i jednotlivé podstránky obřího fresh indexu Majestic SEO čítajícího přes 700 miliard stránek podle toho, z jakého oboru a jak kvalitní odkazy stránka získala, a tato data pak přehledně graficky ukázat na grafu. V praxi vypadají výsledky například pro ceskatelevize.cz takto:

ceskatelevize.cz Topical Trust Flow

Jak vidíte, nejvyšší Topical Trust Flow má ceskatelevize.cz v kategorii Arts/Television a Arts/Movies, což správně vypovídá o jejím tematickém zaměření.

Topical Trust Flow hodnotí domény, jednotlivé podstránky i subdomény

Hodnotit lze nejen domény jako celek, ale i konkrétní podstránky a subdomény. Každá podstránka může dosahovat trochu jiných hodnot. Příkladem jsou například Martinovy stránky komart.czblog.komart.cz. Topical Trust Flow pro blog.komart.cz:

blog.komart.cz Topical Trust Flow

Oproti tomu hlavní doména komart.cz  vrací trochu jiné výsledky:

komart.cz Topical Trust Flow

Vysoké zastoupení kategorie Games/Online je pravděpodobně způsobeno odkazy z domény duben.org, které Majestic SEO považuje za odkazy z této kategorie.

Analýza sociálních profilů pomocí Topical Trust Flow

Analyzovat se dají i profily na sociálních sítích. Zde je příklad twitter účtu Marka Prokopa. Aniž bychom ho delší dobu sledovali, můžeme z dat tvrdit, že se zajímá o počítače, internet,  podnikání a cestování. Což myslím dobře odpovídá realitě:

marek prokop twitter Topical Trust Flow

Jak využít Topical Trust Flow v praxi

Novou metriku může využít téměř jakýkoliv marketingový pracovník, který se pohybuje na internetu. Nejde, dle mého názoru, jen o nástroj pro SEO specialisty. Vymyslel jsem několik možností, kdy vám Topical Trust Flow ulehčí práci:

  1. Kde získávat zpětné odkazy - Díky informacím o oborech, ve kterých různé stránky působí, můžete rychle zjistit, jaké stránky jsou autoritami ve vašem odvětví, a na nich získávat zpětné odkazy. To šlo dříve bez Topical Trust Flow hůře, často ručně či odhadem na základě klíčových slov.
  2. Hledání influencerů - Můžete analyzovat různé sociální profily (nebo stránky) influencerů a hodnotit, kdo má vliv ve vašem oboru, a na něj se zaměřit. To se může hodit jak pro obsahový marketing, tak pro SEO či PR.
  3. Odhalování špatných odkazových profilů - Topical Trust Flow vám rychle ukáže, pokud odkazový profil domény není ve shodě s tím, o čem stránka ve skutečnosti je. Na takové se můžete zaměřit a zkoumat, jestli jde opravdu o nepřirozený odkazový profil a čím ho vylepšit (nebo jestli jde o chybu v databázi při určování kategorií, což se také může stát).
  4. Výběr vhodných webů pro guestblogging - Podobně jako v prvním bodě můžete Topical Trust Flow použít při hledání vhodných stránek pro guestblogging.
  5. Analýza získaných odkazů díky obsahovému marketingu - Díky Topical Trust Flow můžete zjistit po zadání konkrétních vašich článků, jaké odkazy lákají a který obsah láká vhodné tematické odkazy. Tento typ obsahu pak můžete vytvářet častěji, a nová metrika vám tak lépe pomůže budovat vhodný odkazový profil.

Využití by se dalo najít určitě i více. Budu rád, když mi svoje nápady napíšete do komentářů.

Budoucnost Topical Trust Flow

Co se bude dít dál, je nejisté. Téměř určitě se ale můžeme těšit na rozšíření této metriky i do historického indexu Majestic SEO, nejen do toho čerstvého (fresh index), jako je tomu nyní. K dispozici tedy bude více dat. Dle zpráv z oficiálního blogu Majestic SEO není v plánu tyto informace zatím zpřístupnit lidem bez placeného účtu, protože investice do kategorizace odkazů a webů by byla obrovská. V blízké době bych také přivítal integraci nové metriky do všech částí statistik, což nyní chybí pro rychlou práci s daty.

Bezesporu jde ale o důležitý krok, který nástroj Majestic SEO posunuje dál. Konkurence na poli analytických nástrojů odkazového profilu se za poslední roky přiostřila a Topical Trust Flow je něco, co například konkurenční ahrefs.com zatím nemůže nabídnout.

Získejte vyladěný marketing

Ve Včelišti vám pomůžeme vyladit marketing pro váš web či projekt. Ať už máte zájem o malou konzultaci nebo rozsáhlou strategii, jsme tu pro vás.

Více informací
Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod. Moderuje také akci Kafe a marketing a věnuje se vzdělávání a prezentování na konferencích. Na kontě má dvě knihy o obsahovém marketingu a desítky marketingových strategií pro klienty Včeliště.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napsat komentář: Michal Kralovic Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

2 komentáře k zobrazení