Před několika dny spustila internetová služba Majestic SEO pro všechny placené členy zbrusu novou metriku pro přesnější analýzu odkazových profilů Topical [slovnik slovo="Trust Flow"]Trust Flow[/slovnik]. Jak již název napovídá, můžete díky ní zjistit, v jakých oborech si stránka vybudovala důvěru a v jakých nikoliv. Jde vlastně o tematický Trust Flow, který již známe.
Topical Trust Flow dokáže ohodnotit [slovnik slovo="Doména"]domény[/slovnik] i jednotlivé podstránky obřího fresh indexu Majestic SEO čítajícího přes 700 miliard stránek podle toho, z jakého oboru a jak kvalitní odkazy stránka získala, a tato data pak přehledně graficky ukázat na grafu. V praxi vypadají výsledky například pro ceskatelevize.cz takto:
Jak vidíte, nejvyšší Topical Trust Flow má ceskatelevize.cz v kategorii Arts/Television a Arts/Movies, což správně vypovídá o jejím tematickém zaměření.
Hodnotit lze nejen domény jako celek, ale i konkrétní podstránky a subdomény. Každá podstránka může dosahovat trochu jiných hodnot. Příkladem jsou například Martinovy stránky komart.cz a blog.komart.cz. Topical Trust Flow pro blog.komart.cz:
Oproti tomu hlavní doména komart.cz vrací trochu jiné výsledky:
Vysoké zastoupení kategorie Games/Online je pravděpodobně způsobeno odkazy z domény duben.org, které Majestic SEO považuje za odkazy z této kategorie.
Analyzovat se dají i profily na [slovnik slovo="Sociální sítě"]sociálních sítích[/slovnik]. Zde je příklad twitter účtu Marka Prokopa. Aniž bychom ho delší dobu sledovali, můžeme z dat tvrdit, že se zajímá o počítače, internet, podnikání a cestování. Což myslím dobře odpovídá realitě:
Novou metriku může využít téměř jakýkoliv marketingový pracovník, který se pohybuje na internetu. Nejde, dle mého názoru, jen o nástroj pro [slovnik slovo="Search Engine Optimization (SEO, optimalizace pro vyhledávače)"]SEO[/slovnik] specialisty. Vymyslel jsem několik možností, kdy vám Topical Trust Flow ulehčí práci:
Využití by se dalo najít určitě i více. Budu rád, když mi svoje nápady napíšete do komentářů.
Co se bude dít dál, je nejisté. Téměř určitě se ale můžeme těšit na rozšíření této metriky i do historického indexu Majestic SEO, nejen do toho čerstvého (fresh index), jako je tomu nyní. K dispozici tedy bude více dat. Dle zpráv z oficiálního blogu Majestic SEO není v plánu tyto informace zatím zpřístupnit lidem bez placeného účtu, protože investice do kategorizace odkazů a webů by byla obrovská. V blízké době bych také přivítal integraci nové metriky do všech částí statistik, což nyní chybí pro rychlou práci s daty.
Bezesporu jde ale o důležitý krok, který nástroj Majestic SEO posunuje dál. Konkurence na poli analytických nástrojů odkazového profilu se za poslední roky přiostřila a Topical Trust Flow je něco, co například konkurenční ahrefs.com zatím nemůže nabídnout.
2 komentáře k zobrazení
Čítam "Tropical trust flow" 🙂
Inak pekný článok!
Čítam "Tropical trust flow" 🙂
Inak pekný článok!