
V tomto příspěvku si představíme zajímavou případovou studii obsahového marketingu světově známé společnosti Honda. Společnost Honda patří mezi celosvětovou špičku automobilového průmyslu. S rozšiřováním obsahového marketingu do online prostředí museli i oni změnit svůj přístup k online marketingu. V posledních pěti letech se z internetu stalo živoucí prostředí. Existují desítky různých kanálů, na kterých máte ideální příležitost obsah propagovat. Novou výzvou pro společnost Honda bylo tyto kanály obsadit.
Marketéři, kteří pro společnost Honda připravovali obsahovou strategii, zvolili následující cíle, kterých bylo nutné ve firmě dosáhnout:
Společně s reklamní agenturou ze skupiny River se firma pokusila těchto cílů v obsahovém marketingu dosáhnout. Co pro to agentura musela udělat?
Aby agentura River pomohla společnosti Honda dosáhnout cílů, které si pro obsahový marketing zvolila, bylo nutné provést následující kroky:
Vedoucí obsahové části společnosti Honda okomentoval spolupráci s agenturou takto: „Agentura River pracovala jako pravá součást naší společnosti. Snažili se plně pochopit naši strategii a dlouhodobé obchodní cíle. Podařilo se jim pochopit, nakolik je kvalitní obsah pro naši firmu důležitý.“
Nová strategie byla zpracována pro kompletní podporu nové obsahové části společnosti tzv. „Honda Dream“. Web Honda Dream se podařilo etablovat jako vlastní silnou značku, která má za cíl vzít na svá bedra všechny příběhy a obsah sdílený samotným zákazníky. „Snové příběhy“ jsou sdílené přes různé kanály. Každému typu příběhu vyhovuje jiný typ sdílení, a to se podařilo webem Dream zabezpečit. Výsledky obsahové kampaně v číslech jsou následující:
Tato případová studie ilustruje použití obsahového marketingu v „rukách“ velké, nadnárodní společnosti. Internet se stále mění a staré praktiky online marketingu přestávají fungovat. Proto i takto velcí hráči na trhu musí změnit svůj způsob marketingu na ten obsahově zaměřený, pokud chtějí být na trhu i nadále vidět.



Žádný komentář k zobrazení