Loni na jaře jsme na našem blogu v seriálu o SEO pro začátečníky publikovali článek, který se zabýval meta description. Po roce by bylo dobré si tématiku meta description opět zopakovat. Tentokrát se však na meta description podíváme trochu podrobněji. V článku se dozvíte, jaké nástroje pro kontrolu meta description používáme my a jak vnímají tento popisek ostatní, v českém prostředí méně známé vyhledávače. Určený je proto pokročilejším uživatelům zajímajícím se o optimalizaci pro vyhledávače.
V minulém článku o meta description jste se dozvěděli, co to meta description je a k čemu slouží. Cílem článku mělo být pochopení faktu, že meta description se nevyplatí přehlížet, chcete-li se ve velké konkurenci ve výsledcích vyhledávání prosadit. Ukázali jsme vám, jak se meta description zobrazuje ve vyhledávačích Google, Seznam a Bing. Pokud jste četli pozorně, tak už víte, že meta description ve vyhledávači Google nemá přímý vliv na pozice ve výsledcích vyhledávání. Nicméně byste ale také měli vědět, že díky jeho úpravě mohou na váš web plynout návštěvy v hojnějším počtu. Má totiž schopnost konverzí ovlivňovat poměr prokliků ve výsledcích vyhledávání. To, jak moc je meta description atraktivní, ovlivňuje chování lidí. Pokud tedy zrovna například nejste na první pozici, máte díky dobře napsanému popisku stránky stále možnost získat cenné návštěvníky.
Dále jsme vám popsali, jakým způsobem má ideální meta description vypadat, zda má nějaký význam na sociálních sítích a nakonec jsme vám prozradili 8 tipů pro psaní přesvědčivějších a lepších meta description. Základy byste tedy měli mít za sebou. Zvládli jste? Pokud ano, pojďte nyní načerpat další dávku SEO medu z dílny Včeliště.
Už víte, že úprava popisků je nutnou záležitostí. Ale váš web má stovky, možná i tisíce podstránek. Přemýšlíte nad tím, zda se vám tyto činnosti vyplatí... Odpověď zní, ano. Musíte ale na to jít chytře. Naštěstí existují programy, jako je Screaming Frog. Do pěti set podstránek procházení máte ideální příležitost získat kvalitní nástroj (a zdarma) k otestování velkého množství popisků najednou.
Screaming frog je program, který slouží k hromadnému procházení všech podstránek webu a získání všech důležitých informací z hlediska SEO. Nemusíte ho používat pouze k úpravě popisků. Jeho arzenál toho zvládne mnohem víc. Kromě popisků s ním jednoduše zkontrolujete i titulky, nadpisy, přesměrování, obrázky a další faktory zejména on-page charakteru optimalizace pro vyhledávače. Na obrázku níže vidíte vše, co můžete ve Screaming Frog z hlediska meta description kontrolovat.

Pomocí funkce export zjištěné URL adresy vyexportujete a v nějakém tabulkovém editoru otevřete (například Microsoft Excel). Dále přichází na řadu nejnáročnější práce. Samotná úprava meta description. K ruce se vám bude hodit analýza klíčových slov. Díky ní poznáte, na jaké podstránky se při úpravách meta description máte soustředit. U každého klíčového slova či skupin klíčových slov (pokud jste analýzu klíčových slov dělali správně) byste měli vědět jejich průměrnou hledanost a dle té se řidit. Hodně exponované/hledané podstránky webu mají větší hledanost. A přesně u těch je velice vhodné správné meta description připravit. Program Screaming Frog vám dovolí filtrovat meta description dle těchto parametrů:
Delší než 156 znaků. Vytvářet delší popisky nemá příliš smysl, protože vyhledávače mohou zobrazit meta description pouze do určité délky.
Kromě výše zmíněného pomocníka (Screaming Frog) můžete některé chyby, které s meta description souvisí, odhalit pomocí známého nástroje Google Webmaster Tools. Někteří z vás možná netuší, že podobnou službu jim může udělat tento notoricky známý program. V nástrojích pro webmastery najděte kategorii "Vylepšení kódu HTML". GWT vám následně pomohou zjistit:
Když už budete u úpravy popisků, měli byste vědět, že ve stejné kategorii jdou stejným způsobem odhalit i nevhodné titulky. Blíže vám tuto problematiku prezentuje obrázek níže:
Je možné, že se mezi vámi nacházejí ti, kteří cílí svými stránkami i na jiné vyhledávače než je Google nebo Seznam. Maximalizace různých zdrojů návštěvnosti by rozhodně měla být jedním z cílů každého konzultanta. Proto jsme pro vás připravili rychlý přehled, který by vám měl dát základní informace o tom, jak přistupují k meta description další, méně známé vyhledávače.
Yahoo zobrazuje přibližně 160 znaků, je to tedy o trochu více, než zobrazuje Google.
Známá jednička vyhledávání v Rusku. Rusko je společně s Českou republikou z těch zemí, kde Google nemá vyhledávací prim. Cílíte-li proto na tento trh, doporučujeme vám psát meta description dlouhé. Yandex je štědrý, dovolí vám napsat meta popisek dlouhý až 185 znaků.
Cílem tohoto článku bylo prozradit vám některé techniky a nástroje, které by vám samotnou úpravu meta description pomohly usnadnit. Pokud se vám článek líbil, budu rád, když ho budete sdílet na sociálních sítích.



1 komentář k zobrazení
pěkný článek používám pro eshop http://www.hgm.cz děkuji za super rady .