Průzkumy říkají, že prim hraje v reklamách na sociálních sítích vizuál. Obrázky, videa, bannery nebo…
Jak zvýšit prodeje pomocí sociálních sítí
Sociální sítě používá pro svou propagaci více než 77 % firem. A ačkoliv v rámci nákupního procesu fungují nejlépe pro fázi SEE a THINK, umějí platformy, jako Facebook, Instagram, YouTube a další podpořit i vaše prodeje. Podle průzkumů si na sociálních sítích alespoň jednou něco zakoupilo 76 % uživatelů.
Jen 11 % z nich ale nakupuje ihned, což potvrdil i Meta odborník Tomáš Havlík, který na konferenci E-commerce day zmínil, že až 95 % lidí nemá na sociálních sítích v první řadě zájem o nákup produktu. Častěji se tak jedná o dlouhodobější proces, během kterého musíte u sledujících budovat o své firmě povědomí a dostatečně se jim zalíbit. Jak na to a co udělat pro to, aby sociální sítě přinášely konverze? To si povíme v dnešním článku.
Nejdřív dávejte a až poté žádejte
Nakupovat chodí na sociální sítě jen čtvrtina uživatelů. Ostatní je využívají především pro zábavu, komunikaci a získávání informací. Pokud se tak budete v každém příspěvku snažit primárně prodávat, úspěchu se nikdy nedočkáte.
Vsaďte raději na princip reciprocity, kdy nabídnete svým sledujícím něco zdarma a oni pak budou mít větší motivaci vám službu oplatit. Na sítích můžete uživatelům bezplatně
- předávat užitečné rady a tipy,
- informovat je o aktualitách a novinkách v oboru
- nebo jim dát speciální slevu na vaše produkty.
Máte k dispozici například e-book nebo jakýkoli další bonusový obsah? Nabídněte ho uživatelům na sociálních sítích výměnou za jejich e-mailovou adresu. Tím na ně získáte přímý kontakt, který můžete dále využít pro remarketing.
Nechte své zákazníky, ať se sami rozhodnou
S takzvaným nenátlakovým marketingem přišel Rob Hardy z Ungated. Jeho princip spočívá v tom, že namísto přesvědčování zákazníků ke koupi tvoříte užitečný, kvalitní a relevantní obsah, díky kterému si vaši značku zamilují a sami se k nákupu rozhodnou.
Reklama je dnes doslova na každém rohu. Ukažte proto svým sledujícím, proč by se měli zajímat zrovna o vás. Dejte zákazníkům možnost nahlédnout do vašeho zákulisí a odhalte svou lidskou (sociální) stránku. Diskutujte s nimi, odpovídejte na jejich dotazy a přesvědčte je o tom, že o ně máte zájem. Více se o správné a efektivní komunikaci na sociálních sítích dozvíte v našem dalším článku.
Tvořte hlavně hodnotný obsah a čas od času (například 1–2× měsíčně) ho proložte prodejním příspěvkem. V tom sledujícím řekněte, s čím jim daný produkt nebo služba umí pomoci a jaké potřeby jim uspokojí. Pokud svou práci uděláte dobře, uvidíte, že se vaši fanoušci rozhodnou ve váš prospěch. Spamováním si jejich přízeň totiž rozhodně nezískáte.
Přečtěte si, jak tvořit příspěvky na sociální sítě jako profesionál.
Vybudujte si důvěru
Podařilo se vám na sítích přilákat pozornost? Skvělé! Nyní je potřeba udělat vše pro to, aby vám tito noví sledující začali důvěřovat. Zapojte do svého publikačního plánu:
- hodnocení zákazníků,
- vaše úspěchy,
- certifikáty a spolupráce s dalšími společnostmi.
Nezapomínejte na UGC neboli user generated content. Poproste své zákazníky o fotografie a videa a zveřejněte je na svých profilech. Na Facebooku a Instagramu můžete obsah od sledujících sdílet ihned do Příběhů. Podle výzkumů se u potenciálních zákazníků zvyšuje pravděpodobnost nákupu až o 15 % v momentě, kdy si přečtou recenze od reálných kupujících.
Tip Včeliště
Řadí se mezi vaše cílové skupiny mileniálové a generace Z? Zapojte do své strategie také influencery, na jejichž doporučení dá až polovina z nich. Přečtěte si více o tom, jak vám influencer marketing může pomoci.
Usnadněte uživatelům cestu k nákupu
Je všeobecně známo, že lidé pohybující se na internetu trpí leností. Čím méně budou muset klikat, aby mohli vaše produkty zakoupit, tím větší šanci máte. Vkládejte proto do příspěvku nebo reklamy přímý odkaz vedoucí tam, kde mají uživatelé konverzi provést. Danou cílovou stránku pak vyšperkujte tak, aby byla jasná, přehledná a nabízela jednoduchý nákupní proces.
V popisku pak sledujícím jasně řekněte, co chcete, aby po jeho přečtení udělali. Takzvaná výzva k akci (CTA) může znít:
- Přečtěte si celý článek na našem webu.
- Prohlédněte si nabídku produktů.
- Objednejte ihned.
- Vyplňte formulář.
Naučte se v našem článku, jak sestavit perfektní text pro Facebook a Instagram.
Tip Včeliště
U prodejních příspěvků vyzkoušejte pomocí CTA vyvolat pocit naléhavosti. Například informujte sledující o nových produktech ve vaší nabídce, které si mohou objednat pouze dnes s 25% slevou nebo dárkem k nákupu.
Buďte konzistentní
Cílem sociálních sítí je udržet si vaši pozornost co možná nejdéle. Algoritmus proto podporuje obsah od těch profilů, které ho tvoří a přidávají pravidelně a dlouhodobě. Konzistentnost vnímají sociální sítě jako jistotu, že jen tak ze dne na den nezmizíte a nepřipravíte své sledující o zábavu, kvůli které na platformu chodí.
Jak zajistit pravidelný obsah na váš firemní profil?
- Připravte si vždy na konci měsíce publikační plán pro ten nadcházející. Nenarazíte pak na problém, že nemáte co publikovat.
- Sepište si seznam témat, která můžete na sítích komunikovat. Vycházejte z obsahu na webu, z nejčastějších dotazů zákazníků nebo se inspirujte u umělé inteligence či u konkurence.
- Recyklujte obsah mezi jednotlivými kanály a sociálními sítěmi, čímž ušetříte čas i peníze.
Zapojte placenou reklamu
I sebelepší obsah se bohužel kvůli současnému nastavení algoritmů většiny platforem dostane organickou cestou jen k 5–10 % vašich sledujících. Placená reklama se tak u firemních účtů stala nezbytností a představuje hlavní způsob, jak ze sociálních sítí udělat výkonnostní kanál.
Kromě běžných reklam cílených na prodej, návštěvnost nebo sběr kontaktů na potenciální zákazníky podpořte také vybrané příspěvky. Tomáš Havlík ze společnosti Meta ukázal, že investice do reklam cílených na zájem zvyšuje prodej více než samotné výkonnostní kampaně.
U reklam testujte různá cílení a nezapomeňte si vytvořit remarketingová publika podle předchozí aktivity zákazníků a připravte pro ně kampaně na míru. Přečtěte si, jak tvořit reklamu na Facebooku.
Vyhodnocujte výsledky
Jak ale zjistíte, že výše uvedené kroky fungují? Vcelku jednoduše. Určete si, jaké cíle jsou pro vás zásadní, a sledujte metriky jim odpovídající. Podívejte se do přehledů, které jednotlivé platformy nabízejí a také do analytických nástrojů, jako je například Google Analytics 4.
Na sociálních sítích se za jednu z hlavních konverzí považuje engagement, tedy míra určující zaujetí vaším obsahem. V řeči sociálních sítí to jsou zprávy, lajky, komentáře a sdílení. Čím více těchto faktorů se vám podaří získat, tím byste měli být spokojenější. Podle toho totiž poznáte, že dodáváte svému publiku zajímavý a relevantní obsah. Cíleně proto v popiscích příspěvků fanoušky žádejte o reakci na příspěvek, sdílení vlastní zkušenosti/názoru do komentářů a také o sdílení.
V Google Analytics 4 se zaměřte na to, kolik lidí navštívilo váš web ze sociálních sítí, jaké události na které stránce udělali a jestli provedli konverzi (nákup, vyplnění formuláře a podobně). Vyfiltrovat si můžete data týkající se jen konkrétních příspěvků nebo kampaní, pokud je máte označené pomocí UTM parametrů.
Pojďme si to shrnout
Sociální sítě jsou parádním místem, kde budovat důvěru a povědomí o vaší značce. Pokud s jejich pomocí chcete zvýšit prodeje, snažte se vytvářet hodnotný a trendy obsah, který se skrze ně bude snadno a rychle šířit. U každé sociální sítě se proto zaměřte na to, co na ní aktuálně nejvíce frčí – z hlediska témat a formátů (videa, zákulisí atd.). Buďte aktivní jak v tvorbě obsahu, tak i v interakci se sledujícími, vymýšlejte kreativní kampaně, testujte a své činnosti pravidelně vyhodnocujte.
Tento článek byl naposledy aktualizován 5. 10. 2023 Oldřiškou Hradcovou. Původní článek vznikl 18. 3. 2013.
0 komentářů k zobrazení