skip to Main Content
Naučte Se Tvořit Reklamu Na Facebooku – Propagace Příspěvků

Naučte se tvořit reklamu na Facebooku – propagace příspěvků

Sdílejte:

Facebook je nejsilnější a nejnavštěvovanější sociální síť – a ač by se na první pohled mohlo zdát, že jej Instagram nebo Twitter pomalu začínají v Čechách válcovat, opak je pravdou. Popularita Facebooku neklesá a pořád platí, že každý, kdo to s online marketingem myslí vážně, by tam rozhodně neměl chybět.

Doby, kdy se lidé chodili na Facebook pouze a jedině bavit, jsou pryč. Teď už jsou ochotní i nakupovat nebo řešit trochu vážnější témata. Marketérům i firmám se tak otevírá doslova svět nevídaných možností.

Bez reklamy to nepůjde

Facebook a jeho změny – to je kapitola sama pro sebe. Vše se totiž mnohdy mění lusknutím prstu a uhlídat všechny novinky je mnohdy nadlidský výkon.

Zatímco původně stačilo vytvořit hezký příspěvek a jeho dosah rychle narůstal, dnes už to neplatí. Facebook zkrátka potřebuje, aby z těch hezkých příspěvků také něco měl. A jde na to opravdu chytře. Například výrazným oslabováním organického dosahu příspěvků firemních stránek. V současné době tak bez reklamy už nemáte příliš šanci, že váš příspěvek uvidí více než jen pár fanoušků.

Jedno se ale musí nechat – u placené propagace příspěvků je tolik možností, že to opravdu stojí za to. Můžete vytvářet kampaně na zájem o sdílený obsah, podpořit příspěvky tak, aby vám uživatele nasměrovaly přímo na váš web, propagovat formuláře, díky kterým získáte cenné e-maily pro svůj online marketing i vyzkoušet dynamické reklamy, které pomocí remarketingu přimějí návštěvníky vašich stránek k opravdové akci. Pomocí reklam tak můžete získat hodně muziky, a to i za poměrně málo peněz. Stačí jen vědět, jak na to.

Začínáme s reklamou

Než to rozjedete na plné obrátky, rozhodně doporučujeme založit a nastavit vše potřebné pro plné využití Business Manageru, nastavit Facebook Pixel na webu (je nepostradatelnou pomůckou pro vytváření remarketingových okruhů), zkontrolovat platební údaje, bez kterých nebude možné reklamy vytvářet, ale především byste měli znát odpovědi na dvě základní otázky:

  1. Co je cílem reklamy = čeho chcete dosáhnout (více lajků u příspěvku, více návštěvníků stránky…)?
  2. Jak toho chcete dosáhnout = rovnou nasměrovat lidi na danou stránku na webu, na produkt, případně nejprve zviditelnit značku?

Správce reklam na Facebooku.

Máte to? Tak výborně, můžeme pokračovat. Ačkoliv vás možná láká to kouzelné tlačítko propagovat příspěvek, raději svým touhám odolejte a reklamu vytvořte přes správce reklam přímo v Business Manageru. Najdete tam mnohem více možností.

Vytvoření kampaně

Při propagaci nové reklamy se postupuje v diagramu kampaň – sada reklam – reklama. Začneme tedy vytvořením kampaně.

Vytvoření kampaně na Facebooku.

Zde se určuje, jaký bude cíl reklamy. Vybrat můžeme například návštěvnost cílové stránky, projevený zájem nebo generování potenciálních zákazníků. Právě tyto tři typy kampaně využíváme nejčastěji my na Včelišti. Hodně ale záleží na vašich cílech – je možné, že se vám bude hodit něco úplně jiného.

Při výběru cíle rozhoduje typ příspěvku, který chcete podpořit reklamou. U atraktivní zákulisní fotografie se bude hodit projevený zájem, kdy Facebook zacílí na lidi, kteří s největší pravděpodobností zareagují, při publikaci blogového článku se zase hodí kampaň návštěvnost, která uživatele vyzve k návštěvě stránky.

Cíl reklamy na FB.

Vybereme tedy například návštěvnost, zvolíme název kampaně (vybírejte takové názvy, abyste se v kampaních vyznali i ve chvíli, kdy jich tam budete mít desítky) a přesuneme se dále.

Nastavení sady reklam

Nyní budeme nastavovat sadu reklam. Opět zvolíme název (název je vhodné volit podle cílové skupiny / okruhu uživatelů – např. M/Ž 35–45, online marketing) a následně vyplníme vše, co Facebook potřebuje vědět.

Návštěvnost

Tady nastavujeme místo, na které budou směrováni příjemci reklamy. My tedy vybereme web.

Okruh uživatelů

Další položkou, která nás u naší sady reklam zajímá, je okruh uživatelů. Tady volíme, komu se naše reklamy ukážou. Pokud máme nastavené vlastní okruhy uživatelů (například uživatelé, kteří poskytli svůj e-mail, nebo návštěvníci webu, které poznal implementovaný FB Pixel), můžeme reklamu zacílit na ně.

Dále můžeme cílit podle lokality, věku uživatelů nebo zájmů (například zájem o online marketing, copywriting). Pokud naopak na někoho cílit nechceme, danou skupinu z reklamy vyloučíme.

Vpravo vidíme velikost zvoleného okruhu uživatelů a také odhadovaný denní dosah vaší reklamy. Jedná se ale opravdu pouze o odhady, které jsou ovlivněny mnoha faktory.

Okruh uživatelů na Facebooku.

Nebojte se zkoušet a nalézat nejvhodnější okruhy příjemců vaší reklamy. Facebook toho o svých uživatelích ví opravdu hodně, tak se jeho informace nebojte využít. Sami jistě brzy zjistíte, co vám nejlépe funguje.

Umístění

Tady si vybereme, kde všude se reklamy budou zobrazovat. Můžeme ponechat Automatické nastavení a dát Facebooku volnou ruku, nebo si samostatně zvolit, kde se reklama ukáže. Jen pozor, od propojení Facebooku a Instagramu je v automatickém nastavení zobrazení právě i na Instagramu, pro který je však vhodné vytvářet reklamy vždy zvlášť (s ohledem na jiný formát příspěvků a i drobně jiné funkce než na Facebooku).

Kde se budou reklamy na FB zobrazovat?

Rozpočet a plán

Teď se dostáváme k penězům a časovému harmonogramu. Rozpočet můžeme volit denní, či dlouhodobý. U denního řekneme, kolik smí FB utratit za den, u dlouhodobého mu dáme maximální částku pro celé období, kdy reklama běží. Minimální rozpočet pro reklamu je 25 Kč na den.

Rozpočet má samozřejmě vliv na dosah reklamy. Čím více zainvestujeme, tím raději se bude Facebook naší reklamě věnovat. Určitě ale není nutné utratit tisíce korun, aby byla reklama úspěšná. Pro začátek můžeme klidně zkoušet i menší částky.

Optimalizaci pro doručování reklam nastavíme na Zobrazení domovské stránky, aby se nám nezapočítávali i uživatelé, kteří klikli omylem, případně odešli dříve, než se stránka stihla načíst.

V nastavení plánu určíme, od kdy do kdy reklama poběží a také to, zda se bude doručování přerušovat, nebo poběží nepřetržitě.

Nastavte data, kdy se bude reklama na FB zobrazovat.

Nastavení reklamy

Sadu máme nastavenou a můžeme se přesunout k samotné reklamě. Tady máme dvě možnosti – můžeme vytvořit nový příspěvek, nebo použít existující.

Vyberte si příspěvek, který chcete propagovat.

V obou případech zkontrolujeme nastavení identity (zejména pokud spravujeme více stránek).

U existujícího příspěvku stačí z nabídky vybrat ten, který chcete podpořit reklamou (případně u naplánovaného, dosud nepublikovaného příspěvku zadat ID, které naleznete v URL adrese příspěvku).

Pokud vytváříme nový příspěvek, jsme vyzváni k výběru formátu (rotující, jeden obrázek nebo video, sbírka), nahrání obrázku v odpovídajícím rozměru (u odkazu používáme 1200 × 628 pixelů a dáváme pozor, aby v obrázku nebylo mnoho textu) a vložení textací. Délky textací a další doporučení najdete přímo v nápovědě Facebooku.

U URL adres nezapomeňte využívat UTM parametry, které vám pomohou vyhodnotit úspěšnost reklamy v Google Analytics.

Vpravo můžeme sledovat náhled naší reklamy a prohlédnout si, jak bude vypadat napříč různými zařízeními.

Zobrazte si náhled reklamy na FB.

Nezapomeneme na nastavení sledování konverzí pomocí FB Pixelu a máme hotovo.

Nastavte si sledování konverzí.

Teď už jen stačí vše zkontrolovat a poslat ke schválení. Gratulujeme, vaše první reklama na propagaci příspěvku byla úspěšně vytvořena!

Ačkoliv se v článku zmiňujeme primárně o příspěvcích, uvedený postup lze samozřejmě aplikovat i při tvorbě výkonnostních kampaní. Tady jen nebudeme pracovat s existujícími příspěvky, protože si vytvoříme reklamu úplně samostatně. Ale o tom zase příště.

Jak na kampaň na Facebooku?

Přečtěte si, jak naplánovat facebookovou kampaň, a oslovte co nejširší pole potenciálních zákazníků.


Sdílejte:

Klára Sudová

Klára na Včelišti původně začínala jako copywriter, když však ve správný čas přišla nová nabídka, vzala si na starost sociální média. Nyní se tak věnuje interním i klientským sítím, pokud má však tu možnost, ráda se alespoň na chvíli vrátí i k psaní článků, které je stále jejím velkým koníčkem.

Tento článek má 2 komentářů
  1. Dobrý den, provozuji již 23 rokem obchod, výroba fotografií + prodej foto sortimentu, ovšem jak tak pozoruji, tak se čím dál víc prodejů uskutečňuje prostřednictvím internetu. Tímto bych měl k Vám dotaz, jaká a kde by byla nejvhodnější reklama např. k výrobě fotografíí, protože prodej zboží v tom se konkurovat velkým e-shopům nedá a proto bych se chtěl zaměřit na vhodnou reklamu právě ohledně výroby fotografií.
    S pozdravem Jan Žák

    1. Dobrý den,

      reklama na Facebooku je určitě vhodným způsobem propagace vašeho obchodu. Vyzkoušet můžete nejen propagaci příspěvků (např. blogových článků, kde získáte pozornost uživatelů na základě zajímavého obsahu), ale také samotné výkonnostní kampaně. Záleží především na tom, zda chcete propagovat kamenný obchod nebo v případě některých produktů i e-shop. U e-shopu vyzkoušejte kampaň na získávání konverzí (v tomto případě nákupů), která vám může přinést dobré výsledky. Cílit můžete na zájem (o fotografování atd.), až získáte vyšší návštěvnost obchodu, je vhodné zkusit i cílení na remarketing. Pro propagaci kamenného obchodu lze zvolit kampaň na zvýšení návštěvnosti obchodu, kdy se reklama ukáže pouze lidem, kteří se objeví v okolí vašeho obchodu, a navíc budou splňovat i další podmínky, které si při nastavení kampaně zvolíte. Pokud byste s reklamou potřeboval poradit více, rádi vám se vším pomůžeme.

      Přeji hezký den,

      Klára

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close