skip to Main Content
Jak na remarketing na Facebooku

Jak na remarketing na Facebooku?

Obecně se dá říct, že lidé, kteří vaši značku znají, se lépe přesvědčují k nákupu či jiné interakci. Pokud u vás dokonce už někdy nakoupili, platí to hned dvojnásob. Proto je remarketing zlatým grálem většiny marketérů. Kdo s ním nepracuje, připravuje se o cenné – a poměrně snadno získané konverze. V tomto článku se tak zaměříme právě na remarketing a na to, jak ho budovat i využívat.

Bez pixelu či jiného seznamu uživatelů to nepůjde

Abyste mohli tvořit remarketingové kampaně, budete potřebovat vlastní okruhy. Ty můžete vytvářet například z uživatelů, kteří projevili zájem o vaši facebookovou stránku, odebírají newsletter, navštívili váš web nebo už přímo nakoupili v e-shopu či si objednali nabízenou službu.

Pro vytvoření okruhu můžete využít například seznam odběratelů newsletteru, který nahrajete do svého Business Manageru. Celá řada e-mailingových nástrojů už nabízí i propojení s Facebookem, kdy se vám seznam odběratelů automaticky aktualizuje pro účely doručování reklam. Ke správnému vytvoření okruhů uživatelů, kteří provedli jakoukoli akci na vašem webu, bude nezbytný Facebook pixel. Jeho nastavení i používání už jsme se věnovali v jednom z předchozích článků.

Jak vytvořit vlastní okruh uživatelů
Jak vytvořit vlastní okruh uživatelů

Remarketing využívejte s rozumem

Jak už jsme zmínili, v rámci remarketingových kampaní můžete cílit na nejrůznější kategorie uživatelů – mohou to být nejen ti, kteří pouze navštívili váš e-shop nebo četli některý z blogových článků, ale také uživatelé, kteří u vás v minulosti nakoupili nebo si třeba stáhli e-book. Takové okruhy pak mají různou hodnotu.

Zatímco běžným návštěvníkům můžete ukázat prakticky jakoukoli kampaň, s o poznání „vzácnějšími“ zákazníky už musíte jednat mnohem opatrněji. Je tak důležité nad kampaněmi přemýšlet. A to nejen pokud jde o obsah, ale také o četnost reklam. Pokud budete na okruh s uživateli, kteří v e-shopu nakoupili, cílit tři reklamy denně, zřejmě je spíše odradíte.

Dynamické reklamy usnadní práci

Kampaně byste vždy měli vytvářet na míru příjemcům. Návštěvníkům představte své konkurenční výhody, aby věděli, proč nakoupit právě u vás. Stávajícím zákazníkům zase nabídněte žhavou novinku ve vašem e-shopu. No a těm, kteří zatím nenakoupili, připomeňte produkty zapomenuté v košíku. Zejména s posledním zmíněným vám velmi dobře pomohou dynamické reklamy na prodej z katalogu, kdy Facebook sám vybere a zobrazuje produkty, které konkrétní uživatel vložil do košíku nebo si je alespoň prohlédl.

Jak na remarketing na Facebooku

Než se do dynamických reklam pustíte, nezapomeňte na nastavení katalogu.

Jak na remarketing na Facebooku

Potom už stačí zvolit chytlavou textaci, případně nabídnout drobnou slevu na dokončení nákupu a máte vyhráno. Výhodou dynamických kampaní je nejen neustále se obnovující okruh uživatelů, na které cílíte, ale také automatická obměna zobrazovaných produktů pro jednotlivé uživatele. Reklamy tak mohou být úspěšné i dlouhé měsíce.

Pracujte s vylučováním okruhů

U reklam nezapomínejte na vylučování odpovídajících okruhů. Ne každý zákazník totiž ocení, když se mu druhý den po nákupu opět zobrazí reklama, aby nakoupil daný produkt. Tím zbytečně zvyšujete jeho imunitu vůči vašim reklamám a připravujete se o další cenný kontakt.

Stačí přitom vyloučit z doručování reklam uživatele, kteří nakoupili např. v posledních 14 dnech, a máte vyhráno. Stejně pracujte i u kampaní na stažení e-booku či objednání služby. Nemá smysl cílit na uživatele, kteří už danou akci provedli. Opětovným cílením je spíše odradíte od další interakce. Ve svém seznamu tak mějte připravených více okruhů, s jejichž pomocí budete nejen na dané uživatele cílit, ale také je z doručování vylučovat.

Jak na remarketing na Facebooku

Nezapomínejte ani na lookalike

Facebook toho o nás ví opravdu hodně. Ač nás to možná v osobním životě úplně netěší, u reklam toho můžeme dobře využít. Z uživatelů, kteří u vás nakoupili, přečetli si článek nebo stáhli e-book, můžete vytvářet i podobné (tzv. lookalike) okruhy.

Facebook při jejich nastavování pracuje s údaji (zájmy, demografické údaje atd.), které má o uživatelích ve vašem okruhu. Tyto údaje poté porovnává s dalšími uživateli a hledá takové, kteří se vašim zákazníkům podobají. Snadno tak můžete oslovit uživatele, kteří s vámi sice zatím nemají nic společného, na základě jejich zájmů a dalších informací je však více než pravděpodobné, že je váš produkt či služba zaujme.

Při nastavování lookalike okruhu si volíte i jeho velikost (uvádí se v procentech). S procenty roste počet uživatelů v daném okruhu. Obecně však platí, že čím menší okruh zvolíte, tím „podobnější“ uživatele najdete.

Jak na remarketing na Facebooku

Naučit se pracovat s remarketingem a využívat jej ve své propagaci nejen na Facebooku je alfou i omegou většiny marketingových aktivit. Ačkoli samozřejmě platí, že v některých odvětvích funguje remarketing o něco hůře než v jiných, v žádném případě není dobré jen tak nad ním mávnout rukou. Uvidíte sami, že jakmile oslovíte ty správné uživatele, propagace začne přinášet zasloužené ovoce.

Přenechte správu sociálních sítí Včelišti

Nemáte čas věnovat se sociálním sítím naplno, ale chcete je pro své podnikání využívat?
Ve Včelišti se vám o vše postaráme.

Sdílejte:

Klára na Včelišti původně začínala jako copywriter. Nyní se věnuje interním i klientským sítím.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top