skip to Main Content
Naučte Se Nastavit A Používat Facebook Pixel. Vyplatí Se To!

Naučte se nastavit a používat Facebook pixel. Vyplatí se to!

Sdílejte:

Facebook pixel je zajímavý nástroj, který nám propůjčuje neobyčejnou moc. S jeho pomocí můžeme zjistit, kteří uživatelé Facebooku navštívili naše stránky i jak se zde chovali. Pokud to tedy s placenou propagací na Facebooku myslíte opravdu vážně, měli byste pixelu věnovat zvýšenou pozornost. Proto se dnes podíváme na jeho správné nastavení a následné používání.

K čemu slouží Facebook pixel?

Pokud je Facebook pixel správně nastaven, může nám říci, kolik uživatelů navštívilo web, nebo dokonce začalo s nákupem či objednávkou služeb, případně skončilo až před samotnou bránou vaší pokladny.

To všechno jsou však jen analytické údaje. Pixel toho umí ještě mnohem víc. Jeho hlavní výhodou je následné využívání těchto dat k cílení reklam. Díky pixelu totiž můžete tvořit vlastní okruhy uživatelů, které vám umožní cílit placenou reklamu právě na ty uživatele, kteří už web navštívili. Nebo třeba na ty, kteří vložili zboží do košíku, ale nakonec si nákup rozmysleli. A to už je hodně dobrá marketingová zbraň, nemyslíte?

Nastavení Facebook pixelu

Aby mohl Facebook pixel správně fungovat, je důležité především jeho bezchybné nastavení. To můžete svěřit do rukou správcům svého webu, klidně se do něj ale pusťte zcela samostatně. Záleží jen na vašich schopnostech a také využívané platformě pro tvorbu webu či e-shopu.

Vše začíná v Business Manageru, kde přes Správce událostí najdete záložku Pixely a kliknete zde na Vytvořit pixel.

Vytvořit FB Pixel.

 

Vložení URL do Pixelu.

 

Následně dojde k vytvoření pixelu (originálního kódu) a vy budete vyzváni k jeho instalaci na web. Zde máte tři možnosti. Pokud je vaše platforma spřátelená s Facebookem (např. používáte WordPress), stačí zvolit bod číslo jedna a následně postupovat dle dalších kroků.

Podobně jednoduché je to i v případě, že využíváte u nás velmi populární Shoptet. Ten nabízí snadné nastavení, kdy v příslušné kolonce pouze zadáte kód svého pixelu a Shoptet si jej sám instaluje, kam je potřeba.

Pokud vaše webová platforma nenabízí takto jednoduché nastavení a ani není s Facebookem spřátelena, bude nutné instalovat kód do zdrojového kódu stránky ručně. Pokud máte alespoň základní znalosti programování a také přístup do administrace webu, můžete se do toho pustit samostatně. V opačném případě doporučujeme odeslat pokyny vývojáři, který kód vloží.

Při nastavování pixelu nezapomeňte pracovat i s událostmi označujícími jednotlivé akce, které účastník na webu provede. Události jsou předem definované, stačí tedy vybrat pouze ty, které se vám hodí. Záleží především na typu vašich webových stránek. E-shopy určitě využijí události Add Payment Info (zadání platebních údajů) nebo třeba Add to Cart (přidání do košíku). Všechny weby poté jistě uvítají událost Lead, která může označit například objednávku služeb či zadání e-mailu. Veškeré informace o událostech i o samotném nastavení pixelu naleznete přímo v centru nápovědy od Facebooku.

Abyste poté mohli zkontrolovat správné nastavení svého pixelu, je vhodné využít nástroj Facebook Pixel Helper, který si můžete stáhnout jako doplněk webového prohlížeče Google Chrome.

Nástroj následně prozkoumává každou navštívenou stránku a přináší informace o použitých pixelech i událostech.

Doplněk pro Google Chrome FB Pixel.

Pokud by se v nastavení pixelu objevila nějaká chyba, Facebook Pixel Helper vás na ni upozorní.

Použití pixelu v reklamě

Jakmile budete mít svůj pixel na webu správně nainstalovaný, můžete s ním začít pracovat i při tvorbě reklam. Stačí jen nastavit remarketingové, případně podobné (lookalike) okruhy.

Tuto možnost naleznete v hlavním menu pod položkou Okruhy uživatelů.

Okruhy uživatelů ve FB Pixelu.

Zde poté naleznete možnost Vytvořit okruh uživatelů, která vás navede k výběru mezi vlastním a podobným okruhem.

Nejprve je vždy potřeba vytvořit vlastní okruh, na jehož základě poté může dojít k vytváření podobného okruhu. Při vytváření okruhu můžete pracovat s různými zdroji informací. Kromě návštěvnosti stránek (kterou zjišťuje právě pixel) to může být třeba i soubor s údaji o zákaznících (např. seznam e-mailů z vašeho e-mailingové nástroje) nebo můžete vytvořit okruh uživatelů, kteří v minulosti nějak reagovali na vaši FB stránku či instagramový profil.

Vytvořit vlastní okruh uživatelů.

Pro naše účely však zvolíme právě Návštěvnost webu. V dalším kroku už můžete vybírat, která akce vás v tomto okruhu zajímá, tedy jestli chcete oslovovat všechny návštěvníky celého webu, návštěvníky konkrétních stránek, nebo pouze uživatele, kteří splnili některou z nastavených událostí. Možnost volby máte také u nastavení doby, za kterou má Facebook uživatele vytipovat.

Přidat uživatele do vlastního okruhu.

Dbejte na jasné a jednotné pojmenovávání okruhů, ať se v nich brzy neztratíte. Až budete mít vytvořen vlastní okruh, můžete z něj snadno vytvořit i okruh podobný, tedy takový, který najde uživatele nejvíce podobné těm, kteří na vašem webu provedli požadovanou akci. Stačí kliknout na zvolený vlastní okruh a pod položkou Akce poté zvolit možnost Vytvořit podobný.

Vytvořit podobný okruh.

Tady už vybíráte pouze region či celou zemi a velikost okruhu podobných uživatelů. Vybráno je celkem 10 % podobných uživatelů, z nichž si sami zvolíte množství, které chcete do svého okruhu zahrnout. Nejčastěji se za tímto účelem vybírá 1 %, protože právě v této množině se nacházejí ti nejpodobnější uživatelé. Vyzkoušet však můžete i 2 % nebo ještě více. Pamatujte však, že čím více procent zvolíte, tím bude okruh uživatelů širší a obecnější.

Nastavte 1 % podobných uživatelů.

Až budou vaše okruhy vytvořené, můžete je využít při tvorbě reklamy. Stačí jen při nastavování okruhu uživatelů zvolit vaše vlastní okruhy.

Zvolte si okruh na Facebooku.

Remarketingové okruhy jsou při vytváření reklam doslova k nezaplacení, protože vám pomohou zacílit na uživatele, kteří už o vašem projektu něco ví. Můžete pro ně vytvořit i odvážnější a více prodejní reklamy, a dosáhnout tak mnohem vyššího konverzního poměru než u uživatelů, kteří o vás doposud neslyšeli. Kromě toho můžete spustit i dynamické reklamy, které vám pomohou nabídnout uživatelům přesně ty produkty či služby, o které v minulosti projevili zájem.

Určitě tedy neváhejte a začněte s remarketingem pracovat i vy. Uvidíte, že s jeho pomocí začnete brzy sklízet zasloužené ovoce.


Sdílejte:

Klára Sudová

Klára na Včelišti původně začínala jako copywriter, když však ve správný čas přišla nová nabídka, vzala si na starost sociální média. Nyní se tak věnuje interním i klientským sítím, pokud má však tu možnost, ráda se alespoň na chvíli vrátí i k psaní článků, které je stále jejím velkým koníčkem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close